Hvor ofte kontroll

jc

Gift med forumet
Er det hos dere på helsestasjonen?
Her er det kontroll ca 2uker etter fødsel, helsesøster kommer gjerne hjem til oss da.
Så er det kontroll etter 6 uker.

Vi må inn en ekstra gang for veiing, hs var ikke helt fornøyd med vekta.

Samme her :) Mn vi er innom flere ganger slik at jeg ser at han spiser nok :P

Vi har vært hos helsesøster 1 gang i uka siden vi kom hjem fra sykehuset, mest for at jeg ville se at han gikk ordentlig opp i vekt, siden han ble født ganske liten.

Bare 2 og 6 i starten her også men fikk beskjed om at d er tilgjengelig vekt som vi enkelt kan bruke når en måtte ønske:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

har var det kontroll en uke etter jeg var skrevet ut fra sykehuset.. hs kom da på hjemmebesøk..
han er født 14.01, og neste kontroll er ikke før 07.03.. det syntes jeg var lenge å vente, så vi var å veide han i går.. godt å se at han spiser passelig :)

Helsesøster kom hjem til oss etter en ukes tid. Så var vi en tur på helsestasjonen for å veie dagen etter. Skal tilbake på 6 ukers kontroll. Så 3 mnd. Vekt og helsepersonell er på helsestasjonen hver dag for hjelp.

Her er det hjemmebesøk og 6-ukers i første omgang, men skal innom for å veie henne to ganger i uken for å se om hun spiser bra siden hun hadde gulsott og måtte i kasse og spiste veldig dårlig og var slapp på sykehuset.. Synes det har kommet seg veldig siste døgnet etter jeg fikk melka ordentlig i gang, så det blir spennende å veie i morgen:-)

Har vært på kontroll i dag, nesten 2 uker etter at hun ble født (kunne også velge å få hjemmebesøk i dag), neste kontroll er 6-ukers så er det 3 mnd :)

Vi er litt "spesielle" så dette er ikke normalen her, men vi har hatt besøk av jordmor 11 ganger etter fødsel (født12.01) og vært til helsesøster 1 gang. Normalen her er vel at vi skulle ha vært på helsestasjon 1 gang og hatt hjemmebesøk av JM og HS ;)

Her har vi hatt besøk av jordmor ca. en uke etter fødselen, og av helsesøster ca. to uker etter fødsel. Så var vi en tur og veide denne uka. Dette var bare for at jeg ikke klarte å styre nysgjerrigheta mi da :P Så er det 6 ukerskontroll neste uke :) Etter det så er det en kontroll hver måned :)

2-4-6 uker her

Hjemmebesøk av helsesøster, 6 uker, 3 mnd. Kan innom å veie når vi vil, men på mandager og fredager er det en time der det er helsesøstre under veiing. Har vært å veid noen ganger pga liten vektoppgang i starten.

hadde besøk av jordmor/helsesøster 10 dager etter fødsel, også skal vi på 6 ukers, og 3 mnd.. følger vanlige kontroller denne gangen :)

Back
Topp