Hvor ofte er barnefar med?

Smily

Elsker forumet
På timene hos jordmor eller lege?
Når er det viktig at de er med ift det å oppleve de viktige tingene?
Jeg aner at det er noen timer de ikke trenger å være med på. Eller tar jeg feil?
Aldri gjort det før. Vet ikke om jeg ska det enda, men kjekt å vite når den tid kommer :-)

Her var han aldri med, ikke før ordinær ultralyd ! :)

Men spørs jo på hva de har lyst til selv da.. Noen vil sikkert være med :)

Samboern min var ikke med på noen timer hos jordmor, han følte ikke at han hadde noe behov for det. Var kun med på UL :)

Her har han foreløpig bare vært med på ul. Blir sikkert ikke noe mer før fødsel/eller om det er noe alvorlig. De vanlige kontrollene tar jeg selv, og det er også mens han jobber.

Samboer var bare med på OUL og på fødselsforberedende kurs på helsestasjonen

Han er med på det meste. Med nr 1 var han med på OUL og eit par JM timar. No med twinsa er han med på alle med ul og nokon JM timar.

Sambo er bare med på UL.
Ser ikke noe poeng at han er på vanlige kontroller :P
Men UL er han med på ;)

Min mann var med på alle jordmorkontrollene med eldste. Med nummer to var han bare med på et par om jeg husker riktig. Første kontroll og fødselssamtalen var han med på i alle fall.

Han var med til jordmor de to gangene jeg var der. For han var det nok en trygghet ved det å ha hørt jordmor snakke om fødsel og slikt. Og så syns jeg det var hyggelig å ha han med når vi fikk høre hjertelyden og slikt ;)

Bare med på ul eller vis jeg må på kontroll på sykehuset. Syntes ikke har trenger ta fri for å være med til jm og lege men han har tilbudt seg vis jeg trenger han der :)

Første gang var han med på alt, men da var det bare studie og hockey som sto på planen. Nå er han i fast jobb og får bare vært med på oul. Han var med på tidlig ul da :)

Han ville selv være med på alle timene. Kan ikke huske han ikke va med på noen.
Va en go bekreftelse for han å høre at babyen hadde det bra.

Her var han kun med på ul. Men det er vel viktig at de blir med hvis det er noe de ønsker å få informasjon om. Kontrollene er jo for de også:)

Jeg tenkte også at han kunen hatt godt av å være med for å bli litt informert om hva som er i vente osv. Typ på første timen.
Ble fort så usikker på om det er viktig at han er med på alt i tilfellet det er noe som han burde få med seg for hver gang. Men jeg kan jo fortelle han det også da :)
Men UL og fødselsforberedende kurs og sykehusinnskrivingsdingseboms skal jeg ha han med på.
Tusen takk for svar jenter! Alltid like fantastisk jenter med gode svar :D

Var ikke med på noen. Kun OUL.
Like greit spør du meg da ;)

Sambo var med på så og si alle timene, utenom når han var på sjøen :) Han hadde jo fri uansett så :)

Kontroll hos lege er gjerne det medisinske, hos jordmor kan det være mer nyttig for far å være med. Min erfaring er at jordmødre prater om mors helse, livsstil, kosthold ol i begynnelsen, men mot slutten er det mer samtaler rundt fødsel og barseltid som far bør få med seg.

Back
Topp