Foreldrene mine (mormor og morfar til gutten) vil helst se han minst 1 gang i uken helst oftere. Han er 5 måneder og begynt å komme inn i rutine med å sovne en gang mellom 19 og 21 så ikke alltid så lett på kveldstid når de er ferdig på jobb. Spesielt moren min blir litt snurt hvis hun vil møte oss slik at hun får sett barnebarnet sitt og vi sier det ikke passer pga andre planer (f.eks møte venner e.l). Da er det den at ja de har dere tid til å møte men ikke oss. Foreldrene mine har hatt mye tid med han og sett han så og si ukentlig til nå mens svigerfamilien min knapt har hilst på han. Er første barnebarnet på min side så de er stolte og vil følge han opp men kjenner jeg blir sliten av forventningene om at de skal se han så ofte og nesten bli sure hvis vi legger planer med andre. De planlegger også alt de skal ta han med på når han blir eldre og snakker som om de som besteforeldre skal gjøre dette uten oss foreldre. Påpeker jeg at skal ikke vi som foreldre få være med eller gjøre noe med sønnen vår når han blir stor nok til det så skal vi jo få lov til det men de som besteforeldre vil være med på det meste (forstår det men vil gjerne også gjøre noe oss 3 som familie uten at besteforeldre må være med på alt).
Hvordan er besteforeldrene til deres barn og hvor mye forventer de å få delta i barnebarnas ferier, aktiviteter osv?
Hvordan er besteforeldrene til deres barn og hvor mye forventer de å få delta i barnebarnas ferier, aktiviteter osv?