Hvor ofte vasker dere huset ?

Lille_mew

Forelsket i forumet
Hvor ofte vasker dere hus og heim ? Her går det i vasking minst 1 gang til dagen.. [:)]

ORIGINAL: merete_80

Ingen alternativer som passer her.

Hvordan gjør dere det da ? :)

tok hver dag, men vasker da ikke  alle rom hver dag. Støvsuger og vasker stuegulv, småen sitt rom og kjøkkengulv hver dag for tiden. Soverom kun en gang i uka. Badet varier litt.

Vi støvsuger og tørker støv o.l. ganske ofte, men vi vasker ikke gulvene med grønnsåpe og vann så ofte som de alternativene du har satt opp. (Hvis ikke det søles noe som må tas med vaksekluten med en gang selvfølgelig)

ORIGINAL: Anemor80

Vi støvsuger og tørker støv o.l. ganske ofte, men vi vasker ikke gulvene med grønnsåpe og vann så ofte som de alternativene du har satt opp. (Hvis ikke det søles noe som må tas med vaksekluten med en gang selvfølgelig)

her også. tørrmopper jeg da.

Åh herregud, så ofte er det ikke interessant å vaske engang.

Mulig dette er "urenslig" for noen, men med unger og husdyr er det meningsløst å vaske hver dag eller annenhver dag likevel.

Å ta støv og vaske bort skittflekker som dukker opp fortløpende syns ikke jeg er det samme som å "vaske huset".

Gulvet blir tatt ca hver 14. dag, alt annet over tid.

ORIGINAL: Lykkeliten^^

Mulig vi er lite renslige, men vasker huset sjeldnere. Tørrmopper gulvet ofte, ellers vasker jeg ved behov.

Hadde nok tørrmoppet her og hadde det ikke vært for alle millioner bikkjehårene vi har på gulvet[;)]

ORIGINAL: Undrende85

Åh herregud, så ofte er det ikke interessant å vaske engang.

Mulig dette er "urenslig" for noen, men med unger og husdyr er det meningsløst å vaske hver dag eller annenhver dag likevel.

Å ta støv og vaske bort skittflekker som dukker opp fortløpende syns ikke jeg er det samme som å "vaske huset".

Gulvet blir tatt ca hver 14. dag, alt annet over tid.

Samme her, vasker ca hver 14. dag.

Jeg er litt sånn som tar litt nå og da, men gulvet vasker jeg faktisk ofte med grønsåpe, blir så mye gulpeflekker her og der, helt klissete, da får jeg noia! Hehe, så tørker jeg støv ved behov, støvsuger flere ganger i uken og badene tas en gang i uken eller kanskje to:) [:D]

ORIGINAL: lillerose81

Mulig vi er lite renslige, men vasker huset sjeldnere. Tørrmopper gulvet ofte, ellers vasker jeg ved behov.

Hadde nok tørrmoppet her og hadde det ikke vært for alle millioner bikkjehårene vi har på gulvet[;)]

hehe-det er akkurat derfor JEG tørrmopper.. for å fjerne de millioner trillioner hår som ligger over alt. [&:]

Soper det som ikke får plass på moppegreia sammen i en haug med moppen, og soper det opp med kost og brett. Syns det er heselig å få i vaskefilla.

her støvsuger eg 3 til 4 ganger i uka og vasker gulvet ein gang i uka. men må prøve å gjer det mindre slik som 2 ganger i uka. for parketen skal ikke vaskes så oftet pga vann og såpe kan skade det.

ORIGINAL: elber13

ORIGINAL: lillerose81

hehe-det er akkurat derfor JEG tørrmopper.. for å fjerne de millioner trillioner hår som ligger over alt. [&:]

Soper det som ikke får plass på moppegreia sammen i en haug med moppen, og soper det opp med kost og brett. Syns det er heselig å få i vaskefilla.

