Hvor ofte vasker dere huset?

Lissyjane

Elsker forumet
Jeg støvsuger ca to ganger i uken og vasker èn gang i uken. Nå klarer faktisk ikke bekkenet mer, så jeg må dele opp arbeidet. Jeg må ta underetasjen i morgen og jeg klarer ikke lenger å flytte på alt som alle skoene og dørmatten ogs sånt. Jeg er på jobb hele dagen og LJ er i bhg. Jeg er litt usikker på om rommene nede trengs å vaskes en gang i uken da.. Jeg er bare på rommet mitt når jeg skal sove, og LJ er ikke så ofte på sitt enda.

Etter behov, så alt fra en gang i uka og oppover. :P

Støvsuging flere ganger i uka her....men vasking av hus, velger å ikke kommentere den - er så sjelden jeg husker det :p *huff, dårlig samvittighet*(og et skranglete bekken siden 1.mann ble født også...) "- men tror ungene mine bygger seg opp et supert imunforsvar ;p"

Jeg vasker hver dag, men det er fordi jeg ikke klarer å vaske så mye av gangen, på grunn av en ubrukelig kropp...
Men støvsuge gjør jeg hver dag. Hvertfall kjøkkenet og stua.
Må det pga 3 katter og en hund.

En gang i uken. Vasker gulvet eller støvsuger oftere om det er grisete.

minoja skrev:
Støvsuging flere ganger i uka her....men vasking av hus, velger å ikke kommentere den - er så sjelden jeg husker det :p *huff, dårlig samvittighet*(og et skranglete bekken siden 1.mann ble født også...) "- men tror ungene mine bygger seg opp et supert imunforsvar ;p"

Hahahaha! Ja men man skal ikke ha det for rent :p Nei jeg vet rett og slett ikke hvor lenge jeg klarer dette her. Men jeg har jo ikke noe valg. Jeg har vasket gulver sjeldnere før, men husker ikke hvor ofte jeg gjorde det eller hva som er nødvendig. Vi er jo her bare om ettermiddagene, og det rekker jo ikke akkurat å bli skittent.

En gang i uka blir det som regel. Får ikke tid til mer, da jeg må ha barnevakt for å få gjort det (har en liten som krabber i føttene på meg og alltid skal være hakk i hæl. Litt vanskelig å få gjort noe da). Pleier som regel å støvsuge 2 ganger i uka, og tørker jo litt støv inni mellom når det passer seg. Men vasker hele huset en gang i uka:)

Før guttungen kom kunne jeg vaske over gulvene hver dag. Har et stort problem med å se flekker på gulvet...

drar du fram den "gammeldagse" bøtta og filla eller går det i mopper?    ka med å ha våtmopper i bakhånd til å svoope over kjøkken og stue? heller støvsuge på soverom viss dei er lite brukt?
eg er alt for lat med vaskinga, innrømmer det, men det er ikkje skittent her ;)

Alt for sjelden :p prøver å støvsuge et par ganger i uka, men gulvene blir ikke vaska hver uke nei..

ms.bonita skrev:
drar du fram den "gammeldagse" bøtta og filla eller går det i mopper?    ka med å ha våtmopper i bakhånd til å svoope over kjøkken og stue? heller støvsuge på soverom viss dei er lite brukt?

Det er jo bevegelsene som er problemet her. Jeg har mopp. Men de engangsklutene synes jeg ikke noe om. Føler at det ikke blir skikkelig rent. Må jo bruke mange av dem også :p

Lissyjane skrev:

ms.bonita skrev:

Det er jo bevegelsene som er problemet her. Jeg har mopp. Men de engangsklutene synes jeg ikke noe om. Føler at det ikke blir skikkelig rent. Må jo bruke mange av dem også :p

ja du har jo hus :P her er det en liten leilighet, så da funker de ganske greit.   ja dei bevegelsene er mord for ett slitent bekken, desverre!     men eg trur nok at viss du støvsuger ved behov og ingen går inn med sko, så kan du slappe av med vaskinga :))  nyt dine siste dager på jobb og ta det med ro til knøtet kommer ut :)  veit du vil vaske før den tida, men det er nok minimalt dåke roter/ skitner til ;)

ms.bonita skrev:

Lissyjane skrev:

ms.bonita skrev:

ja du har jo hus :P her er det en liten leilighet, så da funker de ganske greit.   ja dei bevegelsene er mord for ett slitent bekken, desverre!     men eg trur nok at viss du støvsuger ved behov og ingen går inn med sko, så kan du slappe av med vaskinga :))  nyt dine siste dager på jobb og ta det med ro til knøtet kommer ut :)  veit du vil vaske før den tida, men det er nok minimalt dåke roter/ skitner til ;)

Ja er jo faktisk et hus xD Jeg bare sier leilighet jeg :p Men det er en toetasjers leilighet. "Bare" 80 kvadrat :p Men nå vasker jeg ikke boden da, så mister litt der :p Ja, jeg tror ikke jeg vasker neste helg. En og en halv uke til permisjon, så det får klare seg til det. INGEN går inn med sko. Om KONGEN hadde kommet, så hadde han fått beskjed om å ta av seg på beina :P

Etter behov med med 2 hunder må man støvsuge en gang om dagen.
I ille røte perioder støvsuger jeg 2-3 om dagen.
vasker gulvet 1-2 ganger i uken.
når jeg vasker så vasker jeg med lang kost og bøtte. hater måpp.
Barnerommet støvsuger jeg 1 gang i uka, når vi har det største rydde sjauvett der.
vasker der etter behov.
Vasker bad 1 gang i uka.
kjøkkenet må dras over hele tiden.
Gangen blir støvsugd hverdag og vasket en gang i uka. og etter behov.
Nå som det er drott vær må det vaskes heles tiden. 

Lissyjane skrev:

Ja er jo faktisk et hus xD Jeg bare sier leilighet jeg :p Men det er en toetasjers leilighet. "Bare" 80 kvadrat :p Men nå vasker jeg ikke boden da, så mister litt der :p Ja, jeg tror ikke jeg vasker neste helg. En og en halv uke til permisjon, så det får klare seg til det. INGEN går inn med sko. Om KONGEN hadde kommet, så hadde han fått beskjed om å ta av seg på beina :P

haha, godt å høre :))  som sagt, slapp av og kos deg :)  

Jeg husker ikke sist jeg vasket gulvet, så jeg får vel svare når mamma er her og syns det ser "skittent" nok ut 

(Jeg har ikke vært i form for hele svangerskapet omtrent, og sambo har bl.a. hatt brudd i en arm..)

ms.bonita skrev:

Lissyjane skrev:

haha, godt å høre :))  som sagt, slapp av og kos deg :)  

Takk, jeg skal det :D Jeg har nettopp fått nytt prosjekt :p Jeg skal male kjøkkenbord og stoler :P Må passe på så jeg har noe å henge fingrene i :p Er jo livredd for å kjede meg :p

Støvsuger hver dag fordi både unger og katter drar inn så mye sann! Vasker gulvet etetr behov, en gang i uka, er det noe spesielt eller det har blitt veldig skittent vasker jeg det oftere!

Pga smertene jeg har så må jeg fordele alt utover uka. Så kjøkken og stua blir tatt 2 ganger,mens resterene 1 gang i uka.

Hehe, er nettopp ferdigvasket, og herremin for en jobb.. Har stort gammelt hus med to etasjer.. :P Så føler jeg aldri får det helt reint.. 

Men tja, nå på våren blir det oftere enn vanlig, da vi har to unger under 3 år, ei bikkje og katt i tillegg til ilder som også røyter en del :P 

Støvsuger så og si annenhver dag, spesielt da gang, bad og stue.. Prøver å vaske ca hver 10'ende dag, men nå kan det gå bare 4-5 dager mellom også.. 

Back
Topp