Hvor ofte bytter dere klær?

ORIGINAL: lille snegle

ORIGINAL: Macette

men det hender det går utenfor bleien eller at det kommer annet søl fra en dryppende puppe o.l ved amming. Vasker ikke klær uten at det er skittent (flekke skittent eller at det lukter)

Hehe, spør meg heller om hvor mange filler jeg vasker [;)]

Sant!! Helt håpløst!!! Jeg vasker mer kluter/kjøkkenhåndklær og ammeklær/klær fordi det drypper så sinnsykt... Hver gang jeg ammer så bli pupp nr 2 som en krane så slås på... må bare ta av meg hele BHn og legge håndkle under puppene og ungen før jeg ammer...Må få tak i noe som kan samle opp melken fra pupp 2 så den ikke bare forsvinner i klærne mine i stedenfor at ungen får den!

Her har det roet seg litt ned på dryppmengden fra pupp 2, men må alltid stappe en fille i bhen og legger en annen over armen min - på kinnet til baby. En mulig løsning for drypp-pupp 2 koster 185 kr på apoteket :) http://www.consumer.philips.com/c/avent-baby-breastfeeding/6-pcs-scf157_02/prd/gb/

Disse bruker jeg, hadde ikke klart meg uten. Tror tilogmed jeg skal kjøpe et til sett, så jeg har å bytte med. Bruker de fra morgen til kveld, og vasker/koker de som regel bare en gang om dagen da. Og det er i grunnen altfor lite, men klarer meg jo ikke uten dem. Jeg bruker som regel å hive melka da, hvis jeg skal bruke melka, så må jeg jo selvfølgelig vaske de oftere.[;)]

ORIGINAL: Klesklypa

Jenta mi gulper heller ikkje eller skitner seg ut heller.
Men eg pleier å bytte kver dag, rett og slett for å få brukt alle de fine klerna hennes[:D]

Men eg vasker ikkje klerna hennes da. Legger de tilbake i skuffen om de ikkje er skitne.
Er det ekkelt??

Sign :)

ORIGINAL: chicka mom

huff, er bra glad jeg ikke bor i blokk med vaskekjeller, men har egen vaskemaskin i hus...

Skifter som oftest klær hver dag. ikke alltid de er skitne, men varierer litt.. men så igjen så liker han å tisse mens jeg har han på stellebordet så spruten står oppover. da må ofte både body å drakt av..

vaskekluter/handkler/gulpekluter settes på vask annenhver kveld.
Guud det er herlig med kombinert vask/tørk-maskin.. slenger bare vaskekluter m.m. på vask om kvelden når jeg legger meg, så er de ren og tørr dagen etter [:D] herligste investering her i hus [;)][:D]

Ja det er slitsom, selv om det er effektiv vasking da.. Vasker 6-9 maskiner på to timer og har industritørketrommel som det går tre maskiner med klær i! Hadde vaskemaskin i leiligheten, men badet er ganske lite, så vi kvittet oss med den for å få bedre plass. Gleder meg til vi selger leiligheten og flytter i hus!!!

men det hender det går utenfor bleien eller at det kommer annet søl fra en dryppende puppe o.l ved amming. Vasker ikke klær uten at det er skittent (flekke skittent eller at det lukter)

Sant!! Helt håpløst!!! Jeg vasker mer kluter/kjøkkenhåndklær og ammeklær/klær fordi det drypper så sinnsykt... Hver gang jeg ammer så bli pupp nr 2 som en krane så slås på... må bare ta av meg hele BHn og legge håndkle under puppene og ungen før jeg ammer...Må få tak i noe som kan samle opp melken fra pupp 2 så den ikke bare forsvinner i klærne mine i stedenfor at ungen får den!

Her har det roet seg litt ned på dryppmengden fra pupp 2, men må alltid stappe en fille i bhen og legger en annen over armen min - på kinnet til baby. En mulig løsning for drypp-pupp 2 koster 185 kr på apoteket :) http://www.consumer.philips.com/c/avent-baby-breastfeeding/6-pcs-scf157_02/prd/gb/

Ja sånne er smart, men siden jeg har den helvetes trøsken, så kan jeg ikke bruke sånne pga fuktigheten! Usj.. til å bli gal av!!

