• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Hvor ofte ser barnet besteforeldrene?

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Foreldrene mine (mormor og morfar til gutten) vil helst se han minst 1 gang i uken helst oftere. Han er 5 måneder og begynt å komme inn i rutine med å sovne en gang mellom 19 og 21 så ikke alltid så lett på kveldstid når de er ferdig på jobb. Spesielt moren min blir litt snurt hvis hun vil møte oss slik at hun får sett barnebarnet sitt og vi sier det ikke passer pga andre planer (f.eks møte venner e.l). Da er det den at ja de har dere tid til å møte men ikke oss. Foreldrene mine har hatt mye tid med han og sett han så og si ukentlig til nå mens svigerfamilien min knapt har hilst på han. Er første barnebarnet på min side så de er stolte og vil følge han opp men kjenner jeg blir sliten av forventningene om at de skal se han så ofte og nesten bli sure hvis vi legger planer med andre. De planlegger også alt de skal ta han med på når han blir eldre og snakker som om de som besteforeldre skal gjøre dette uten oss foreldre. Påpeker jeg at skal ikke vi som foreldre få være med eller gjøre noe med sønnen vår når han blir stor nok til det så skal vi jo få lov til det men de som besteforeldre vil være med på det meste (forstår det men vil gjerne også gjøre noe oss 3 som familie uten at besteforeldre må være med på alt).
Hvordan er besteforeldrene til deres barn og hvor mye forventer de å få delta i barnebarnas ferier, aktiviteter osv?

Mormor : Bor 50 mil unna så ser henne kanskje 4-5 ganger i året, men de snakkes mye på tlf. ( da pappa levde så vi de en gang annenhvermnd)Er veldig interesert i barnebarna sine
Farmor og farfar: Sees stort sett kun i bursdager
bestefaren:Så ofte vi har mulighet, han er dessverre dårlig til beins så det er vi som drar til han

Farmor og farfar: minst 5 ganger i uka og vil passe han så ofte de kan. Bor 5 minutter unna med bil. Farfar er bestevennen til sønnen vår, de har et unikt bånd ♡ :D

Mormor (morfar er død): Ca 1 gang i uka :)

Her er det et par ganger i uken, bor ganske nær da. Hører også på at de vil ta han med på ting, men tenker at vi har siste ordet. Jeg kvir meg ikke for å si nei hvis vi vil gjøre noe alene. Men han er liten enda, så vi får se når han blir eldre. Han må jo ha lyst til å være med selv også.

Men ikke ha dårlig samvittighet, døgnrytmen hans er jo viktigst. De får se han i helgene eller tidligere på dagen når det passer da. :)

Mine foreldre bor 50 mil nordover, mannens mor og stefar bor 50 mil vestover.

De begynte i fjor med å få ha storesøster med på besteforelderferie (etter noen års masing :p).

Så d er avtalt besteforeldreferier i år og. Dessuten feirer vi annenhver jul til hans og så mine.

Påske er reservert mine foreldre pga tradisjoner, og sommerferien vår bruker som oftest å være hos hans mor og stefar.

Ser dem altfor sjeldent i grunn. Håper kanskje vi kan få oftere besøk når loftsetasjen er ferdig :)

Mormor og morfar ser vi 3-4 ganger i uka, mens bestemor og bestefar ser vi hver 14.dag hvis vi er heldige.

Mine foreldrene, så ofte som mulig. Noen uker er det hver til annenhver dag. Vi glede oss til ferie sammen:)

På mannens side er det ikke så ofte. De prioriterer heller andre ting:/

Mine foreldrene, så ofte som mulig. Noen uker er det hver til annenhver dag. Vi glede oss til ferie sammen:)

På mannens side er det ikke så ofte. De prioriterer heller andre ting:/
Glemte å tilføye.
Barna har 4 sett med oldeforeldre som de også ser ofte. Vesla pleier å dra på ferie med flere av dem:D

Flere ganger i mnd men ikke hver uke på begge sider... Når han blir eldre kan han gjerne dra på tur alene inni mellom med de, tror barna også får glede av det;)

Ses ca 1 gang i uka :) Men er som oftest vi som må dra til dem på besøk, nå bor alle besteforeldre innenfor 10 min kjøretur da så er jo ikke så langt unna :)

Mine foreldre bor langt unna, så det blir ikke ofte.
Svigers bor i samme by, men det blir gjerne 1 gang i mnd. Vi drar ikke noe ofte på besøk til dem, og de kommer sjelden på besøk hit med mindre vi inviterer dem.

