Hvor ofte har dere kynnere?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Er i slutten av uke 27 nå, og får oftere og oftere kynnere.
Det er jo vanlig tenker jeg, men hvor ofte har dere skikkelig kraftige kynnere?
Siste uka har jeg hatt det 3-4 ganger for dagen. Ikke sånne lette kynnere, men kynnere som virkelig fresser hele magen nedover og det ser ut som en stor pølse helt nederst, og resten av magen er flat :P Og det er gasnke ubehagelig. Ikke vondt, men ubehagelig. Kjennes ut som sånn sentrifugekraft på tivoliet :p

Jeg får sånne som du beskriver 4-5 ganger om dagen. Maaange fler hvis jeg er i fysisk aktivitet. Klippet plenen i helgen og da trodde jeg en liten stund at jeg hadde "dytta igang" fødselen med gressklipperen! :p får også mangemange etter sengekos med samboern. Ligger somregel å ynker meg i 1 times tid etter akten.. :p synes de er ordentlig ubehagelige og har begynt å grue meg til fødsel når kynnerne står på som værst kjenner jeg! Er i starten av uke 27 nå.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg har så og si ikke merket Mye til det ennå...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke merket så mye til dem før den siste uka. Tok en trimtur og da fikk jeg noen som var ganske ubehagelige. Litt sånn menssmerter lignende mens magen strammet seg. Hadde også flere dagene etter dette. Men virker nå som det har roet seg, de er ikke så ubehagelige ihvertfall. Men lurer også på hva som er normalt :p

Jeg har masse kynnere hver dag. Magen blir stein hard. Har flest kynnere på æftan og kvelden. Da kommer de om jeg driver med noe eller om jeg sitter i god stolen. Ble sykemeldt 50% forrige svangerskap pga hyppige og kraftige kynnere... (rundt uke 30)

Har ikke hatt noen (tror jeg), burde ihvertfall ha merket det da, slik det beskrives :eek: Hvor lenge er det "normalt" å gå før de kommer? Burde jeg hatt kynnere nå(er 27+4)?:confused:

Er i uke 26+6 og merker ikke noe til det... Så enten har jeg ikke så mye av det eller så registrerer jeg ikke det :p

Sånne små lette kynnere merker jeg ikke med mindre jeg sitter helt i ro, men disse sterke kan man ikke unngå :P

Flott og betryggende at det ikke bare er meg som får litt sjokk hver gang jeg ser magen bli sånn :P

Ja etter sex får jeg også kynnere, men det varierer hvor sterke de er da. Noen ganger bare steinhard og spenner seg, andre ganger skikkelig press..

Har ikke hatt noen (tror jeg), burde ihvertfall ha merket det da, slik det beskrives :eek: Hvor lenge er det "normalt" å gå før de kommer? Burde jeg hatt kynnere nå(er 27+4)?:confused:
Er ikke alle som får kynnere heller, hvertfall ikke i førstesvangerskap.. ikke noe å bekymre seg for kan dukke opp når som helst eller ikke i det hele tatt ;) men de siste ukene merker de fleste til kynnere :)

Ikke alle som merker noe til kynnere før nærme termin hvertfall i det første svangerskapet.. like normalt det også :)

Har kanskje 2-3 ganger til dagen. De gangene jeg har sovet dårlig har jeg enda fler, og hvis jeg gjør noe aktivt så strammer det seg med en gang.

Om jeg går tur eller trener får jeg sterke kynnere. Ellers er jeg ikke helt sikker på hvor ofte jeg får små kynnere. Kanskje 3-4 ganger i uken utenom de andre:)

Jeg har mye kynnere hver dag, flere ganger om dagen.
Hadde det mye de to forrige gangene også.
Jordmor sa det var helt normalt, og man fikk gjerne mere kynnere når man har født før.
Men ble de for ille var det ett tegn på å ta det mere med ro.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg får også mange kynnere, og jo mer hektisk hverdagen er, eller om jeg er veldig aktiv, dess flere får jeg. Kynnerne er veldig ubehagelig. Sammen med sammentrekningene får jeg sterke mensmurringer som jeg må puste meg gjennom. Jeg er 60% sykmeldt og det er delvis på grunn av kynnere, da legen mente at jeg burde prøve å roe ned slik at de ikke kommmer så hyppig.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Last edited:
Er litt usikker på om det er kynnere det faktisk er, men legen mente det. Får fort vondt i lysken/området rundt skambenet når jeg går tur, særlig hvis jeg går i raskt tempo, og uten å varme opp først. Ellers merker jeg ingenting. 28 uker i dag.

Er litt usikker på om det er kynnere det faktisk er, men legen mente det. Får fort vondt i lysken/området rundt skambenet når jeg går tur, særlig hvis jeg går i raskt tempo, og uten å varme opp først. Ellers merker jeg ingenting. 28 uker i dag.

Høres mer ut som symfysen det da, i forbindelse med bekkenløsning.

Enig med Kakedeig ja. Smertene dine høres mer ut som bekkenløsning ja, Ninni. Jeg har ofte kynnere. Vil heller påstå å si at man får mere vondt i magen. Den strammer seg og blir steinhard. Kjenner at musklene strammer seg skikkelig.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Oooofte... Spesielt hvis jeg må tisse litt og under/etter en økt i senga :p

Jeg får de kun om jeg løfter litt for tungt eller hvis jeg stresser. Litt upraktisk å alltid få kynnere når jeg har det travelt, men det er vel bare sånt man må leve med:p Men er bare 25+3, så kan enda bli mye værre før det er over ;)

Jeg har flere ganger om dagen, men ikke så sterke. De kraftigste kommer om natta/morgenen. Da kjenner jeg det bygger seg opp og så blir hele magen steinhard og jeg har ikke lyst å bevege meg før den begynner å roe seg igjen.

Back
Topp