Hvor ofte spiser de?

Miss Independent

Elsker forumet
I løpet av en dag?

LN virker ikke så interessert i mat lenger. Det kan gå opp til 4t mellom måltidene. Men om nettene går det kun 2 maks 3t.
Hvor er det hos dere?

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using BV Forum

3 timer mellom måltidene på dagen, og de siste 2 månedene 2-3 timer imellom på natta! I går kveld blanda jeg 90ml mm med 30 ml mme, og da sov hun i 4 timer i strekk. HERLIG!!! :)

Her er det helst motsatt. Han spiser mye oftere nå enn før. Tidligere fikk han mat 1-2 ganger på natta og ca hver 3. time pluss/minus på dagen. Nå i det siste har han spist omtrent annenhver time døgnet rundt. Jeg blir gal av dette her. Vurderer å begynne å supplere med mme hvis jeg får ham til å ta flasken. Tenkte oss en tur på helsestasjon i morgen, så får vi spørre helsesøster til råds etter at vi har veid og målt ham. Kanskje jeg rett og slett har for lite melk og han aldri blir mett.. :(

jeg holdt også på sånn, å amma anna hver time hele dagen inntil jeg begynte å fullpumpe. Da får jeg endelig i henne nok mat til hvert måltid. Hun tok kun en pupp av gangen før, og var ikke interessert i den andre. Men ble så sulten igjen etter to timer. Men nå tar hun alt jeg pumper i en jafs og er mett og god i tre timer :) Det var helt himmelsk med 4 timer sammenhengende søvn i natt! 1/4 nan og 3/4 mm var alt som skulle til for å mette mer! ...men jeg ble jo selvfølgelig bekymra og lå våken og venta på at hun skulle våkne da :P

Spiser ca 7 ganger i løpet av et døgn. Og spiser mye kortere måltider nå så tror han har fått bedre teknikk og klarer å suge i seg maten raskere. Før kunne han amme i opptil 30 min. Nå er hvert måltid ca 10 min. Om natten kan jeg sovne av litt og oppdager plutselig at han ligger og suger på puppen etter 1 time. Da bruker han meg som smokk ;) Hehe... Men lett å legge han over i senga og gi han smokken istedet da som regel ;)

Vurderer å skaffe elektrisk pumpe her i huset også. Håndpumpen er grei når man bare skal ha ut en liten dæsj i ny og ne for å fryse ned til barnevakt og ha i reserve, men ikke veldig aktuelt ellers. Jeg var jo godt vant til å sove rundt 5-6 timer i strekk de gangene jeg hade vett til å legge meg samtidig med Asle, så dette er pyton!
Han spiser bare 10-12 minutter pr måltid han også.

Her går det ca 3 timer på dgtid mellom hvær gang, og på natta så sover hun ca fra klokka 21.00 til klokka 03.00 :D så sover hun igjen til klokka 7-8 sånn ca :D hun får mme, også etter at hun har begynnt å få velling på kveldstid (ca20ml) pluss 135ml melk så sover hun i 6 timer :D
Før så sov hun i 3 timer på natta også, men nå er det 6 timer :D

Ellers så gir jeg henne 2-3 små skjeer med grøt i 14.00 tia :) og hun har blitt flinkere med å spise av skje :) også får hun melk etterpå :) Men vurderer å prøve å gi henne litt vann også når hun får grøt, så det ikke blir forstoppelse :P

Før var det ca hver 3 time en god periode, så ble det 2 timer, og i dag har det vært hver time :confused004
Men om natten går det lenger tid, det kan gå 5-6 timer, så vi har bare en amming om natten, maks to.
Men jeg lurer litt på natten her, kan hende det er ett økedøgn siden hun har vært matvrak i dag :whacky011

Det er ingen helt faste tider her altså.. Det er nokså vanlig ved amming tror jeg?
Men på dagen går det 2-3 timer mellom (det kan gå 4 om vi er ute på tur e.l.) og på kvelden litt oftere. Han sover en lang økt på starten av natten, fra ca 20/22 til 03/05 og spiser da før han sover til 6/8-tiden. Men det hender også han spiser to ganger på natten.

