Hvor ofte ultralyd?

Lykkefrøet

Betatt av forumet
Hei! Jeg bare lurer på en ting? Hvor ofte går dere til ultralyd egentlig? Misforstå meg rett, men jeg føler noen her går så ofte? (Det er bra det altså) Men, jeg var på tidlig ultralyd i uke 9 for å sjekke om det var liv på grunn av en MA sist, men nå er jo ikke planen min å gå før ordinær ultralyd. Virker så lenge til når det virker som mange som tar ultralyd rundt uke 10-12...
På en måte skulle jeg gjerne sjekket om det fortsatt er liv (da symptomer kommer og går), men føler ikke jeg har noen grunn til det egentlig så lenge jeg ikke mistenker noe konkret... Har ikke penger til å gå å sjekke med jevne mellomrom heller selv om jeg gjerne kunne tenkt meg å vite hver uke jeg at alt er bra.
Føler ikke jeg kan sjekke "hele tiden" liksom, bør slappe av med at alt er bra...
Hm... :)

Jeg har også vært på tidlig ul, men det var fordi jeg hadde en liten blødning. Da jeg var der oppdaget jeg at de hadde pakkepris på 2 2D ul + 1 3D ul til 900kr. Så da tror jeg vi skal gå for det! Vet ikke helt når jeg vil ta den andre 2D-ul'en, men 3D blir rundt uke 27 tenker jeg. :)

Jeg har ikke vært på noen tidelig ultralyd, men kunne gjerne tenkt meg det for å få et lite bevis på at alt er bra der inne. Jeg blir jo skikkelig nervøs ved at det er så mange som mister her inne... :-( vi skal til jordmor på tirsdag for å se om vi hører hjerteslaget, men det er jo ikke sikkert at vi klarer å høre noe enda.... Har sjekket opp om det finnes noen plass i nærheten som man kan ta tidlig ultralyd, men de skulle ha nesten 1500 kr og vi må kjøre to timer en vei for å komme dit. Så vi føler det vil bli alt for dyrt.. Så vi må nok bare vente på orginal ultralyd og krysse fingrene på at jordmors finner et hjerteslag på tirsdag.

jeg har fått en tidlig UL den var jeg på rundt uke 13, dette pga en komplisert SA i oktober og bekymring, neste blir den ordinære i mai en gang også er det mulig vi kanskje spanderer på oss en 3D UL rundt uke 30, det gjorde vi også med gutten vår :-)

da jeg gikk med gutten så hadde jeg noen flere, men det var pga en del meget kraftige magesmerter som ingen helt visste hva kom av (magesmertene var like kraftige som middels kraftige rier og satt i flere timer i strekk) også et par sjekker pga lite fosteraktivitet.

Jeg var på tidlig ultralyd i uke 8. Ble henvist fra min fastlege for å fastsette termindato og pga medisiner jeg må gå på i svangerskapet. Neste blir den ordinære ultralyden, som er i uke 19. Og ellers følger jeg vel de vanlige ultralydene :)

Var på ultralyd i uke 10 da jeg ikke viste hvor langt jeg var på vei. Husket nemlig ikke sist mens :confused005og skal på den ordinære i løpet av mai månd. Tenker å ta en 3D privat senere, men bare kanskje.

Jeg har ikke vært til noe UL enda. Har kun planlagt den ordinære i mai, så må nok vente til da med å se at alt er bra..
Synes det er lenge, og sku gjerne tatt en før bare for å sjekke, men er litt på den at det er i grunn ikke så stor nødvendighet. Da får vi heller leve litt i spenning fram til mai :)
JEg håper på en 3D rundt 25-30 uker også da :)

Jeg har ikke vært på ul ennå, skal når vi er i uke 14, slik at vi vet alt er bra med barnet:) dette må vi selv betale 1100 kr for, men vi vil gjerne se om alt er bra ettersom barnefaren har en hjertefeil å det er mye livmorhalskreft i familien min, selvom vi regner med alt er bra:) er 12+5 idag så vi gleder oss veldig!:D

