Hvor ofte forer dere lille?

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Lurer på hvor ofte dere FAKTISK forer lille? Samme hele døgnet? Med morsmelk eller MME?

Jeg gir hver 2,5 time morsmelk. Noen ganger hver 2. Time og noen ganger hver 3. Time, men som oftest hver 2, 5 time gjennom hele døgnet.

Lille spurte alt for ofte etter mat eller så feiltolket jeg også signal. Hver 1,5 t ble litt for ofte og lille slet med magen også. Etter hvert regulerte jeg det til nytt intervall og det virker bra for han.

Hvordan er det med dere?
 
Her vil lille helst ha mat 1gang i timen hele dagen(ikke økedøgn) prøver å utsette så lenge som mulig med e vanskelig.. om natten går det gjerne mellom 2-4t mellom måltidene! ;-)
 
Jeg gir når han er sulten, det varierer litt. Noen ganger hver 2. time andre ganger hver 4. time :)
 
Jeg er så redd for at jeg sulter han? Men han fikk utrolig mageknip og helsesøster mente at det å begrense matinntaket litt ville hjelpe han. Nå har jeg jo satt i gang flere tiltak samtidig, så er usikker på hva som har effekt. Han er i hvertfall bedre. I tillegg spør han etter mat nå ca hver 2,5 time, men gir han også om det bare har gått to timer. Spør han etter 1,5 t strekker jeg det ut litt med trøst og kos.

Noen kommentarer?
 
Gir når han er sulten eller når puppene holder på å eksplodere. Så får han flaske innimellom. Men må øke på med flasker nå pga lav vektoppgang. Men det blir ca hver 2-4 time, noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere.
 
Jeg er så redd for at jeg sulter han? Men han fikk utrolig mageknip og helsesøster mente at det å begrense matinntaket litt ville hjelpe han. Nå har jeg jo satt i gang flere tiltak samtidig, så er usikker på hva som har effekt. Han er i hvertfall bedre. I tillegg spør han etter mat nå ca hver 2,5 time, men gir han også om det bare har gått to timer. Spør han etter 1,5 t strekker jeg det ut litt med trøst og kos.

Noen kommentarer?
Tenker hs har et poeng. For mye mat kan også gi magevondt. Og når de har magevondt, kan det ofte være slik at de søker etter puppen for trøst. Selv om de patter bare for trøsten så vil de allikevel spise samtidig.

Merket det veldig på storesøster, og merker samme tendensene på lillesøster. Nå har ikke lillesøster like mye magevondt heldigvis... Men merker at hun plutselig hylskriker og trekker til seg beina. Og ofte roer hun seg raskere hos pappaen... Sovner gjerne også. Er mange ganger jeg har trodd at hun var sulten, men så braker det løs i bleia. Er ikke alltid så lett å skille mellom sult/magevondt.
 
Jeg er så redd for at jeg sulter han? Men han fikk utrolig mageknip og helsesøster mente at det å begrense matinntaket litt ville hjelpe han. Nå har jeg jo satt i gang flere tiltak samtidig, så er usikker på hva som har effekt. Han er i hvertfall bedre. I tillegg spør han etter mat nå ca hver 2,5 time, men gir han også om det bare har gått to timer. Spør han etter 1,5 t strekker jeg det ut litt med trøst og kos.

Noen kommentarer?

var sånn her også. Men så fikk jeg råd om å la henne ligge lengre på samme pupp å amme. På denne måten får hun i seg mer av ettermelka, som er fetere enn formelka. Formelka er ment for å slukke tørsten og er ikke særlig mettende. De får da en følelse av å aldri helt være mett. Noe som kan føre til uro.

Også at man starter med den puppen man slutta med ved forrige måltid, hvis det mer mindre enn tre timer siden sist. Dette har fungert bra her, det går lengre mellom hvert måltid og hun er mer fornøyd.
 
