Hvor ofte kontroller?

Wish43

Forelsket i forumet
Hvor ofte er det vanlig å gå til kontroller i svangerskapet? Jeg var hos lege første gang i dag, ca 12 uker. Og fikk beskjed om at jeg skulle komme hver fjerde uke, jeg syns i grunn det var litt ofte?
Husker ikke hvor ofte jeg gikk sist :/

12 uker
18 uker (OUL)
24 uker
28 uker
32 uker
36 uker
38 uker
40 uker

Om jeg ikke husker feil... noe i den dur hvert fall [emoji6]

Jeg har fått beskjed om hver 4uke(annen hver gang til lege og jordmor). Syns det virker greit,så man vet at alt går som det skal. Skal ha noe blodprøve og urinprøve hver gang og. Og fra uke 20 måle livmoren,så må jo gå jevnlig for å vite at den lille vokser som den skal og slikt[emoji1] men nå er jeg veldig glad i å vite alt og ha mest mulig kontroll på alt,samtidig som jeg er litt krise tenker,så ligger kanskje noe der som gjør det[emoji23] var på første kontroll denne uke,er i uke 14. Så neste er ultralyd. [emoji1]

Jeg og trodde d var typ hver 4 uke... hadde første kontroll i dag- og skal tilbake for svar på blodprøver allerede om 2 uker... Hmm.... og får helsekortet da!

Jeg og trodde d var typ hver 4 uke... hadde første kontroll i dag- og skal tilbake for svar på blodprøver allerede om 2 uker... Hmm.... og får helsekortet da!
Hm,det kan hende det ble en ekstra time da får å få svar på blodprøve,da dette også skal føres opp på helsekortet. Men tenker uansett at jo tettere oppfølging jo bedre[emoji4]

Jeg var på andre kontroll i dag, er 15+3. Ble satt opp på ny kontroll om fire uker, så det virker som det blir fast hver fjerde uke [emoji5] Går kun til jordmor da, så lenge jeg ikke har behov for legehjelp.

Hvor ofte er det vanlig å gå til kontroller i svangerskapet? Jeg var hos lege første gang i dag, ca 12 uker. Og fikk beskjed om at jeg skulle komme hver fjerde uke, jeg syns i grunn det var litt ofte?
Husker ikke hvor ofte jeg gikk sist :/
Jeg var i uke 13-14. Da er ultralyd neste og jeg skal til legen fire uker etter det igjen. Etter det var det litt over fire uker mellom hver gang. Kanskje ofte, men det plager ikke meg Fint å få fulgt opp tenker jeg.

Lurer på om det var på helsedirektoratet sine nettsider at det sto hvor mange kontroller man kunne gå på? Det var hvertfall et nettsted jeg anser for å være en sikker kilde. Der sto det en kontroll i måneden. Men man kan vel velge selv. Selv syns jeg en gang i måneden er greit :)

Tror det er veldig avhengig av hvem du går til i utgangspunktet er det vel mellom uke 8-12, 18, 24 så hver fjerde uke fram til 38, 40,41.

Jeg var i uke 12 og skal tilbake uke 15, men dette er kun pga sykmelding.

I sist svangerskap var jeg hos jordmor, da hadde jeg kontroller hver 3.-4.uke fra uke 12. Var jo ikke nødvendig, kommer ikke til å gå så ofte denne gangen.

Sist gang var jeg på de "vanlige" kontrollene. Annenhver gang hos lege og jordmor. Nå har jeg mistet 7 ganger, så har vært 3 ganger på TUL og en gang hos lege og jordmor. Skal til jordmor en gang i uka eller annenhver uke ihvertfall frem til jeg kjenner liv hver dag.. etter eget ønske da selvfølgelig. Er veldig bekymret og klarer ikke tro på at det er noe i magen eller at det skal gå bra :(

Sist gang var jeg på de "vanlige" kontrollene. Annenhver gang hos lege og jordmor. Nå har jeg mistet 7 ganger, så har vært 3 ganger på TUL og en gang hos lege og jordmor. Skal til jordmor en gang i uka eller annenhver uke ihvertfall frem til jeg kjenner liv hver dag.. etter eget ønske da selvfølgelig. Er veldig bekymret og klarer ikke tro på at det er noe i magen eller at det skal gå bra :(

Så bra at du får så god oppfølging da, det må være tungt å gå med sånn bekymring hele tiden.

Så bra at du får så god oppfølging da, det må være tungt å gå med sånn bekymring hele tiden.

Ja, jeg er veldig takknemlig for det :) Det er veldig tungt. Gleder meg egentlig mest til å bli ferdig, da først kommer jeg nok til å klare å slappe av.

Hos oss er det ca hver 4. Uke hele svangerskapet, fikk jeg beskjed om. På helsestasjon, da..
Var inne 12+1, skal neste gang 16+0.. Oul 19+0.

Var også inne hos legen 7+3.

Back
Topp