(Hvor ofte) måler dere hcg?

Solsikke2016

Glad i forumet
Målte mandag og onsd, og det viser fin stigning. (164 til 380).

Nyskjerrig som jeg er ville jeg gjerne målt igjen idag, men innser jeg ikke trenger det.

Hva gjør dere andre? Ingen måling? Kun 2? Oftere?

Jeg skal inn på ny måling på mandag. Det er kun for min egen del. Har en veldig snill fastlege som forstår med tanke på at vi har prøvd i så mange år:) Det er bare for at jeg ikke skal være så engstelig for å miste hele tiden.

Jeg skal inn på ny måling på mandag. Det er kun for min egen del. Har en veldig snill fastlege som forstår med tanke på at vi har prøvd i så mange år:) Det er bare for at jeg ikke skal være så engstelig for å miste hele tiden.
Åh... Jeg vil også måle mandag!! :) Skal på ferie tirs, så hadde vært deilig å ha med "ferske" tall i bagasjen :)
hilsen skrulla.

Jeg tar 2. Hadde 240 på rugedag 12 og tok en ny i dag. Håper på stigning. Jeg spotter en god del og målingene roer meg ned.

Åh... Jeg vil også måle mandag!! :) Skal på ferie tirs, så hadde vært deilig å ha med "ferske" tall i bagasjen :)
hilsen skrulla.
Da synes jeg du skal gjøre det. Det skader jo ingen og man får en sånn deilig boost når man ser tallet:D
Jeg kan jo ikke sammenligne med sist da, for da var jo tallene myye lavere, men etter at den først steg for så å synke, så føler jeg meg bedre om jeg får et 3. tall å forholde meg til:)

Jeg tar 2. Hadde 240 på rugedag 12 og tok en ny i dag. Håper på stigning. Jeg spotter en god del og målingene roer meg ned.
Så spennende! Er du i oslo? For da kan du jo ringe Fürst i kveld for å få svar:)

Jeg tar ingen målinger. Jeg har ikke tålmodighet til å vente på svar på blodprøver, så jeg brukte strimler og CBD for å se stigning (da må jeg bare vente noen minutter). :) Ferdig nå, fikk 3+ og wondfo som hadde sterkere teststrek enn kontrollstrek. Ullevål hadde ikke en eneste måling de heller, bare hjemmetest.

Har uansett hatt så mange kjemiske at jeg bare synes det er flaut å måle hcg når det går nedover, da får jo "alle" vite det enda en gang (legekontoret altså, ingen andre). Blæ. Gidder ikke. :p

Og så har jeg jo første UL allerede 6+0. Så det er uansett kort tid til.

Tilhører st olavs og der er det ikke måling av hcg - kun vanlig graviditetstest :)

Jeg tar ingen målinger. Jeg har ikke tålmodighet til å vente på svar på blodprøver, så jeg brukte strimler og CBD for å se stigning (da må jeg bare vente noen minutter). :) Ferdig nå, fikk 3+ og wondfo som hadde sterkere teststrek enn kontrollstrek. Ullevål hadde ikke en eneste måling de heller, bare hjemmetest.

Har uansett hatt så mange kjemiske at jeg bare synes det er flaut å måle hcg når det går nedover, da får jo "alle" vite det enda en gang (legekontoret altså, ingen andre). Blæ. Gidder ikke. :p

Og så har jeg jo første UL allerede 6+0. Så det er uansett kort tid til.
Jeg skal når jeg er 6+3 :)

Jo det kunne sikkert jeg også ha gjort men når sykehuset ikke mente det var nødvendig så så jeg ikke behov for det :)
Da er jo dét greit :) Noen av oss vil vite hcg og stigning, og andre ikke.

Det er som du sier, ikke nødvendig. Men det er jo heller ikke en graviditetstest. Man trenger jo strengt tatt ikke teste mer en en gang. Verken g-test, hcg eller UL gjør noen forskjell på om det går bra eller ikke. Men, det er moro å måle og teste, synes jeg :)

Da er jo dét greit :) Noen av oss vil vite hcg og stigning, og andre ikke.

Det er som du sier, ikke nødvendig. Men det er jo heller ikke en graviditetstest. Man trenger jo strengt tatt ikke teste mer en en gang. Verken g-test, hcg eller UL gjør noen forskjell på om det går bra eller ikke. Men, det er moro å måle og teste, synes jeg :)

Nei altså nå tok jeg bare 1 graviditetstest også jeg da ;)
Men mange ul - men det var også for å avdekke hvor det eventuelt gikk galt, siden jeg har mistet så mange ganger hvor de ikke har funnet antydning til graviditet på ul, til tross for positive graviditetstest.

Mener på ingen måte at det er galt av andre å følge med på hcg altså!! Jeg bare tenkte aldri over behovet når sykehuset kun sa at jeg skulle ta graviditetstest. Hadde jeg begynt å blø hadde det vært noe annet - har tatt mang en hcg prøve ved mistanke om SA.. Men ved ivf så var vi veldig heldige og alt har gått problemfritt

Last edited:
Back
Topp