Flaskebarn på 5 veker her. Pumpa ut det eg har så han får litt morsmelk, men er mest mme det går i. Han får som regel 6 flasker i døgnet. Får ofte berre 1 flaske midt på natta, så han tar det att på dagtid og kveld. :)
 
lille ammet en stund hver time her. viste seg at jeg har for lite melk. nå ammer jeg ca hver 2,5 time og fyller opp med mme etterpå for å sikre at hun blir mett. om natta ammer/får hun mme ca hver 3. time
 
Lurer på hvor ofte dere FAKTISK forer lille? Samme hele døgnet? Med morsmelk eller MME?

Jeg gir hver 2,5 time morsmelk. Noen ganger hver 2. Time og noen ganger hver 3. Time, men som oftest hver 2, 5 time gjennom hele døgnet.

Lille spurte alt for ofte etter mat eller så feiltolket jeg også signal. Hver 1,5 t ble litt for ofte og lille slet med magen også. Etter hvert regulerte jeg det til nytt intervall og det virker bra for han.

Hvordan er det med dere?
Samme som deg :) blir vel hver 2.5-3. time. Men først nå siste uken omtrent at det har regulert seg til å bli ganske regelmessig. Var ikke det før :)
 
Går fra mellom 1,5-3. time, bruker mme på kvelden for da er det bare grining og han vil ikke amme seg mett. Han har også fått trøske så han er litt sår i munnen på kvelden, da er flaske best siden han får i seg maten fortere. Så blir det amming to ganger i løpet av natta
 
Pupp når hun er sulten :) nå er hun ikke ei uke før I morgen, så lar henne regulere det helt selv :) er ca hver 3 time, og I går fikk vi bekreftet at det er mer en nok :) snuppa hadde gått opp 120g på 2 dager :-D
 
var sånn her også. Men så fikk jeg råd om å la henne ligge lengre på samme pupp å amme. På denne måten får hun i seg mer av ettermelka, som er fetere enn formelka. Formelka er ment for å slukke tørsten og er ikke særlig mettende. De får da en følelse av å aldri helt være mett. Noe som kan føre til uro.

Også at man starter med den puppen man slutta med ved forrige måltid, hvis det mer mindre enn tre timer siden sist. Dette har fungert bra her, det går lengre mellom hvert måltid og hun er mer fornøyd.


Samme her, dette har hjulpet mye. Både på søvn og avføring. Intervallamming hjalp meg også en stund da det var på det værste. Dvs at han spiste to ganger fra hvert bryst før jeg bytta.
 
Her gir lille klar beskjed når han er sulten, og det er nesten på slaget hver tredje time. Det kan gå fire timer på natten. Han var innlagt den første uken og der fikk han mat hver tredje time (pga medisin), så tipper at det er blitt hans "vane". Jeg pumper, så har god oversikt på hva han får i seg og det er ca 100ml hver gang, noe ganger litt mer.
 
Han får når han er sulten. Oftere på kvelden enn på dagen. Dvs som regel ikke mer enn 3 timer mellom to på dagen og på kvelden gjerne hver time. Slitsomt..
 
Last edited:
Ganske nøyaktig hver 2 time vil han ha mat, eller om han blir vekt av noe/etc;)
 
Føler jeg ammer hele tiden jeg. Kan gå 4 timer eller bare 30 min mellom. Hun spiser leeenge også. Venninne har en baby som spiser seg mett på 10 min - det skjer ikke her i huset!
 
Han får når han er sulten. Oftere på kvelden enn på dagen. Dvs som regel ikke mer enn 3 timer mellom to på dagen og på kvelden gjerne hver time. Slitsomt..
Hvor lenge ligger babyen inntil? Har samme her. Kveldene blir fort slitsomme... Men da har vi mindre melk i puppa så kan jo være noe med det.
 
Min og ammer hele tiden føles det ut som! Skal nå sette i gang med samme puppene to ganger, som beskrevet over her...
 
Når han er sulten, og det varierer fra 1 til 3 timer mellom hvert måltid. Om han er litt trøtt når han spiser, går det ofte kort tid før han er sulten igjen
 
Back
Topp