Hvor ofte gir dere flutide og ventoline til barna deres?

x1x*mammantilprinsene*

Forumet er livet
mangen tråder fra meg idag, men har mye på hjertet...

Vi gir ventoline når han er veldig tett, og PRØVER å huske å gi han flutide hver morgen og kveld...men ikke alltid mamma husker det gitt[&o]

Hva er flutide og ventoline?[:)]

ORIGINAL: bæbælillelam

flutide hver morgen og kveld, hender det går i glemmeboken her også[&o]

og ventolin når han er tett, hver 4-5 måned og hver gang han er syk...

Godt det ikke bare er meg som glemmer...

Flutide morgen og kveld, i kammer. Og ventoline når han er tett/hveser.. Da gir jeg 2 spray opp til 6 gng daglig.. Ventoline skal gis 10 min før flutide..

Flutide morgen og kveld. Ventoline når han trenger det. Fast morgen og kveld med ventoline, og oftere ved behov.

ORIGINAL: *bekkibjarnoll*

Hva er flutide og ventoline?[:)]

astma medisin

Hu får flutide hver morgen og kveld.
Har nesten akkurat begynt på de, så vi skal vente litt å se hvor bra hu blir av det føre vi prøver ventolin.

Det smarteste er å gi ventoline 5-10 minutter FØR flutide. Da kommer flutiden lettere dit den skal og virker dermed bedre.

Prøv å ikke glem flutiden, det er den viktigste medisinen.

Målet med astmamedisineringen er at man skal bruke minst mulig ventoline, noe man kun oppnår ved å bruke de faste forebyggende medisinene hver eneste gang. Ha en ett sted dere ser den hver morgen og kveld feks ved tannbørsten.

Her bruker vi sterkere typer medisiner og forstøver i tillegg til ventoline og flutide på aerochamber.

Skal gi morgen og kveld! Håper jeg husker det[:D]

ORIGINAL: Maryan84

Flutide morgen og kveld. Må huske det eller så blir han kjempetett ganske fort.
Ventoline har vi ikke prøvd enda... har resept liggende men vil ikke gi han før jeg ser behovet er der....
Ventoline er jo akuttmedisinen, så den burde du vel ha liggende. Det er den som skal gis ved tetthet, for å åpne. Flutide er kortisonsteroider for å forebygge, ventoline er den som åpner.

flutide morgen og kveld, dobbel dose om han er forkjølet
ventoline når han er tett

nå bruker vi ventoline og seretide( lenger langtidsvirkende enn fluitude) Hun får begge morgen og kveld, så får hun ventoline midt på dagen, og evt en ekstra gang om hun er veldig tett.

ORIGINAL: * supermeg*

nå bruker vi ventoline og seretide( lenger langtidsvirkende enn fluitude) Hun får begge morgen og kveld, så får hun ventoline midt på dagen, og evt en ekstra gang om hun er veldig tett.
Lenger langtidsvirkende enn ventoline mener du vel. Det er en type "ventoline" i den som virker 12 timer, i motsetning til vanlig ventoline som virker 3.  Også steroid som flutide.

Vi tar først Ventoline på maskin ca 5min etter tar vi seretide...

morning og kveld

ORIGINAL: FF

Lenger langtidsvirkende enn ventoline mener du vel. Det er en type "ventoline" i den som virker 12 timer, i motsetning til vanlig ventoline som virker 3.  Også steroid som flutide.

er ikke fluitude den langtidsvikende da? at hun ¨får seretide istedenfor fluitude? vi brukte fluitude før.. og den seretide er lenger virkning på enn fluitide.

Flutide morgen og kveld. Må huske det eller så blir han kjempetett ganske fort.
Ventoline har vi ikke prøvd enda... har resept liggende men vil ikke gi han før jeg ser behovet er der....
Ventoline er jo akuttmedisinen, så den burde du vel ha liggende. Det er den som skal gis ved tetthet, for å åpne. Flutide er kortisonsteroider for å forebygge, ventoline er den som åpner.

Burde kanskje det, men har ikke somlet meg til det... men verken jeg eller legene tror han vil få bruk for den... er i tvil om det virkelig er astma han har eller om det er noe annet. Når han blir skikkelig tett så hjelper det MYE bedre å ta han ut i frisk luft (alla falsk krupp) og gi han efedrin... enn det gjorde med ventoline.
Flutiden hjelper jo heller ikke så veldig.. tar det værste så han ikke blir helt tett.
Han høres nesten konstant ut som en traktor når han puster... er slik att folk rundt oss på butikken ol. reagerer...
Gleder meg til han blir gammel nok til å bli skikkelig utredet... litt lei av å reise på sykehuskontroller uten att de gjør noe[:o]
Hvis du gir entoline 5-10 minutter før flutiden får han muligens også mer nytte av flytiden. (og surkling/traktorpusting kan også fjernes med ventoline)

er ikke fluitude den langtidsvikende da? at hun ¨får seretide istedenfor fluitude? vi brukte fluitude før.. og den seretide er lenger virkning på enn fluitide.
Det er en forebyggende, altså steroider/kortison som virker på å holde lungene friskere. Seretide istedenfor flutide ja, fordi det er ca samme styrke på seretide og flutide, forskjellen er at i seretide er det en langtidsvirkende type ventoline som virker 12 timer, istedenfor vanlig ventoline som virker i ca 3 timer.

Back
Topp