Hvor ofte kontroller?

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Æsj, jeg blir så misunnelig når så mange får høre hjertelyden... Jeg var jo på første kontroll i slutten av uke 11, og neste kontroll er jo ikke før i uke 24.. Det synes jeg er veeeldig lenge å vente. Jeg er jo over halvgått da jo! Skal jo til ul i uke 19 da, men likevel.. Hvor mange kontroller har dere vært på til nå?

bare vært på en jeg.... synes også det er lenge å vente.
skal ha nr 2 den 21.09 åsså ul den 11.10.

du måtte vente veeeldig lenge synes jeg. ring inn å hør om du kan få tid litt før, tror jeg hadde gjort det.

Her er de "nye" rutinene for kontroller:

Slik blir de nye kontrollene:
  1. kontroll: svangerskapsuke 8-12
  2. kontroll: ultralydundersøkelse i svangerskapsuke 17-19
  3. kontroll: svangerskapsuke 24
  4. kontroll: svangerskapsuke 28
  5. kontroll: svangerskapsuke 32
  6. kontroll: svangerskapsuke 36
  7. kontroll: svangerskapsuke 38
  8. kontroll: svangerskapsuke 40

Ved svangerskapsvarighet over 40 uker blir det kontroll i uke 41.

Jeg har vært på to kontroller. Den ene i uke 8 og så i uke 12 for da var fastlegen min tilbake.
Ellers skal jeg ikke til kontroll igjen før etter UL. Føles kanskje litt lenge å vente, men det er
nok en grunn til at man har delt det opp slik som det. Dette gjelder jo selvfølgelig om man er frisk [:)]

æsj, da går jo mine kontroller etter boka da.. [8|] jaja.. smøre meg med tålmodighet! [;)] Gleeeeder meg til ul da, og det er jo "bare" litt mindre enn fire uker til. [:D] Jeg har bestemt meg for at etter ul skal jeg begynne så smått med innkjøp, og skaffe meg oversikt over hva jeg har av babyutstyr, og hva jeg må ha. det blir så koselig!... [:)] I dag skal jeg besøke ei venninne som fikk ei lita jente forrige tirsdag. ååå, det blir kos det! [:)]

Hei,
Jeg har fått beskjed om å gå på kontroll 1 gang i måneden, uavhengig av ul..Men man kan sikkert hoppe over en gang hvis man har normalt svangerskap..

ORIGINAL: Misin

Æsj, jeg blir så misunnelig når så mange får høre hjertelyden... Jeg var jo på første kontroll i slutten av uke 11, og neste kontroll er jo ikke før i uke 24.. Det synes jeg er veeeldig lenge å vente. Jeg er jo over halvgått da jo! Skal jo til ul i uke 19 da, men likevel.. Hvor mange kontroller har dere vært på til nå?

hm, det virker litt lenge mellom ja, men leger praktiserer sånt kanskje litt forskjellig, og har du jordmor du går til også da? jeg går til enten jordmor eller lege ca 1 gang i måneden...legen ville jeg skulle gå til ham og henne sånn annenhver gang....men kanskje jeg må litt ofte, fordi jeg fortsatt har bakoverbøyd livmor? vet ikke jeg...men hvis du synes du går for lite, så går det an å ringe og høre med legen og si at du føler deg tryggere på å komme littt oftere til kontroll osv.
lykke til ihvertfall og håper du får komme litt oftere

jeg har ikke fått beskjed om noe nye rutiner.har vert hos legen to ganger og hos gyn en.så skal jeg til jordmor 29 sept..tror jeg må høre med hun..

Jeg har også vært på en og skal ikke før 3 desember igjen. Synes også det er lenge men legen sa at det bare var en veiledning på kontrollene og at vi kunne fortsatt få så mange vi ville. Men de ser ikke noe nødvendighet, medisink sett å ha de oftere så sant allt er bra. Men hun poengterte flere ganger at ville jeg ha en innimellom var det bare og ringe så skulle jeg få så mange jeg trengte for å være trygg. Så ikke nøl med å ta kontakt om du vil ha en ekstra innimellom....[:D]

Har veeeldig lyst til å bestille en time for å høre hjertelyden.. Men har bestilt meg sånn apparat for å bruke selv nå da, så får se om det funker først.

Takk for svar alle sammen. [:)]

Back
Topp