Hvor ofte går deres barn på do?

Amaryllis85

Glad i forumet
Kanskje et litt rart spørsmål, men ja..
Hvor ofte går deres barn på do?
Vi holder på med bleieslutt for jente 3.5 år. Hun holder seg i timesvis, gjerne både fem og syv timer!

Hun sliter litt med at hun ikke vil gå på potte i barnehagen, og doen er skummel uansett hvor hun er (inkludert hjemme).
Nå har hun blitt skikkelig flink til å gå på potten hjemme. Det er sjelden at hun får til noe når vi tar hun på potten, men hun kommer plutselig på at hun må, og da kommer det mye! Men det går så mange timer mellom hver gang.

Hun pleier å ha tørre bleier i barnehagen, så nå prøver vi å la hun gå uten der og. Hun tør endelig å sitte på potten der, men det kommer aldri noe.

Har noen tips til hvordan hun kan begynne å bæsje på potten i tillegg?

Tror det er lurt å bare ta tiden til hjelp.
Er det noe grunn til at doen er skummel?

Ja, det er jo det.
Hun er veldig skeptisk av seg av natur. Så jeg er ikke overrasket over at dette tar tid.
For ca et halvt år siden drømte hun at pappaen falt opp i doen, og at han ikke kom seg opp igjen. Hun forstår ikke at dette var en drøm, så hun snakker enda om det med stor skrekk

Akkurat samme her. Jenta mi som snart blir fire har vært tørt uten et eneste uhell i månedsvis, og holder seg kjempelenge! Og tisser masse når hun først går på do etter kanskje 5-7 timer her også.

Men hun nekter å bæsje på do så hun må få på seg bleie annenhver kveld å bæsje i bleia! Vi vet ikke hvordan vi skal få henne til å ville bæsje på do...

Mi på nesten 3,5 år holder seg også i timesvis. Tidvis er jeg litt bekymret for blæra hennes, kan umulig være sunt å holde seg så lenge. Men hun blir bare sint hvis vi «maser» om at hun burde ta seg en tur på do.

Ikke mer enn ett par mnd siden hun sluttet med bleier. Bæsjing tok litt tid før hun fikk til på do, men når det først gikk en gang, så var det meste gjort. Kun hatt ett uhell med tiss og ett uhell med bæsj siden hun sluttet med bleie [emoji4]

5 åringen min går på do ca 4 ganger om dagen. Noen dager mer og noen mindre. Sånn har det vært helt siden hu slutta med bleie. Hvis vi presser hu for mye så ender det bare med at hu får vondt i tissen( hennes egen ord). Mannen er helt lik og de to irriterer meg på lange bilturer. Føler alltid det er bare jeg som må på do hele tiden.

Vår 3,5 åringen holder seg ikke så lenge som 5-7 timer. Kommer jo så klart an på hvor mye hun drikker, men ca hver tredje time må hun som regel på do [emoji4]

Jeg lagde sånn potteskjema med klistremerker i starten, 10 klistremerker og premie. Da ble det litt mer spennende :hilarious: Og etter det så gikk det seg til, men hun kan fortsatt holde seg lenge. Hatt minimalt med uhell siden bleieslutt for snart 9mndr siden :)
Også har vi avtale om at det er do håndvasktid når man kommer hjem fra barnehagen, hver dag :)

Akkurat samme her. Jenta mi som snart blir fire har vært tørt uten et eneste uhell i månedsvis, og holder seg kjempelenge! Og tisser masse når hun først går på do etter kanskje 5-7 timer her også.

Men hun nekter å bæsje på do så hun må få på seg bleie annenhver kveld å bæsje i bleia! Vi vet ikke hvordan vi skal få henne til å ville bæsje på do...

Det er veldig vanskelig. Sier hun om det er skummelt eller noe?

Mi på nesten 3,5 år holder seg også i timesvis. Tidvis er jeg litt bekymret for blæra hennes, kan umulig være sunt å holde seg så lenge. Men hun blir bare sint hvis vi «maser» om at hun burde ta seg en tur på do.

Ikke mer enn ett par mnd siden hun sluttet med bleier. Bæsjing tok litt tid før hun fikk til på do, men når det først gikk en gang, så var det meste gjort. Kun hatt ett uhell med tiss og ett uhell med bæsj siden hun sluttet med bleie [emoji4]

Kanskje noen bare har en litt større blære? Men jeg og bekymrer meg jo for om det er bra...

