Hvor ofte og hvor lenge...

Luckie

Elsker forumet
Min baby er straks 2 mnd.... ammer han... vil ha mat hver 2.time den sist uka pluss minus... men han spiser som regel bare 5-6 min hver gang... kun ett bryst... blir sinna om jeg tilbyr andre... synes det er så lite...?

Sist hadde han gått opp 240 gram på 6 dager... så vekten øker jo...
Han virker jo mett når han er ferdig... ammer han hver andre time natten gjennom også... Noen med erfaringer? Redd han skal få i seg for lite..
 
Min baby er straks 2 mnd.... ammer han... vil ha mat hver 2.time den sist uka pluss minus... men han spiser som regel bare 5-6 min hver gang... kun ett bryst... blir sinna om jeg tilbyr andre... synes det er så lite...?

Sist hadde han gått opp 240 gram på 6 dager... så vekten øker jo...
Han virker jo mett når han er ferdig... ammer han hver andre time natten gjennom også... Noen med erfaringer? Redd han skal få i seg for lite..
Noen babyer spiser mer effektivt enn andre og får dermed i seg mer på kortere tid.
Så lenge baby er fornøyd, går opp i vekt og har nok våte bleier så er alt tipp topp :)
 
Ikke stress, da kan du lage problemer for melkeproduksjonen. Babyen er så liten enda at alt et normalt. Bare am når babyen vil spise, og slapp av. Vektøkningen er fin :)
 
Hvis baby følger vekstkurven sin over tid og har 5-6 våte bleier ila døgnet er melkemengden riktig. Stort sett best om baby og pupp får styre det selv uten innblanding, for jo mer man prøver å styre det jo mer kluss kan det bli :)
 
Sier som de over.
Alt virker helt fint :)

Husk at magen ikke er så stor, så derfor spiser de heller oftere.
 
Så lenge vekten går opp og babyen er fornøyd får han nok mat.
 
Back
Topp