Da jeg fant ut at jeg var gravid, var det ingen som kunne fastslå hvor langt på vei jeg var. jeg skulle hatt tr måneden etter jeg fikk pos test. Legen mente jeg var i uke 8 eller 9, men jeg syns ikke det kunne stemme :p Bestilte meg da ul, og det viste seg at jeg kun var i uke 6. Siden vi ikke så noe da, annet enn plommesekken, valgte vi å gå tilbake en gang til. Jeg hadde igrunnen krav på ultralyder, men fikk de ikke, og jeg klarte ikke glede emg før jeg visste om det var noe som levde eller ikke. Derfor gikk vi tilbake i uke 10. Da var det bankende hjerte og aktivitet :) Fremdeles kan jeg bekymre meg for om ting har gått galt, men det er tross alt ul om 1 måned, så jeg holder nok ut :)

Sist hadde vi prøvd på å bli gravide i ett år, så da bestilte vi oss ul i uke 9 for å se at det var et bankende hjerte der. Det var det jo, og da hadde vi ikke ultralyd før den ordinære i uke 19.

Hei, vi har fått to tidl.ul Pga ma og assistert befruktning. Så blir det oul og etter det skal vi på 3D ul så det blir likt som første mann :) kun 3D ul vi betaler for.

Jeg fikk en tidlig i uke 9 pga MA i uke 13 sist sv.skap :) Har kun tatt ul i forbindelse med blødning tidlig i mitt første sv.skap ellers aldri noe tidlig ul :) Men har tatt 3D med begge mine to andre og det kommer vi nok til å gjøre igjen :) Veldig koselig opplevelse :)

Jeg tenker at man må gjøre det man føler for og har råd til selv. Jeg har vært på 2 UL allerede, 1 i uke 6 og nå i uke 11. Rett og slett for å se om babyen er frisk. Jeg har blødd en del i dette svangerskapet og hadde behov for bekreftelse selv om jeg føler meg og ser gravid ut :P

Forrige svangerskap hadde jeg ingen UL før i uke 18 :)

Jeg holder meg i spenning til den i mai i uke 18, var på tidlig i uke 9 for å fastsette. jeg sverger til doppleren min som viser meg hjertelyden om jeg blir nervøs. :)

Jeg var på tidlig ul i uke 8 for å være helt sikker på hvor langt jeg var på vei og termindato. var jo 3D også men var nok ikke mye å se, det betalte vi 1300kr for. Nå nylig i uke 12 begynte jeg å blø og de på legesenteret mitt var så grei som klarte å presse meg innimellom for å se om at alt var bra. også er jeg så nysgjerrig av meg og det frister sånn å bestille en time når jeg er sånn 15-16 uker på vei hos privat og har egentlig lyst å gå enda en gang i rundt uke 30, men så mye penger har vi ikke så vi klarer nok å vente til oul hvertfall

Jeg har bestilt en tidlig ul når jeg er i uke 13, ellers skal jeg ikke før oul :)

Ok :) Da virker det jo som de fleste går 1 gang tidlig frem mot uke 12-13 og ellers dersom det er behov/ønsker for dette frem mot ordinær ultralyd :)
Ble bare litt nysgjerrig! :)

Jeg tok privat tidlig i uke 7-8 for at jeg var urolig og veldig usikker om jeg var 7 eller 11 uker.. Skal ha ekstra oppfølging på ahus pga lavt stoffskifte. I sist svangerskap var jeg da til ul på hver ahus kontroll hver 6 uke om jeg ikke husker feil. Tipper det blir samme denne gangen siden jeg sist ble satt igang to uker før termin pga dårlig tilvekst..

Jeg har vært to ganger. En i uke 6 for å fastsette termin, men siden det var lite å se ville hun se meg igjen etter et par uker. Skal igjen neste uke for å se at at alt er greit. Etter de tre blir det nok ikke før oul. Og synes å huske at jeg fikk innkalling i uke 28 også på grunn av stoffskiftet sist gang.

Jeg har ikke vært på tidlig ul og skal bare på ordinær i mai. Men her er alt fint og normalt, så mer glad for det, egentlig :) Så lenge alt er fint skal jeg sannelig klare meg uten ul, selv om jeg må innrømme jeg gleder meg til 6.mai nå når jeg stadig leser om folk som ser sine små vidunder :)

Har ikke hatt tidlige ul`er med de to andre heller, fikk en overraskende ekstra med nr to, jeg var egentlig bare på rutinesjekk, men den skjedde på sykehuset, så tryllet hun fram en ultralydmaskin, og jeg sa jo ikke neitakk til det ;)

Back
Topp