Hvor ofte vasker du

Å herreguud..hvor ofte gjør man det a? Vi flytta inn for 2 1/2 år siden og har ikke vaska taket siden vi flytta inn.. skal ha skikkelig nedvask av leiligheta før januar og lille jenta er ute da..

Ikke så ofte altså, vegger vaskes en del da, men på utsatte steder, som faktisk kan være de utroligste steder med små barn i hus. MEN jeg har vasket alle vinduene idag, og det trengs noe oftere på nordvestlandet enn det som gjøres hos meg. og akkurat derfor gidder jeg ikke gjøre det så ofte, for de blir full av sjøvann og skitt med en gang likevel. Men det var godt å få vasket stormen "Dagmar" skikkelig bort i dag, den har tidligere bare vært spylt av, og det hjelper ikke stort. :p

Jeg vaska vinduer til 17 mai ifjor jeg..glemte det heeelt bort i år, så burde strengt tatt gjøre det sporenstreks!

Real skrev:
Jeg vaska vinduer til 17 mai ifjor jeg..glemte det heeelt bort i år, så burde strengt tatt gjøre det sporenstreks!

Brukte nylonvask idag, og det var en fryd å se at de ble helt blanke. Oppdaget plutselig at et hus i gata nedenfor var hvitt og ikke grått :p 

Men, sikker unødvendig, i og med at nye vinduer settes inn i månedsskiftet. De er heldigvis nye og rene da, men med bursdagsselskap i morgen, klarte jeg ikke droppe vindusvasken i dag. 

Jeg vasket rundt kjøkken og stue for kanskje tre år siden? Noe deromkring. Har fått meg vaskedame nå, så det blir rundvask før jul :) men jeg må helt ærlig si at jeg ikke er så sikker på at det har vært behov i mellomtiden.. Vasket rundt på guttungens soverom i vår, da var det ett år siden sist. Vannet var tilnærmet rent etterpå...

En ting er ihvertfall sikkert, og det er at jeg  vasker ikke like mye som min mor gjorde da jeg vokste opp ihvertfall...

Steder hvor jeg ser feks at det er møkkete vasker jeg jo når jeg ser det, så veggene på kjøkkenet og rundt dører vaskes oftere :)

Er vell ca 1år siden nå... MEN det var fordi sambo rev taket i kjelleren som var FULL av koks!!! Så støve derfra la seg i HELE huset. Til og med i 2etg... Hender fortsatt jeg finner steder vi har oversett... Men har virkelig ingen anelse om hvor ofte det bør gjøres. Vinduer er hvertfall grei og ta på høsten og våren vil jeg tro.. Veggene på kjøkkenet ta jeg hele tiden da jeg har en liten gutt som kaster mat over alt!

1-2 ganger året. Blir som regel bare når jeg vasker ned til jul. Er ikke så god på den der vårrengjøringen ;)

Vi leie no,så gidde itj å vask taket så ofte, men vaske restn av leiliheta grundig x 2 i året :) Nettopp kjøpt oss hus,å der e d færdi vaska t vi fløtte inn,så neste husvask blir itj før i juni engang :)

*Nyperose* skrev:
Hehe det er sjeldent :-P

Signerer. Kanskje til jul, men ellers aldri.

Vasker veggen der jeg ser at jenta mi har vært å klisset med et eller annet, men taket? Nææh.. Bodd her 1,5 år og har ikje vasket taket enda.. ;p

Back
Topp