hvor ofte bytter dere bleie?

caka*

Betatt av forumet
Jeg har ei venninne som bytter bleie på begge ungene sine med en gang de har tisset, det er ei på 2,5 år og en på 2,5 mnd. hun på 2,5 år er jo greit for hun tisser jo ikke så ofte og sier gjerne i fra når hun har tissa (skjønner ikke helt hvorfor ikke de begynner med dotrening på henne men det er jo deres sak) men skifter dere virkelig bleie på babyene med en gang de har tissa? Hun brukte 3 bleier i løpet av 2 timer, ingen bæsj... 

Bare lurer på om det er jeg som er rar som bytter bleie så fort det er bittelitt tiss i den... 

Nei, det gjør vi ikke. Da måtte jeg jo gått og kjent etter på bleia hans hele tida. Det er jo plass til litt mer enn det da :-)

Vår er snart 2 år, bytter bleie: 

- Når han nettopp har stått opp om morgenen. 
- Før han skal sove i 12 tiden på dagen. 
- Når han har våknet igjen, 2 timer etterpå. 
- Skifter en rundt 5 på ettermiddag. 
- Og siste før han skal sove om kvelden 7- halv 8. 

Og hvis han bæsjer mellom disse. Vet stort sett ikke når han har tisset, går ikke å kjenner på bleien hele tida. 

Da Noah var mindre bytta vi bleie ca 1 gang i timen, uansett hva som var i den. Nå får han tørr bleie ca annen hver time. Vet jeg bruker mye bleier, men lever i den filosofien at når han er vant med tørr bleie blir det lettere med bleie slutt da han ikke er vant til å gå med tissevåt bleie.

bytter bleie 3-5 ganger om dagen på minin som er 8 mnd.må jo da si at han også sover lenge, så da blir det noe mindre bleier igjen. er overhodet ikke noe vits å bytte oftere. har brukt libero til begge mine og aldri hatt en eneste sår stump.
tuppemor går på do å slipper bleie. men jeg merker at oldemora deres er veldig sånn, oj oj oj nå er han våt, huff, dakkar, mamma vil ikke skifte på deg da. men bleiene idag er noe helt annet enn hva de var før, da måtte de byttes hver time.

dattern min var jo sove monster som baby og hun kunne få ny bleie når hu våknet 10 også var hun våken og sov fra 2-5 så det har hendt at det har blitt bare 2 bleier også, men skifter alltid så fort det er bæsj :)

hurra for Libero :)

går jo ikke ann å endre innlegg, ser det ut som, men må jo også nevne at minsten sover også lenge. så da blir det jo mindre bleier. bare så ikke de som er noe mer prippene enn andre tror han har det så fælt hahaha.

Hun får ny bleie når hun står opp, ny når hun kommer hjem fra bhg og før hun legger seg..

Ca 3 ganger om dagen i hverdagen, og 4 i helgene. I tilegg til når hun har bæsjet..

Mener det er 4 ganger, pluss en bæsjebleie eller to. Og skulle bleia være full en time før kveldsstell så bytter vi.

Back
Topp