Hvor ofte gir dere pupp?

LallaC

Glad i forumet
Junilykke2018
Hei julimammaer (og kanskje spesielt dere som har begynt å jobbe igjen)!
Lurer på hvor ofte dere gir barnet pupp (eller mme) nå. Jeg vil gjerne amme til hun fyller ett år, men jeg synes mye av puppinga på dagtid i helgene bare blir balete. I ukedagene pumper jeg sånn at pappan gir flaske, men det er strengt tatt ikke nødvendig alltid, siden hun spiser selv. Jeg er bare veldig redd for å få for lite melk, hvis det bare blir pumping to ganger om dagen! Er det noen her som har trappet veldig ned og som synes det går greit? Hun blir ni mnd i slutten av måneden.
 
Eg byrja å jobbe igjen ganske tidleg, oktober, så mi har fått mme når eg har vore på jobb og pupp resten. Det har fungert overraskande godt for oss.
No har eg jobba 100% siste mnd, mi blir 9mnd i slutten av mnd og.
No får ho pupp 2-3 ganger om dagen, føler av og til det er litt lite. Men ho et godt ellers, og veks som ho skal og er ellers bli og fornøgd :)
 
Eg byrja å jobbe igjen ganske tidleg, oktober, så mi har fått mme når eg har vore på jobb og pupp resten. Det har fungert overraskande godt for oss.
No har eg jobba 100% siste mnd, mi blir 9mnd i slutten av mnd og.
No får ho pupp 2-3 ganger om dagen, føler av og til det er litt lite. Men ho et godt ellers, og veks som ho skal og er ellers bli og fornøgd :)

Ja, det er det - jeg føler også det blir litt lite. I hvert fall mtp. hele ammedebattgreia som går. Jeg vil jo gi henne melk så lenge jeg bør, når jeg først kan. Jeg er bare redd for at jeg skal få for lite melk av å ikke amme så mye jeg bør.

Jeg får få pappan til å forhøre seg litt når han skal til hs neste uke. Ligger hun fortsatt godt på kurven sin er det vel ikke så farlig, kanskje.
 
Min er 9 mnd og jeg har de siste ukene ammet kun morgen og kveld. Har også begynt å jobbe. Hun får en flaske med mme i tillegg på kveld (gjort det siden hun var noen uker gammel). Spurte helsesøster og hun sa det var helt Ok så lenge hun spiser fast føde og drikker vann.
 
Jeg ammer bare to ganger, og har gjort det siden jeg avviklet nattammingen for 4 uker siden. Han er snart 9,5 mnd. Gutten spiser godt, inkl to grøtmåltider, i løpet av dagen. Han er absolutt ingen liten gutt, og tror han får i seg det han skal. Han har vist minkende interessert for puppen på dagtid de siste ukene, så for oss føles dette helt fint.
 
Litt opp og ned her, men jeg gir i hovedsak som første måltid når hun våkner tidlig på morgenen og en gang på kvelden før hun legger seg.
Jeg jobber ikke, så ammer litt innimellom på dagtid om hun vil ha, men om vi er ute og farter en dag så er det ikke noe problem å stå over puppen. Kan fint gå med kun morgenammingen en hel dag og. Spiser bra med fast føde og flink til å drikke vann:)
 
Hvor ofte gir dere pupp nå :)??? Dere som ikke gir MME i tillegg
 
Hvor ofte gir dere pupp nå :)??? Dere som ikke gir MME i tillegg

Har vært morgen og kveld her men måtte faktisk ty til en flaske på kvelden nå pga mindre melk:( nå sover hun gjennom igjen:)
 
Back
Topp