Hvor ofte vasker dere lekene til de små?

MariaR83

Gift med forumet
Jeg må ærlig innrømme at vi er veeeldig dårlig på det! Gjør det sjelden - eller nesten aldri... Kun hvis de er synlig skitten. [8|] (burde kanskje blitt flinkere)

Hvor ofte vasker dere andre lekene?

Gjør det kun hvis hunden har hatt dem i munnen, eller hvis jeg ser at det er lort på dem.

Tja, verken ofte eller sjeldent... Annenhver mnd kanskje? Ihvertfall tøyleker, plastikklekene er ikke så ofte vasket om det ikke er noe dritt på de.

kosekaninen han har i senga vasker jeg hver til annahver uke, for den spiser han mye på(+ at det er tøy, urk).. de andre lekene vasker jeg ikke så mye..mest hvis vi har hatt besøk av andre bebiser som har spist og kost seg, hehe.. og når han har vært snørrete og holder på å bli bedre :)

ORIGINAL: CaKa*

Veldig veldig sjeldent, er ikke mange av lekene som er vasket i det hele tatt, men noen er det blitt mye gris på hvis hun har spist en kjeks eller kavring eller noe samtidig som hun har holdt på med leken så da har de blitt vasket..

samme her...uff eg burde nok vært flinkere..men lekematten vasker eg ofte og tøyleker vasker eg sammen med klærne hennes...

ORIGINAL: blondi83

Veldig veldig sjeldent, er ikke mange av lekene som er vasket i det hele tatt, men noen er det blitt mye gris på hvis hun har spist en kjeks eller kavring eller noe samtidig som hun har holdt på med leken så da har de blitt vasket..

samme her...uff eg burde nok vært flinkere..men lekematten vasker eg ofte og tøyleker vasker eg sammen med klærne hennes...

Ja den blir tatt her også sammen med gulvene [:)]

Hver eller annenhver mnd. Hvis det er noe hun spiser mye på eller griser osv vasker jeg med engang.
Hvis vi har babytreff eller mange små på besøk vasker jeg alt etterpå.

men hvordan vasker man tøyleker med lyd i f.eks? kan jo ikke hive de i vaskemaskina vel... har en leke som hun er veldig glad i som er full av kjeks, men får liksom ikke gjort noe annet enn å tørke av den det verste..

Jeg har vasket flere tøyleker med lyd i vaskemaskinen. Det har gått fint hver gang [:)]

Ellers vasker jeg lekene når de er virker skitne, hun har vært syk, eller vi har hatt de mye med på farten.
Varierer veldig med andre ord [:)]

ORIGINAL: Karin_M

men hvordan vasker man tøyleker med lyd i f.eks? kan jo ikke hive de i vaskemaskina vel... har en leke som hun er veldig glad i som er full av kjeks, men får liksom ikke gjort noe annet enn å tørke av den det verste..

Jeg har vasket flere tøyleker med lyd i vaskemaskinen. Det har gått fint hver gang [:)]

Ellers vasker jeg lekene når de er virker skitne, hun har vært syk, eller vi har hatt de mye med på farten.
Varierer veldig med andre ord [:)]

men med sånn elektronisk(?) lyd i og? må jo være noe batteri inni der, hvordan går det med vann?

Sorry, jeg tenkte sånne med bjelle og pipelyder og denslags..
Jeg har selvsagt aldri vakset leker med elektronisk lyd i maskinen [;)]

Jeg ville bare tørket av de med en fuktig klut =)

Vasker lekene en gang i uka ca, og favoritt lekene tørker jeg av oftere siden han tar lekene i munnen.

Back
Topp