Når det er bæsja, tissa eller gulpa på.. Ellers så skifter jeg ikke..

Men det skal være sagt at vi skifter flere ganger om dagen til tider :P

jeg bytter vannligvis hver dag. Hvis tøyet er rent så bruker jeg den av og til i to dager, men body bytter jeg hver dag

ORIGINAL: Tu

Disse bruker jeg, hadde ikke klart meg uten. Tror tilogmed jeg skal kjøpe et til sett, så jeg har å bytte med. Bruker de fra morgen til kveld, og vasker/koker de som regel bare en gang om dagen da. Og det er i grunnen altfor lite, men klarer meg jo ikke uten dem. Jeg bruker som regel å hive melka da, hvis jeg skal bruke melka, så må jeg jo selvfølgelig vaske de oftere.[;)]

Men duu, de skal jo ikke være på lenger enn 40 minutter står det i bruksanvisningen [;)] Sikker på at det ikke er nettopp presset fra de skjellene som gjør at kranene står på?[;)] Det merket jeg etter at jeg hadde de på 1 time eller noe, da var det fullt [:-]

her er det som oftest et par bytter av body/genser om dagen pga gulp og noen ganger bleien som har lekket litt. eller tissing på stellebordet. [:)] men det går mest i smekker! hang opp en vask isted, og der var det 16 smekker og 5 gulpekluter!! og det var sikkert bare 3 dagers forbruk.... så bukser er vel det eneste som blir brukt flere dager, og en og annen nattdrakt som blir brukt to netter. vi har massevis av klær, men stort sett de samme 4-5 plaggene som blir brukt vask etter vask, har no noen favoritter.. [:)]

Her brukes klærne så lenge de er rene. Har ikke så kjempemye klær, så jeg vasker de ikke bare fordi de er brukt. Men stort sett så blir det 2-3 skifter av body iløpet av dagen. Bukser derimot bruker vi i mange dager, og legger de tilbake i kommoden om de er rene.

Syns ikke jeg gjør annet om dagene enn å vaske klær jeg. Bruker sikkert 7 gulpekluter og like mange handduker iløpet av en dag :S Også har jeg bare plass i leiligheten til å tørke klær fra en maskin av gangen [:o] *ønsker meg tørketrommel*

ORIGINAL: hamare

Her brukes klærne så lenge de er rene. Har ikke så kjempemye klær, så jeg vasker de ikke bare fordi de er brukt. Men stort sett så blir det 2-3 skifter av body iløpet av dagen. Bukser derimot bruker vi i mange dager, og legger de tilbake i kommoden om de er rene.

Syns ikke jeg gjør annet om dagene enn å vaske klær jeg. Bruker sikkert 7 gulpekluter og like mange handduker iløpet av en dag :S Også har jeg bare plass i leiligheten til å tørke klær fra en maskin av gangen [:o] *ønsker meg tørketrommel*

Vi har et smart tørkestativ som tar mindre plass enn et vanlig, men har plass til 2-3 maskiner med klesvask [:D] Det er mye høyere og man kan hende klærne i flere etasjer. Kan høre med samboeren hvor han har kjøpt det, for det er utrolig praktisk og plassbesparende [:)]

ORIGINAL: Escuro

ORIGINAL: hamare

Sikkert sånn IKEA tørkestativ.
Vi har et smart tørkestativ som tar mindre plass enn et vanlig, men har plass til 2-3 maskiner med klesvask [:D] Det er mye høyere og man kan hende klærne i flere etasjer. Kan høre med samboeren hvor han har kjøpt det, for det er utrolig praktisk og plassbesparende [:)]

ORIGINAL: Escuro

Åh, det høres jo kjempekjekt ut! Er utrolig frustrerende å måtte vente til en vask er tørr, før jeg kan sette på neste.

Her er bilde av klesstativet:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/laundry

Jeg fant det ikke igjen i produktlisten deres, men vet at de skal ha den. Synes nettsidene deres er dårlige, for de har langt fra alle produkter i en serie med der. Så aner ikke hva det koster, men samboern snakket om 300 kr. Vel verdt det [:D]

Back
Topp