Ca 3-4 timer mellom hvert måltid, dag som natt! Mye mer fornøyd etter vi bruker 50/50 mm og mme!:D

I dag spiste fie mer enn det hun bruker til vanlig :) tror kansje hun hadde et lite økedøgn :) må vell snart begynne bruke de større flaskene ;)

Her er det helst motsatt. Han spiser mye oftere nå enn før. Tidligere fikk han mat 1-2 ganger på natta og ca hver 3. time pluss/minus på dagen. Nå i det siste har han spist omtrent annenhver time døgnet rundt. Jeg blir gal av dette her. Vurderer å begynne å supplere med mme hvis jeg får ham til å ta flasken. Tenkte oss en tur på helsestasjon i morgen, så får vi spørre helsesøster til råds etter at vi har veid og målt ham. Kanskje jeg rett og slett har for lite melk og han aldri blir mett.. :(

Er akkurat likt her.. føler jeg har nok melk for han er god i hold.. men lurer på å teste en flaske mme i kveld for å se om det hjelper han til å sovne selv for kvelden. Ammes i søvn per i dag.

Men hvorfor vil dere supplere med MME om dere har nok melk og ungen legger på seg nok?
Dere risikerer jo å få lavere melkeproduksjon av det...

jeg supplerer fordi jeg ikke har nok melk :P Klarer ikke å pumpe like mye som hun spiser, så på kvelden har jeg fylt litt på med mme i flaska, hvis jeg klarer å pumpe 70 ml så fyller jeg opp til 120ml med mme. ;) Men det hjalp ikke henne å sove noe lengre i natt, hun våkna og ville ha mat etter 3 timer likevel :P Menmen, 3 timer er atskillig lengre enn 1-2 timer som har vært det vanlige i 2 måneder nå!

3 timer er jo helt normalt, og jeg forstår suppleringen om du vet at hun ikke får i seg nok uten den.

Jeg føler Daniel ikke er mett nok til å være i stand til å sovne av seg selv, så har lyst å prøve med mme en gang bare for å se om det vil hjelpe på. Kunne gjerne prøvd mm på flaske også, men føler ikke jeg har tid til å pumpe noe siden han spiser annenhver time døgnet rundt. Jeg er ikke ute etter å få han til å sove lenger, selv om det hadde vært deilig, men har lyst at han skal lære å sovne av seg selv og det er jo ikke så lett hvis han er sulten. Sovner hele tiden ved puppen om kvelden, men våkner etter kort tid og er klar for mer.

Høres ut som at han ikke rekker å spise seg mett før han sovner av. Slik har vi det på nettene, hun super et par minutter og slokner. Dermed blir det amming hver time/annen hver time hele natta...*gjeeesp* Når jeg gir mm på flaske tømmer hun flaska selv om hun sovner, så da vet jeg at hun skal være mett. Våkner hun igjen er det da av andre grunner enn sult vil jeg tro! Vet hun må ha 100-120ml melk for å bli mett, så hvis jeg ikke klarer å pumpe så mye til ett måltid må jeg supplere med mme. Men jeg liker det IKKE, vil jo helst at hun skal ha bare mm :(

Høres ut som at han ikke rekker å spise seg mett før han sovner av. Slik har vi det på nettene, hun super et par minutter og slokner. Dermed blir det amming hver time/annen hver time hele natta...*gjeeesp* Når jeg gir mm på flaske tømmer hun flaska selv om hun sovner, så da vet jeg at hun skal være mett. Våkner hun igjen er det da av andre grunner enn sult vil jeg tro! Vet hun må ha 100-120ml melk for å bli mett, så hvis jeg ikke klarer å pumpe så mye til ett måltid må jeg supplere med mme. Men jeg liker det IKKE, vil jo helst at hun skal ha bare mm :(

Sånn kan vi ha det også noen ganger, mer i det siste synes jeg. Men heldigvis ser det ut til å gå greit på natta enda, det er mest om ettermiddagen og kvelden. Hun har sluttet å sove dupper på dagtid, så hun sovner av ved puppen.
Før kunne hun sove en liten time i vogga si nå og da, men det skal hun plutselig ikke lenger.
Rart hvor de forandrer mening som ting så fort :flower

Jeg føler Daniel ikke er mett nok til å være i stand til å sovne av seg selv, så har lyst å prøve med mme en gang bare for å se om det vil hjelpe på. Kunne gjerne prøvd mm på flaske også, men føler ikke jeg har tid til å pumpe noe siden han spiser annenhver time døgnet rundt. Jeg er ikke ute etter å få han til å sove lenger, selv om det hadde vært deilig, men har lyst at han skal lære å sovne av seg selv og det er jo ikke så lett hvis han er sulten. Sovner hele tiden ved puppen om kvelden, men våkner etter kort tid og er klar for mer.

Skjønner du vil teste om han er mett eller ikke, får håpe det ordner seg:-)

Ja, jeg tror nok det stemmer at han sovner før han blir mett. Han sover jo ganske lite i forhold til andre babyer, så vil tro at om jeg får bedre dagdupper på han at kanskje han kan få i seg mer ved kveldspuppingen.

Back
Topp