Hvor ofte kan ordinær ultralyd ta feil?

September16

Glad i forumet
hvor ofte kan/skjer dette? slltsåt mef kjønn. om det er gutt eller jente
 
Last edited:
hvor ofte kan/skjer dette?

OUL vil bare treffe 100 % på babyer som er gjennomsnittlig, er det er lite foster vil man bli satt litt tilbake, og motsatt ved et stort foster, men feilen blir nok stort sett ikke så stor, +/- noen dager vil jeg tenke meg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
tenker på om det er gutt/jente
 
En venninne av meg fikk høre hun ventet en jente, og ut kom det en liten gutt :)
 
De er nok ganske flinke til å gi rett beskjed, og hvis jordmor er usikker og ikke kan se skikkelig (for det kommer jo litt ann på hvordan bebisen ligger på ul), da sier de det og da må man evt vente til privat ul eller fødsel. ;)
 
De tok feil OUL med meg for to år siden. Fikk beskjed om gutt, men det var jente.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Sniker fra Juli! :D

Slik jeg har oppfattet det så er det ikke ofte de sier at de VET kjønnet, men at de TROR kjønnet er gutt/jente.
Sist jeg var på oul så sa jordmora at hun trodde iallefall. Men hun viste oss kjønnet om hvorfor hun trodde det var gutt feks.
Hun hadde iallefall rett! ;)
 
Jordmor viste oss også at det lignet på testikler. Men det kan altså være kjønnsleppene som er så hovne, at de ligner!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Har ikke hørt om så mange som har fått feil beskjed i senere tid, tror det var vanligere før når utstyret var dårligere etc. Men er litt spent selv, jordmor trodde 90 % sikkert at det var jente på OUL, og på UL hos lege på nasjonalt senter for fosterdiagnostikk to uker senere trodde hun også det var jente, men de fikk ikke sjekket helt sånn de ville noen av dem. I og med at to ulike personer tror jente, så har vi kjøpt rosa (men uten å ta av merkelappene riktig enda), men sjansen er jo der for at det plutselig viser seg en liten tut :p Skal på ny UL i uke 36, så håper vi får en bekreftelse/avkreftelse da, greit å ha en måneds tid å bytte om fra rosa til blått på hvis det viser seg å være feil :)
 
Her var ikke jordmor 100% sikker på ordinær ultralyd, selvom både jeg og ho kunne se pung og tut. Navelstrengen lå litt i veien, så ho sa at jeg ikke kunne være sikker på at det var en gutt. Vi dro senere på privat ultralyd og de hadde mye bedre utstyr og det var ikke tvil om at det er en gutt. Men det gjenstår å se når ungen kommer ut ;-)
 
Har vært på 4 ul hvorav vi tre ganger har fått vite at det mest sannsynlig er en gutt, og på den siste fikk vi beskjed om at det mest sannsynlig er ei jente. Skal på ny ul i uke 32, så håper på mer sikre tegn da :p
 
Jeg spurte jordmor om hvor sikker hun var, og om man fikk et mer sikkert svar om man tok ultralyd flere ganger. Da sa hun at man aldri blir mer enn 85% sikker uansett. Hun var ganske sikker på at jeg har en jente i magen, men sa at jeg ikke burde kjøpe bare rosa:)

Satser på at det stemmer at det er jente jeg, hvis ikke har jeg et guttenavn i bakhånd hvis det skulle være feil;)
 
Jeg håper det ikke er feil, mye rosa/jentetet her!
 
Jeg syns det er et spennende tema, faktisk så er det ikke så ofte men jeg leste i en gammel artikkel på SSB at det var hele 15% som fikk vite feil altså det er da inkl de som får beskjed om ja vi er 80% sikre. Har ei venninner som har opplevd begge deler hun ene var på 3 ultralyder og fikk beskjed om jente siste ultralyden var i uke 32, hun ble ganske sjokkert da lille Lucas kom ut ;) Ei annen vennine fikk beskjed om at de var ganske sikre på at det var en gutt fordi dem så en tutt men kunne ikke være 100% sikre da de ikke fant noen testikler og barnet lå få langt ned i bekkenet, hun var bare på en og fikk lille Amalie :) Jeg har vært på to ultralyder hittil en i uke 14 og OUL i uke 17 (Noe som egentlig er litt for tidlig i henhold til kjønn) Altså feil kjønn er større før uke 18 for dem ofte ligger langt ned, på meg sa hun at det kunne se ut som en gutt men var bare 80% sikker fordi hun ikke kunne se noen testikler, så veldig spent på ultralyd nå 9 Desember om det er samme kjønn eller det plutselig er jente ;) I uke 14 kunne de ikke se noe da baby tydeligvis liker og ligge i seteleie med beina i kors ;) Kjøpte bare nøytralt sist, og gjør det samme nå selv om jeg ikke har begynt med kles shopping ;)
 
Back
Topp