Hvor ofte spiser flaskebarn?

Malleleo

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Hvordan gjør dere dette?

Jeg blir helt forundret, holder på å trappe ned ammingen nå og måltidssituasjoner er veldig lite regelmessige. Han får alltid påfyll av colett mme eller bankmelk(tåler ikke nan). Og man skulle tro at da ville han ikke ha behov oftere enn 3 hver time, noe mannen er bastant på.
Men jeg gir flaske eller pupp etter 2 timer hvis han begynner å bli veldig urolig og søken likevel jeg da:S

Slik ser dagen ut. Har for første gang hoppet over ammemåltid for å redusere produksjon.

02.30- amme
06.00- amme
08.00- amme (5 ml mme og gulp)
11.00- amme, 50 ml mme
13.30-60 ml mme
17.00-amme og liten gulp(mett og fornøyd)
18.00- 25 ml mme, gulp
20.00- 90 ml mme

synes måltidssituasjonen er bare kaos.

Tulla mi er 14 dg og spiser 90 ml mme hver 3-4 time

Her er det 100-125ml mme 7 ganger i døgnet. Jenten min er 1mnd

7
10
13
16
18.30
22
03
Men tidene kan vike med +/- 30.min.
Men prøver å la det minst gå 2,5timer mellom hvert måltid.

takk, ser nå at jeg har glemt å skrive opp et måltid på mitt skjema :) men ca. 9 måltider i døgnet blir d. sliter med å få i ham mer enn 60 ml per måltid, selv om jeg ikke ammer...

han er bare 3,0 kg enda, men 5 uker

Vi gav flaske lørdag fordi jeg tok medisin som går i melka. Syns hun spiste mye litt oftere enn ved kun amming, fikk mme for vi var bortreist da mingrena tok meg. Spiste rundt hver 3. time ca, mot normalt 4-5 t. Hun spiste to kartonger ferdigblandet nan på 12 t

takk, ser nå at jeg har glemt å skrive opp et måltid på mitt skjema :) men ca. 9 måltider i døgnet blir d. sliter med å få i ham mer enn 60 ml per måltid, selv om jeg ikke ammer...

Min var 3800g ved fødsel så er jo en gode del større enn din og krever dermed mer. Hun er vel rundt 4200-4300g nå.

Hvordan gjør dere dette?

Jeg blir helt forundret, holder på å trappe ned ammingen nå og måltidssituasjoner er veldig lite regelmessige. Han får alltid påfyll av colett mme eller bankmelk(tåler ikke nan). Og man skulle tro at da ville han ikke ha behov oftere enn 3 hver time, noe mannen er bastant på.
Men jeg gir flaske eller pupp etter 2 timer hvis han begynner å bli veldig urolig og søken likevel jeg da:S

Slik ser dagen ut. Har for første gang hoppet over ammemåltid for å redusere produksjon.

02.30- amme
06.00- amme
08.00- amme (5 ml mme og gulp)
11.00- amme, 50 ml mme
13.30-60 ml mme
17.00-amme og liten gulp(mett og fornøyd)
18.00- 25 ml mme, gulp
20.00- 90 ml mme

synes måltidssituasjonen er bare kaos.

Jeg synes ikke det virker så kaotisk egentlig :) 9 måltider er vel normalt for en som er så liten.

Jeg har lest at de spiser omtrent 15% av egen kroppsvekt i døgnet, så 3kg baby skal ha ca 450ml melk og det virker jo som han får i seg nok? Jenta mi spiser også fort 9 ganger i døgnet, men har tre-fire amminger tett etter hverandre på kvelden før hun sover 6 timer sammenhengende. Sånn har det vært siste halvannen uka ca. Men hun er snart 7 uker og veier godt over 5kg

Back
Topp