Hvor ofte til kontroll

* Tone *

Tone
Desemberskatter 2016
Jeg er igrun veldig usikker på hvordan jeg skal følges opp. Var med jm i uke 13. Har vert innom legen flere ganger, men det er for å forlenge sm. Har ikke fylt ut på korte mitt.men nå skal jeg sikker følges opp av sykehuset pga sv.dia. skal dit om tre uker, satser på å få litt info da. Skal på oul nå på torsdag. Tror ikke jeg bestiller noe kontroll i mellom disse to. Litt vanskelig når man blir mellom mange instanser. Samtidig er jeg tredje gangs. Så føler det er lite nytt å fortelle meg liksom:-p
Er 18 uker på onsdag:)

Har du mange kontroller så langt?

Nå skal eg ha små kontroller hver uke, men det er pågrunn av hyperemesis og derav vekttap. 13+0 i dag :-)

Går til sykehus hver uke og fastlege hver 2 uke pga hyperemesisen. Jordmor som vanlig:)

Ja, men det er pga jeg har mistet 3 ganger, sist veldig sent.
Er på ultralyd med 1,5-3 ukers mellomrom i tillegg til jordmor og litt annet.

Jeg er innom legen hver 3 uke. Også er det JM og sånt utenom.
Nå er det hovedsaklig pga medisiner jeg hår så ofte doh.

Jeg har risikosvangerskap, så jeg skal til jm en gang i måneden i tillegg til ultralyder og legertimer

Jeg er 17+0 i dag, vært til lege to ganger... Ikke vært til hverken jm eller ul utenom d. Men jeg har heller ikke hatt noen plager eller annen grunn for oppfølging! Skjema ble fylt ut sist jeg var hos lege, da var jeg 13+0. Når jeg hører hvor mange ganger andre er inn føler jeg at d er litt lite, men så lenge alt er normalt er d jo ikke så mye de kan gjøre, magen lever liksom sitt eget liv! ☺️

Jeg er 15+3, har vært hos fastlegen to ganger, hadde første svangerskapskontroll i uke 13 da. Har vært på to tul, og fosterdiagnostikk, og skal på en ekstra ul i morgen, så blir 4. ul da :)

Grunnen til at jeg er så ofte er fordi jeg har mistet 3 ganger og måtte til legen tidlig for å få medisiner, og den siste skjedde så sent og var pga. hjertefeil hos fosteret, så får ekstra oppfølging på sykehuset denne gangen. Skulle gjerne byttet alle disse kontrollene mot at alt var normalt altså, selv om det er kjekt med masse ultralyd :P

Har/ har hatt kontroll i uke

-11+5 (fastlege)
-14+2 (jordmor)
-15+6 (fastlege)
-18+1 (oul)
-22+1 (jordmor)
-27+6 (fastlege)

Resten er ikke satt opp enda.

Mitt andre svangerskap. Ganske mye oppfølging syns jeg. Skal i tillegg ha ekstra oppfølging på sykehuset ift vekst på barnet. Og muligens også ha glukosebelastningstester.

Tror alle kommuner har en oversikt over de normale oppfølgingene man skal ha. Jeg fikk iallefall et skriv om det første gang jeg var hos fastlegen ang svangerskapet.
Så er det noen som har ekstra oppfølging, pga f.eks risiko i svangerskapet .
Jeg har endel ekstra oppfølging i mitt svangerskap...derfor går jeg mest til lege og UL. Jordmor har jeg ikke vært hos enda, og får se om jeg bestiller time der.

Jeg går til lege hver tredje uke. Har gjort det siden uke 6, så begynner å bli noen kontroller (er 16+4 i dag). Dette skyldes hyperemesis, samt noen andre ting som følges ekstra opp. Tror ikke det er vanlig med kontroll så ofte hvis det ikke er noe i svangerskapet som trenger ekstra oppfølgning. Har kun gått til lege så langt, men bestiller nok en tine hos jordmor etter ferien en gang. Har en veldig flink fastlege som er god på svangerskap, har derfor ikke følt behov for jordmor enda. 16 dager igjen til ordinær ultralyd:happy:

Går ca en gang i mnd. Lege og jordmor annenhver gang. Gjorde det sist også og var fornøyd med det.

Back
Topp