Jeg søvsuger og så vasker etterpå da, men hvis tørrmopping tar bikkjehår så må jeg prøve det[:D]. Så mye mer lettvint.

hmm.. støvsuger og tørker over stuebord/spisebord/tv-benk hver dag. Ellers vasker jeg gulv og tørker grundigere støv en gang i uka ca.. vasker badet gjør jeg 2 ganger i uka..

støvsuger dere virkelig HVER dag????????????????????????????
jeg støvsuger kanskje 3 ganger i uka,mer enn det synes jeg ikke at det trengs....[8|]
jeg feier under bordet etter hvert måltid,så smulene blir borte,og jeg feier gangen minst en gang om dagen,pga av småsteinen som kommer inn i løpet av dagen.

jeg tørker støv når det trengs(kanskje 2 ganger i uka) badet blir vasket 1-2 ganger i uka(sånn grundig)
ellers så vasker jeg og tørker der det trengs når det trengs....

om jeg skulle ha vasket ordentlig og støvsugd hver eneste dag,så hadde jeg ikke gjort noe annet tror jeg,hehe...
synes jeg har mer en nok husarbeid....[:D]

Oi...tror jeg bare skal liste meg stille ut fra denne avstemmingen....

ORIGINAL: Katey

Vi vasker vel sånn ca hver 14. dag.

Men jeg støvsuger hver dag når jeg står opp. Hunden røyter myyyyyyyyyyyye, så jeg må støvsuge før Oliver kan ned på gulvet[;)]

Hehe samme med småen her. Hvis ikke så ender lillegutt opp som en støv/hårdott der jeg ikke ser fargen på bodyen hans. Ser kun hvite og grå bikkjehår, og hendene hans har masse bikkjehår på seg stakkars[&:]

ORIGINAL: Katey

Vi vasker vel sånn ca hver 14. dag.

Men jeg støvsuger hver dag når jeg står opp. Hunden røyter myyyyyyyyyyyye, så jeg må støvsuge før Oliver kan ned på gulvet[;)]

Tørrmopp sier jeg.... tørrmopp.. hehe. Jeg orker ikke drasse rundt på den støvsugeren hele tiden jeg da. Dessuten har jeg bare en gammel skrabb som sikkert spyr ut igjen alt mulig skit.

Det er bevist at tørrmopping gir renere gulv, for det blir statisk og trekker med seg mye mer skit, og så blåses ingen mikropartikler ut igjen som med støvsuger.

Superenkelt. Vi pleide å bruke billige tørrmoppekluter fra Nille da vi hadde hund, kjempegode. Våtmoppklutene derfra er dårlige da.

ORIGINAL: kenguri

Oi...tror jeg bare skal liste meg stille ut fra denne avstemmingen....

Hahaha, tenkte jeg og da jeg begynte å lese svarene! [:D]
Ingen bra husmoremne her, for å si det sånn..

Vi har tregulv da, og de skal jo vaskes minst mulig, så vi støvsuger mest. Vasker gulv kun ved behov. Vasker flekker etterhvert som de kommer, da, så som gulpeflekker eller etter matsøl. Kjøkkengulvet vasker vi 1-2 ganger i uka, da, for der er det ikke tregulv.
Prøver å støvsuge annenhver dag, men det blir som regel hver 3.dag, altså et par ganger i uka.
Tørke støv gjør jeg kanskje annenhver uke eller hver 3.uke, visse steder oftere enn andre.
Men har en Ergo Rapido som brukes hver eneste dag, gjerne flere ganger om dagen da. Den er veldig kjekk! :)
Badet vasker vi forresten 2 ganger i uka, det er jo trekkplaster for støv og sånt.

Forøvrig, jeg skriver "vi", men egentlig så er det mannen som gjør mest. Jeg er flink med Ergo'n, jeg... Som sagt, jeg er intet husmoremne [8|] Jeg tar meg av Sebastian og rydder, jeg, hihi...

HAAATER husarbeid... [&:]

som regel på søndager, da skjer det ikke så mye alikevell.

Back
Topp