Hvor ofte og hvor lenge ammer dere?

Bebe2020

Flørter med forumet
Oktoberlykke 2019
Maiblomstene 2020
Jeg har jo lest at det er normalt å amme 8-22 ganger i døgnet, og at ett måltid kan vare i inntil 1 time. Men kan det være normalt at nesten hvert måltid tar så lang tid? Vi bruker sikkert 8 timer i døgnet på amming, og det tar litt på. Han spiser ikke hele tiden, men søker brystet med en gang jeg kobler ham fra.
Babyen er 2 uker gammel.

Jeg har jo lest at det er normalt å amme 8-22 ganger i døgnet, og at ett måltid kan vare i inntil 1 time. Men kan det være normalt at nesten hvert måltid tar så lang tid? Vi bruker sikkert 8 timer i døgnet på amming, og det tar litt på. Han spiser ikke hele tiden, men søker brystet med en gang jeg kobler ham fra.
Babyen er 2 uker gammel.

Det er (dessverre) normalt.. Min første var sånn som du beskriver din, og det var ganske slitsomt i starten. Jeg har ingen andre råd enn å bare spise alt du har lyst på for å fylle på dine lagre, finn en serie du kan se på mens du ammer, og bæresele/sjal for å avlede litt innimellom. Jeg opplevde at lengden på ammestundene ble redusert rundt ca 3 mnd. Han var fortsatt en som brukte lengre tid enn de andre barna i barselgruppen, men hvis det er noen trøst er han fortsatt en som koser seg med maten to år etterpå :-) Er gjerne den som ville sitte lengst til middagsbordet ;-)

Pass også på at du ikke blir sår forresten, forebyggende bruk av Purelan og Multimam er lurt. Klem til deg - det blir bedre veldig snart.

Førstemann brukte ca 45 min på å spise, og det gjorde han hver 2-3 time gjennom hele døgnet i starten :dead: så det er nok normalt :) men trøsten er at de blir mer effektive etterhvert! Når jeg sluttet å amme når han var 7-8 mnd var det unnagjort på 5 minutter.
Så anbefaler som Asikekløver, finn deg en god stilling og en serie å se på mens du ammer ;)

Hun min driver nå og spiser 10 minutter, sover 10 minutter for å orke å suge mer, nye 10 minutter på puppen, ny lading, og kan holde på sånn i 2-3 timer før hun sover litt lenger:-)

Går vell ca 2-3 timer mellom hver gang vi ammer og det går ca 30 minutter hver gang :-)

Jeg ammer min frøken ca 10 ganger i døgnet. Bruker alt fra 10 til 45 minutter, men stortsett under en halvtime. Hun er straks fire uker gammel. :)

Back
Topp