Hvor ofte får de melk?

Lillfisen

Glad i forumet
Ja.. Hvor ofte får deres små melk nå i løpet av et døgn? Skriv gjerne antall og hvilke tidspunkter.. og om dere ammer eller ikke :)
Tenker jeg skal trappe ned mer på amminga nå, men litt usikker på hvordan.. Og så er hun ikke spesielt lett å amme lengre, hun virker ikke så interessert - i alle fall ikke i mer enn et par minutter. Så lurer på å begynne med flaske på dagen kanskje..
 
Her ammer jeg enda :) Ammer når vi står opp (ca 07.00) og når han skal legge seg (mellom 18-18.30).
Så er det amming 1-2 ganger om natten :p

Skulle ønske jeg kunne amme som mellommåltid av og til, men han NEKTER puppen på dagtid :p
 
Sånn er d her også. Vil ikke ha på dagtid, bare om natta! Så det blir 1 gang i døgnet, ca kl 0000... kjedelig, men syns d er viktig at han får i seg litt. Vi gir flaskemelk ×3 på dagen. Varierer hvor mye han vil ha. ofte lager vi melk og kaster halvparten. Han drikker sikkert 300-400 ml tilsammen med mme i døgnet.
 
Her får han altfor lite syns jeg :( Han vil ikke ha pupp lenger, og han har melkeallergi så må bruke erstatning. Og han vil ikke ha flaske,så problemene baler på seg! :p
Blander mme i grøten morgen og kveld, da får han i seg litt! 200ml om dagen ca..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg ammer enda :) Han får tidlig morgen (5.30-6-tida, da sover han litt til etterpå) og før de to lurene sine, altså ca rundt klokken 9.30 og 13.30. I tillegg får han når han skal legge seg og stort sett én gang i løpet av natta også. Det er ikke all verdens han drikker lenger, i alle fall ikke på dagtid - tror det er helst for kosens del :)
 
MME ca 200ml på senga før natta ca 2100 og MME 200ml på morgenen ca 0700. Melken må være kald og er ikke interessert i melk på dagtid.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min får flaske på morgenen, som regel mellom 7.30-09. Noen ganger før også. Så får han flaske mellom 12-13 og ca.17-18.
 
Mini får pupp om morgenen (rundt 06-07) og kvelden (18-19), og ellers når han har lyst på, som er 1-3 ganger hver natt og kanskje 1-2 ganger på dagtid. Da er det ofte enklest å gi rett etter at han har sovet for da er han slapp og god. Ellers er han ganske rastløs og urolig og har ikke tid til sånt Han får ellers 1-2 flasker MME (100-125 ml) ila dagen, særlig før leggetid. Da blander jeg også inn 1 ts grøtpulver for litt ekstra smak. Så er det jo tre måltider da; stort sett grøt til frokost (med vann til), frukt til lunsj og middagsglass el hjemmelaget middag (med vann til).


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her ammer jeg kveld/natt og morgen enda :) Men ser at det er mange som gir mme i tillegg?
Skal man gjøre det? Han får 4 måltider (frokost: skive og frukt, så grøt, middag og grøt til kvelds).
 
Jeg ammer kveld , natt (en gang), morgen. Også gir jeg flaske midt på dagen. Men det var jo jeg som starta tråden, for jeg aner ikke hva som skal gjøres. Spiser grøt til frokost, så noe middagsmat eller fruktmos til lunsj, så middag og grøt til kvelds igjen. Skal begynne med brød til lunsj tenkte jeg, men hun tygger ikke så bra enda :)
 
Kl 11.00 og kl 18.00 150ml begge gangene hun sover fra 18.30 til 07.30 så si hver natt hender hun våkner eller sovner litt seinere :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
her starter vi dagen med grøt. mellommåltid med mme,lager 170 ml, men drikker stort sett max 150. ikke veldig keen på melk, aldri vært. så skive til lunsj/frukt, middag, mme igjen på ettermiddag, samme som før på dagen. så grøt igjen til kvelds.
så to flasker, ca 300 ml. totalt ila. dagen. noen ganger mindre noen ganger mer.
 
Her ammer jeg kveld/natt og morgen enda :) Men ser at det er mange som gir mme i tillegg?
Skal man gjøre det? Han får 4 måltider (frokost: skive og frukt, så grøt, middag og grøt til kvelds).

Nøyaktig det samme her med både amming & mat:) lurer på det samme som deg, må man gi mme i tillegg?!?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ammer fortsatt når hun vil. Men når jeg er på jobb må hun fint vente. Har ikke andre rutiner enn før og etter jobb og før legging.. Men blir flere ganger enn det :) håper hun kan slutte på natt snart for det er litt slitsomt når jeg jobber..
 
Han er ikke interessert i pupp lengre, får 2-3 flasker mme i døgnet. Ca 150-200 ml pr flaske.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Back
Topp