Hvor ofte er dere hos legen?

Surtsnop

Flørter med forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hvor ofte er dere hos legen? Jeg har vært sykemeldt 50% over en tid og har fått 2 uker og 3 uker sykemelding når jeg har vært inne hos legen. Jeg må snart inn igjen til legen for å fornye/snakke med legen om hva som skjer videre men sist jeg var inne følte jeg at jeg bare var til bry og at jeg egentlig bare fikk sykemeldingen fordi legen hadde litt dårlig tid. Jeg syns liksom jeg sitter på legekontoret titt og ofte, selvom det "bare" har vært en gang i mnd de siste mnd..

Jeg syns det begynner å bli utrolig tungt å gå på jobb og har slitt mye med at jeg er helt utslitt i kropp og hode ila. arbeidsdagen og det er ikke så mye arbeidsgiver får gjort på tilretteleggingssiden heller..

Jeg har bare vært hos jordmor og på sykehuset hittil:) er egen jordmor på legekontoret jeg tilhører så hun ordner det meste;) er hos jordmor hver 4. Uke.

Er hos jordmor /lege /sykehus en gang per uke for sjekk i forhold til svangerskapsforgiftning. (altså en time per uke). Litt kjedelig men bedre med litt for ofte sjekk enn for sjeldent.

Hvor ofte er dere hos legen? Jeg har vært sykemeldt 50% over en tid og har fått 2 uker og 3 uker sykemelding når jeg har vært inne hos legen. Jeg må snart inn igjen til legen for å fornye/snakke med legen om hva som skjer videre men sist jeg var inne følte jeg at jeg bare var til bry og at jeg egentlig bare fikk sykemeldingen fordi legen hadde litt dårlig tid. Jeg syns liksom jeg sitter på legekontoret titt og ofte, selvom det "bare" har vært en gang i mnd de siste mnd..

Jeg syns det begynner å bli utrolig tungt å gå på jobb og har slitt mye med at jeg er helt utslitt i kropp og hode ila. arbeidsdagen og det er ikke så mye arbeidsgiver får gjort på tilretteleggingssiden heller..
Jordmor går jeg til en gang i mnd, legen har jeg vert hos ca 2 ganger i mnd. Har en veldig god lege som liker å følge opp litt ekstra. I tillegg så har jeg vert litt sm den siste mnd. Så han setter meg opp på ny kontroll igjen når sm går ut for å høre hva det er jeg tenker videre. Om jeg fortsatt vil være litt sm, om jeg vil sm meg mer eller ikke være sm.

Vet ikke hva du tenker om du vil sm deg mer eller om du vil fortsette med den prosenten du har i sm til nå. Men du kan jo eventuelt si at du ønsker 50% sm frem til permisjonen, så får du heller bestille deg en ny time om du merker at du trenger å sm deg mer.

Jeg har bare vært hos jordmor to ganger hittil. Føler jeg har vært mer hos lege dette svangerskapet. Men da pga sm. Vært sykemeldt 50% lenge nå, så blitt det i fem uker av gangen de siste gangene. I morra skal jeg dit på svangerskapskontroll, og vil da ta opp ang jobbing framover. Er 50% til slutten av mai, men er helt på felgen om dagen. Sjefen min har null forståelse for at man kan ha plaget i ett svangerskap og at det er tungt. Forje uke hadde jeg feber i tillegg, men når jeg sa jeg måtte gå hjem fra jobb fikk jeg beskjed om å ta meg ei energipille og sette meg i kassa i stede. Jobber i butikk.. endte med tårer midt i butikken og fikk da lov til å reise hjem til slutt... håper jeg kan slippe jobbe resten [emoji17] Er heldigvis veldig fornøyd med legen min, og føler det er lettere å snakke med henne enn med jordmor

Eg er innom i forbindelse med sjukemelding. 3-4 veker mellom kvar gang. Han har gjennomfører også samme kontroll som jordmor fordi han ønsker å holde seg oppdatert på det :) men er inne med jordmor og lege med ei vekes mellomrom, Menmen!

Er hos fastlege en gang i måneden da jeg må ha ny sykemelding for hver måned, og for at han ønsker å følge med. I tillegg er jeg hos kommunal jordmor ca. en gang i måneden, og hos endokrinolog (pga. type 1 diabetes), fødselslege og UL på sykehuset en gang i måneden. Får ganske god oppfølging med andre ord. :D

Jeg har vært hos lege ca 2 ganger i måned grunnet sykemelding og oppfølging pga oppkast og lite næring. Føler også jeg er litt til bry... og føler jeg alt for ofte må tilbake. Men tror også at legen ikke vet helt hva hun skal gjøre da det ikke en noe man kan gjøre annet enn å vente på fødsel.

Er også innom legen i forhold til sykemelding. Fikk gradert sist som gjaldt for 5 uker. Eller er jeg støtt og stadig på ultralydkontroll på sykehuset pga antistoffer. Går også til jordmor innimellom, føler alltid de tar seg tid til meg [emoji4]

Jeg bare ringer inn for forlengelse av sm. ( 50 prosent) ellers bare vanlig jordmor timer:)

Takk for svar. Det ser ut som at det ikke er unormalt å gå til legen like ofte som jeg gjør (ca. Engang i mnd). Litt betryggende å høre.. første svangerskap her så jeg blir litt usikker på om det er jeg som "tåler for lite" eller hva men jeg ser ikke hvordan jeg skulle klart å yte noe på hverken jobb eller hjemme dersom jeg hadde jobbet 100%.
Legen min bruker også lang tid så han er alltid på overtid/forsinket og er vel derfor han er stressa og jeg føler meg til bry.

Takk for svar. Det ser ut som at det ikke er unormalt å gå til legen like ofte som jeg gjør (ca. Engang i mnd). Litt betryggende å høre.. første svangerskap her så jeg blir litt usikker på om det er jeg som "tåler for lite" eller hva men jeg ser ikke hvordan jeg skulle klart å yte noe på hverken jobb eller hjemme dersom jeg hadde jobbet 100%.
Legen min bruker også lang tid så han er alltid på overtid/forsinket og er vel derfor han er stressa og jeg føler meg til bry.
Eg og er førstegangs, men syns det er godt å blir følgt opp skikkelig. Eg går i tillegg til fysio, og føler at ho er den som forstår mine ryggsmerter best. Fikk inntrykk av lege ikkje heilt trudde meg sist, så er spent på korleis det blir neste gang... men trur fysio eventuelt gir beskjed om ho meiner eg trenger meir sjukemelding! :)

Var hos lege i uke 12 ellers er jeg hos jordmor en gang i mnden :)

Back
Topp