Hvor ofte koker dere smokkene?

Prikketrusa

Elsker forumet
Frykter at jeg er veldig slurvete med dette, jeg har ikke noen fast rutine på det, men tar det bare sånn innimellom... Sikkert ikke oftere enn en gang i uka! Fy...
Men nå skal jeg skjerpe meg, for både mini og jeg har fått sopp. emoticon Full behandling av både bryst og baby er igangsatt. 
Hvor ofte koker dere andre smokker? 

Når lillemann slet med trøske så kokte jeg alle smokkene hver dag, og hver smokk ble kun brukt èn gang. (Han bruker bare smokk når han sover.)

Nå koker jeg de 1-2 ganger i uka.

Ukentlig ihvertfall, noen ganger oftere emoticon

Ja jeg kommer til å koke som en smed nå iallefall, nå vi holder på med behandling. Kjøpe noen ekstra også.
Men helsestasjonslegen sa jeg kunne bare vaske dem i oppvaskmaskin? Noen som har prøvd det?

Jeg synes det er greiest å koke smokkene - de trekker jo vann inn i seg når de blir vasket/kokt, og da vil jeg heller at det skal være rent vann enn skittent såpevann fra oppvaskemaskinen (ja, jeg klemmer jo vannet ut igjen, men det er jo gjerne noen dråper igjen der inne... )

Kokte smokkene for hver gang de var i bruk da hun var under året, og er nesten like nøye idag (hun bruker fortsatt en om natten :))....

Jobber i bhg og synes det er så ille med møkkete smokker, kanskje med snørr- og matrester, som aldri blir kokt....

Vi skyller og vasker smokkene hver dag. 

Har en boks med rene, og en med brukte. 

Storebror sin smokk i barnehagen taes med hjem hver fredag, slik at den blir kokt da :)

Aldri:P

Men før kokte jeg de sammen med flaskene.

Uff her synder jeg altså... Var ganske flink før, kokte en gang i uken kanskje.. Men her har vi aldri vært plaget med trøske o.l. De smykkes ofte da... Skal skjerpe meg, men det er vel uansett viktigst når de er bittesmå?!

jjeg tar de i oppvaskmaskinen og gjort det stort sett hele tiden, ikke ofte jeg gjør det, men skyller de ofte...

1-2 ganger i uka. Ofter når det er mye sykdom ;) Jenta er strax 2 år, gjor det oftere når ho var baby :)

Da han var baby kokte eg dei ofte saman med flaskene, så da var det nesten daglig, no er det sånn ca aldri.....
Hender eg tar dei i oppvaskmaskina, men som oftast så kjøper eg nye etter ca ein mnd, til halvanna mnd. Han brukar dei primært om natta.

så og si aldri nå lenger... steriliserte de sammen med flaskene til han var ca 6 mnd etter det blir det nesten aldri...

Jenta mi er 7 mnd og steriliserer de etter bruk. Hun får ny smokk om kvelden og ny på første duppen om dagen. Liker ikke å vaske de i oppvaskmaskina, så vasker de først så streiliserer jeg de etterpå.

Back
Topp