Gjorde dere noe for å få hun til å bæsje på do?

5 åringen min går på do ca 4 ganger om dagen. Noen dager mer og noen mindre. Sånn har det vært helt siden hu slutta med bleie. Hvis vi presser hu for mye så ender det bare med at hu får vondt i tissen( hennes egen ord). Mannen er helt lik og de to irriterer meg på lange bilturer. Føler alltid det er bare jeg som må på do hele tiden.

Noen er gjerne bare sånn.
Hihi ja vi tenker vel at alle jenter og damer skal gå ofte på do

Det er veldig vanskelig. Sier hun om det er skummelt eller noe?
Nei.. hun synes ikke at det er skummelt. Hun er mer sta liksom. Hun har bæsja i do 3 ganger kanskje, og det gikk helt fint. Sist var kanskje 2 måneder siden da. Så det er lenge siden. Jeg prøver å spørre og hun har da sagt at om hun bæsjer på do får hun vondt i magen.

Hun har holdt seg i flere dager før, og begynte da å lekke i trusene sine. Så det var vi som måtte ta inititativ til at hun skulle ta på seg en bleie å bæsje i. Men det er mange måneder siden nå og vi er på stedet hvil :-/ hun liker å bæsje på rommet sitt mens hun står og holder på med noen leker.

Jeg er lei av å skifte bæsjebleie på snart-fire-åring som bæsjer hver 2. eller 3. dag så det blir myye og bæsjen er jo overalt også :( :o

Hadde virkelig håpa hun skulle slutte med bleier lenge før lillesøstera meldte sin ankomst i sommer

Nei.. hun synes ikke at det er skummelt. Hun er mer sta liksom. Hun har bæsja i do 3 ganger kanskje, og det gikk helt fint. Sist var kanskje 2 måneder siden da. Så det er lenge siden. Jeg prøver å spørre og hun har da sagt at om hun bæsjer på do får hun vondt i magen.

Hun har holdt seg i flere dager før, og begynte da å lekke i trusene sine. Så det var vi som måtte ta inititativ til at hun skulle ta på seg en bleie å bæsje i. Men det er mange måneder siden nå og vi er på stedet hvil :-/ hun liker å bæsje på rommet sitt mens hun står og holder på med noen leker.

Jeg er lei av å skifte bæsjebleie på snart-fire-åring som bæsjer hver 2. eller 3. dag så det blir myye og bæsjen er jo overalt også :( :eek:

Hadde virkelig håpa hun skulle slutte med bleier lenge før lillesøstera meldte sin ankomst i sommer

Jeg følger din frustrasjon! Her ventes det tvillinger i desember, og jeg håper på bleie slutt innen den tid. Men jeg ser at det muligens blir tre bleie barn en periode.

Både barnehagen og helsestasjonen sier at jeg ikke skal stresse. Vi får vel begge ta tiden til hjelp. Vi får lukke ørene for dem som har barn som sluttet tidlig, og tenke at det vil ordne seg!!

Jeg er lei av å skifte bæsjebleie på snart-fire-åring som bæsjer hver 2. eller 3. dag så det blir myye og bæsjen er jo overalt også :( :eek:

Jeg følger din frustrasjon! Her ventes det tvillinger i desember, og jeg håper på bleie slutt innen den tid. Men jeg ser at det muligens blir tre bleie barn en periode.

Både barnehagen og helsestasjonen sier at jeg ikke skal stresse. Vi får vel begge ta tiden til hjelp. Vi får lukke ørene for dem som har barn som sluttet tidlig, og tenke at det vil ordne seg!!

Kan bekrefte at jeg satt med lignende tanker, men både bhg og helsestasjon ba oss ha is i magen. Det ordnet seg etterhvert og selv om vi hadde to bleiebarn, gikk det heldigvis greit. Han ble storebror rett før han ble 4 år.

Og nå går han på do når han selv vil, han trenger ikke følge heller lengre:)

Mi på snart fire slutta med bleie på dagen i fjor sommer men bruker enda på natta (ikke gjort noe for å få den vekk). Bæsjer nå stort sett på toalettet men akkurat begynt med det. Skulle h bleie før...

Back
Topp