Hvor ofte spiser deres små?

Kathy80

Forelsket i forumet
*MIA*
Sommerfuglene <3
Her spiser hun ca hver annen time også på natt...ligger ml 7-15 min og dier.

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Kan gå alt fra 30 min til 4 timer :) ligger alt fra 2 til 30 min ved brystet.

Her kan det gå alt fra ti minutter til seks timer(natt til lørdag!!). Og hvor lenge vi ammer er også fra 5-50 minutter..

Jeg har fått meg en amme-app for å få litt oversikt. Veldig greit egentlig. Ser at det har gått fra 17-18 amminger i døgnet for to uker siden(var da fire uker), til 11-12 i døgnet nå.

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Aner ikke, får mat når hun er sulten og det varierer fra dag til dag;) I natt spiste hun en gang bare mellom kl 00.30 og 09.30. Ligger alt fra 30 sek til 30 min på puppen:p

Min på 3,5uker får ca hver 1,5-2 timer på dagtid. Etter midnatt går det 3-5 timer, og så etter det er det tilbake på 1,5-2 timers. Hun tar nesten alltid begge puppene, og ligger til hver pupp 20-30 min. Så 1 time totalt.
Så jeg må få henne til å vente opp mot 2 timer mellom hver gang, hvis ikke får jeg så altfor vondt i nipplene.

Her går det somregel 2-3 timer mellom hver amming.. Sjelden mer enn 3 timer mellom på natta også.. Hvor lenge han ligger å spiser varierer fra 5-30 minutter... Han får mat når han er sulten da:)..

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Her syns jeg nesten frekvensen har økt...

De fire første ukene gikk det fra 2 til 4 timer imellom hver amming på dagtid.

Nå har det blitt tettere. Om han sover 4 timer går det jo 4 timer, men ellers syns jeg heller det er alt fra hvert 30.min til 2.time.

På natta har det vært ca likt. Får mat når han legger seg i 8-9 tia, får mat i 3-4 tia og igjen i 5-6-7 tia.

Min spiser hver 3-4 time om dagen, mens om natta vekker jeg han for å spise. Kl 22- 04 og 09 bruker det å være om natta. helsesøster syntes det er ok, for han legger så godt på seg:)

Null oversikt. Sliter ofte med å huske når jeg amma sist, spesielt når jeg bare er hjemme. Går også i surr med hvilken pupp jeg amma fra. Finnes ikke noe system, og jeg er helt i ammetåka! Men hun får mat når hun er sulten, det er det viktigste:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ammer ofte! Ca annenhver time eller oftere, ligger ved brystet fra 10 til 45 minutter, og elsker å sovne der.

Skulle veldig gjerne hatt navnet på den ammeappen! :-)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg gir flaske. Vanligvis spiser han ca hver tredje time på dagtid, på natta kan det gå 4-5 timer før han vil ha mat :)

Ammer ofte! Ca annenhver time eller oftere, ligger ved brystet fra 10 til 45 minutter, og elsker å sovne der.

Skulle veldig gjerne hatt navnet på den ammeappen! :-)

Jeg har prøvd to forskjellige, en som heter iBebe og en som heter amme. IBebe er for søvn, mat, bleier og vekt, veldig fin når man har ei flaske med mme innimellom ;)

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Høres genialt ut!! Tror jeg må prøve meg på den :-)

Jeg logger ammingen i et notat på telefonen bare, synes det funker fint ;)

Hun spiser som oftest 8-9 ggr i døgnet. Lenger strekk mellom på natta (på det lengste har det gått nesten 9 timer), kortere strekk på tidlig morgen for da er hun så sulten og på kvelden når hun spiser seg opp til natta. Eller når det er varmt ute. Spiser bare på en pupp av gangen og som regel bare i 5-10 minutter :)

Back
Topp