• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Hvor ofte drikker du alkohol?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Akkurat nå, ingenting, er gravid.
Ingenting når jeg er gravid, og minimalt når jeg ammer (pumper på forhånd om jeg tar et lite glass vin).

Ellers, har ikke noe problem med å ta meg et glass vin på fredag eller lørdags kvelder etter at barna er i seng.
Er ikke som om jeg blir full av det.

Tar meg en øl eller 2 i helgene.

Nå som jeg er gravid er det aldri . Men før det så kunne det bli 1-4 fester i året men tok meg gjerne et glass vin eller en bailys på kvelden om jeg fikk lyst på eller en utepils i sola. Jeg drikker som regel alkohol for å kose meg ikke bli full.

En gang eller to i måneden sånn gjennomsnittlig. Stort sett et glass eller to hjemme bare, men slår ut håret sv og til. Ingenting nå når jeger gravid selvsagt.

Veldig sjelden. Syns barna eller minste er for liten til at jeg kan drikke hver helg. (1år). Jeg ammer fremdeles også :)

Har ikke drukket siden påska i fjor siden jeg ble gravid, å nå ammer jeg. Men sånn bortsett fra det så er det ytterst sjelden jeg drikker, har ikke vært full på 4 år. Hender jeg tar en kaffe m bayleys i helgen, men da blir det ikke mer enn at jeg kan kjøre hvis det skulle være noe

Er gravid, så drikker ikke nå, drikker heller ikke når jeg fullammer, så det blir en stund til neste gang. Men jeg syns det er kjempekoselig å drikke meg god og brisen med mannen min, det har bare ikke blitt så ofte de siste årene. :)

Edit: Drikker meg altså bare god og brisen når vi har barnevakt, sånn at det er klart. :-)

Last edited:
Tre-fire ganger i året, kanskje. Etter at jeg fikk minsten liker jeg ikke lengre smaken, så da blir det kun på fest.

Jeg tar meg ett par glass vin når det er bursdagsfeiringer eller nyttår :) Det er alt, men blir aldri full

Jeg drikker aldri, med eller uten barn.
Gubben tar øl til maten i helga, det syns jeg er helt greit

Når jeg vil og har anledning. Som regel en gang i mnd. Innimellom mer.

Veldig sjelden. Sist fest hvor jeg drakk alkohol var i julen 2013. Har drukket 2 cidere siden minsten ble født i oktober..

Når jeg ikke er gravid tar jeg kanskje ett glass vin i måneden... Sjeldnere enn det, muligens.

Ser ikke på det som et problem å ta meg et uten å bli beruset og når ungen er i seng.

Vi tar gjerne ett glass vin til maten. Om det er tirsdag eller lørdag. Om kl er 17 eller 21.

Akkurat nå har det blitt lite siden sommeren 2013 siden jeg har vært gravid og ammer. Men ellers kan jeg godt ta et glass vin eller en øl et par ganger i mnd. Syns ikke det skal være tabu, sitter jo ikke og blir full akkurat :-P

En gang hver 2.måned ca :p
Barna bør jo komme først tenker jeg da - tabu bør det IKKE være, man må da kose seg! Men om man ofte velger fest foran barna sine syns jeg det er feil prioritering..

Syns det er stygt når folk kaller foreldre kjedelige fordi de ikke er mer ut like mye som før - men tror det hadde blitt enda mer reaksjoner om mor hele tiden hadde valgt venner og fest over sitt eget kjøtt og blod :o

Back
Topp