Samboers foreldre ser de nok minst 1-2 ganger i uka. Mine foreldre bor fire timer unna, så det blir sjeldnere. Men alle er veldig engasjert i barnebarna sine. :) Mine foreldre syns det er dumt at vi bor så langt borte. :/

Mine foreldre bor 15 og 20 mil borte fra oss, vi ser de ca 1 gang i mnd.
Hans foreldre bor ti min unna, ser de ca 1 gang i mnd.
Ingen av besteforeldrene har tatt med seg barnebarna på noe.. Så jeg sier til dere som har engasjerte besteforeldre; NYT DET. Det er så verdifullt å vokse opp og få ett tett bånd til besteforeldre, de er unike.
Jeg bodde hos min bestemor i perioder i oppveksten.. Kun fordi jeg ELSKA å være sammen med henne og hun likte å ha meg der (sa hun ihvertfall, hehe) <3

Min mor bor 80 mil unna, og hun treffer jentungen 0-2 ganger i året. Interessen er laber, finner aldri på noe gøy med henne når vi treffes heller. Ringer aldri for og snakke med henne eller for og få nytt fra oss.

Min far bor 50 mil unna. Treffes 2-4 ganger i året. Litt mer interesse der, men ikke overmye.

Min svigermor bor i byen her, men hun har vi ikke hatt noe og gjøre med på ett år, og slik ser det ut til og fortsette. Jentungen er dog på besøk hos henne av og til når hun er på besøk hos tanten sin. Har vel vært 3-5 ganger det siste året. De gjør ingenting sammen når hun er der, men det er kjekt der fordu hun alltid får snop, bølandt annet.

Min svigerfar bor også i byen, men han ser hun heller ikke ofte. Stort sett i bursdagsbesøk eller hvis han skal kjøre/hente oss på flyplassen el. Han har hatt henne med og sett på en fotballkamp en gang, ellers så er det ikke mye de gjør sammen heller. Han satt en del barnevakt for noen år tilbake da, da lekte de litt sammen hver gang.

Alt i alt føler jeg ikke hun er veldig heldig med besteforeldreinteressen nei.

Hans foreldre bor 14 timer unna i bil så blir ikke ofte.... Sett ho to ganger til nå og vi skal opp dit i sommer. Dårlig helse så di kan ikke reise.

Mamma bor i samme by men blir likevel tid mellom hver gang vi ses....

Pappa er på besøk her i byen noen ganger i året ca....

Bor nært begge besteforeldrepar, så det blir en del kontakt. Mine foreldre ser han ca hver 2.dag, i perioder oftere. Svigerforeldrene ser han alt fra 1-3 ganger i uka.
Han setter veldig pris på dem så er glad vi bor så nært:)

Min mamma: nesten hver dag, vi er naboer:D
Min pappa: hver bursdag, han bor 2,5 timer unna...:rolleyes:
Svigers: hver vinterferie, høstferie, påskeferie, jul, bursdager, sommerferie. De bor 4 timer unna:)

Bor 5t30m unna mormor&morfar og 2t45m unna bestemor&bestefar. Mormor&morfar ser vi i snitt annenhver mnd., mens bestemor&bestefar ser vi i snitt en gang i mnd. Flinke besteforeldre som har flere barnebarn i byen hvor vi bor :) Vi har selv valgt å bosette oss og få barn så langt unna dei, så vi visste hvordan det kom til å bli. Men alle er veldig engasjerte i sine barnebarn :) Vesla har tanter&onkler her vi bor, men ser ikkje dei så ofte. Må bli litt flinkere til å få timeplanene våre til å gå opp ;)

Back
Topp