Hvor ofte ser barna slekt?

Hun ser mormoren sin nesten hver dag, da mormor (og snuppa) er ivrig på «overnatting hos mimmi». Oldemora ser hun også minst en gang i uka, oftest to ganger. Både mormor og oldemor henter i barnehagen, oldemor bor like ved barnehagen og er ei supersprek dame på 77 år ☺️ Sprekere enn meg på 27, haha :laughing002
Ser også gammeltanten sin ganske ofte. Eller ser hun tanter og onkler en gang i mnd-ish, da de bor ett stykke unna.

Resten av besteforeldrene bor også ett stykke unna, (3 sett med besteforeldre) men de facetimer mye. Ser dem 3-5 ganger i året, og da er vi sammen flere dager/uker om gangen. Farmor reiser ofte på besøk til oss (med fly) og vi ned til dem. Tanter og onkler + 12 stk søskenbarn på far sin side møter hun like mye som besteforeldre da de bor på samme plass. Far sin søskenflokk er intet mindre enn 10 stk; så de er storfamilie :laughing002❤️
Vi har god kontakt med alle, selv om noen bor lengre borte enn andre.
 
Vi ser foreldrene til mannen ca. en gang i uka, gjerne oftere. Mamma ser de 1-2 ganger i mnd. Resten av familie og slekt på spesielle dager :)
 
Takk for svar. Etter mange runder med oss selv, har vi funnet ut at vi bare må gjøre det som føles riktig for oss, selv om noen blir misfornøyde og skuffet. Vi skal tross alt klare å fungere som familie oppi alt.
Venter tredjemann til sommeren, så greit å ha satt ned foten litt i forkant. Forrige gang ble det så altfor mye besøk, så denne gangen "rømmer" vi til hytta i noen dager for å få tid alene som familie. ♥
Skjønner at alle familier er ulike, men synes det var veldig godt å lese at noen ser enkelte familiemedlemmer oftere enn andre. For det gjør faktisk vi og. Men her handler det ikke om avstand, da nesten alle bor i samme kommune, men heller om relasjon.
 
Ser mine foreldre hver uke. Jenta vår er veldig sterkt knytta til dem❤️ slekta til pappaen bor 3 timer unna og blir naturligvis sjeldnere, men de har et veldig godt forhold likevel :)
 
Vi ser min familie oftere enn hans, fordi min familie prioriterer det litt mer. Hvorfor vet jeg ikke, men vi ser min familie så ofte som mulig. De henter oss, leverer oss hjem igjen eller betaler tog/buss for oss slik at vi kan komme hjem til de. Den ene siden av hans familie har sett sitt barnebarn på 3 år under 10 ganger, (kanskje under 5 ganger) Første gang de hilste på han var han 5 mnd, og da så de han jevnt gjennom 2 mnd. Så gikk det 6 mnd til neste gang, og siden da har de bare sett han 2-3 ganger etter. Den andre siden av familien hans ser vell 3/4-10 ganger i året, alt ettersom hva de selv ønsker. Vi bor i Kristiansand, og er ca 3 timer reisevei til hans familie, og 1,5-2 til min familie. Skulle ønske vi kunne se alle ukentlig (iallefall en gang i mnd), men det lar seg ikke gjøre nå. Da vi bodde nær min familie så vi de daglig (naboer), og da bodde den ene svigermoren 5 min unna, men vi så bare til hun når hun hadde tid som var veldig sjeldent. Hans familie snakker hele tiden om at det er så trist de aldri ser han/oss, men de tar aldri initiativ til å møte oss. I fjor leverte de bare julegavene til mine foreldre istedenfor å ringe å høre om vi kunne treffes for å få de (som fullt mulig hadde latt seg gjøre) Heldigvis stiller min familie masse opp, og lillegutt elsker å besøke mommo og moffa :Heartred
 
Back
Topp