Hvor ofte og Hvor mye spiser deres babyer nå?

Frk. Gamlemor

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Jeg synes frøkna spiser veldig små porsjoner enda. Men det er ikke sikkert det er så galt. På grøt pakka står det at en porsjon er 1dl vann.
Men det hører til sjeldenhetene at hun klarer å spise så mye. Som ofres holder det med 0,5dl vann og da er det som regel ei skje eller mer igjen.

Vi prøver å stoppe med nattamming, så derfor lurer jeg på om hun må spise mer til hvert måltid, eller oftere kanskje? For å få i seg nok mat?

Hun spiser ca hver 3 time.
Vå står opp 08 og har leggetid mellom 18 og 19. Hun Sover gjerne 3-5 timer i løpet av dagen.
 
Matdagen hans ser nå sånn ut:
Frokost ca 8: grøt (ca 1dl)
Lunsj ca 12: frukt eller grønnsaksmos, ett egg og en brødskive (ikke alltid han spiser opp alt).
Middag ca 15: et halvt middagsglass
Kvelds ca 18: grøt (ca 1dl).

og så drikker han 200ml melk om natta. Han spiser mye føler jeg, men trenger fortsatt melk på natta :)
 
Madplan:
06:00 - 07:00 200 ml mælk
09:00 - 10:00 grøt + fruktmos
12:00 - 13:00 brødskive + grøntsager
15:00 - 16:00 middag som vi spiser
18:00 grøt + ca. 100 mælk

Han sover igennem natten (18:30 - 06:00/06:30)

Han sover ca. 3 timer i løbet af dagen.
 
Her ammes det fire ganger om dagen og to eller en gang om natten. I tillegg får lillemor en skive med leverpostei eller en bananlapp til frokost, ca 1 dl tjukk suppe til lunsj og 30 g hirsemel blandet til grøt til kvelds. Kommer nok til å jobbe mot å kutte nattamminger snart, for jeg skal tilbake til jobb i januar.
 
Jeg skal også tilbake på jobb i januar. Så vi begynte så smått i helgen å redusere nattamming en. Det har gått bra når mannen har fri dagen etter og kan ta hele natten. Men når han skulle på jobb og det er jeg som må opp, så blir hun hysterisk kår hun ikke får puppen. Med far er hun bare litt våken, ingen grining..

Godt å se at deres barn helle rikke spiser et helt middagsglass enda ❤️
 
Hun spiser sånn 1,4 dl havregrøt med eplemost til frokost, ikke alltid hun spiser opp. Og sånn kjøpegrøt godtatt til kveldsmat, tar mengden litt på gefilen av hvor mye hun orker, veldig varierende hvor mye hun spiser.

Så spiser hun nok litt forskjellig på dagen: Brødskive/smoothie/frukt f.eks. Pappaen her har vært i permisjon her lenge så har ikke helt kontroll..

Og idag turte vi endelig å sette henne i tripp trapp stolen, så da ble hun med og spiste middag med oss også.

Noen dager spiser hun mye fast føde, andre dager vil hun ha mere melk. Vi har ikke noe fast timeplan på noe, tar ting som det kommer :p

Tar pupp/flaske én gang i løpet av natt/tidlig morgen som regel, men har hendt hun har sovet gjennom. Prøver som regel å vurdere om hun er veldig sulten eller ikke før jeg gir melk, og er sjeldnere hun våkner midt på natten for mat nå så det funker for oss :) Skal sies at hun på det absolutt meste har spist 3 ganger på natt noen gang da, og har aldri pleid å være mer enn 1-2 ganger de siste månedene, mens hun som nyfødt alltid spiste kun 1 gang på natt...
 
Jeg føler min er matvrak :hilarious::hilarious:

Han spiser lett en hel skive og tar gjerne litt mer av noe annet itillegg
om han får sånne grøt pure poser så må han ha to.,
middag så spiser han hele glasset og gjerne en pakke smoothie og/eller liten kjøpe grøt i tillegg.
Grøt en good skål,
Om jeg bare gir Flaske så 240ml

ikke alltid han er fornøyd og vil ha mer mat :hilarious:
 
Her ser det sånn ut.

Frokost: grøt og sviskemos
100 ml melk før 1 dupp.
Lunsj: 1/2 brødskive med leverpostei og 200 ml melk
Middag: 1/2 middagsglass + 100-150 ml melk
Kvelds: Grøt med aprikos og ca 150 ml melk før sengetid.

sover natten gjennom.
 
Back
Topp