Hvor ofte bruker dere dopplern?

Brukte min hver dag i starten. Etter at jeg var på ul har jeg brukt den 2 ganger på 7 dager. Ble roligere da og trengte ikke høre så ofte. I bruksanvisningen står det maks 3 ganger per dag i 3 min om gangen. :)

Det sies vel at en ikke skal bruke den mer enn en gang i uka. Men da bruker man som regel lang tid på å finne hjertelyden..

Jeg bruker den ca. annenhver dag, men så bruker jeg bare 30sek på å finne knøttet også da..så 1-2 min til sammen pr. gang emoticon

Prøver hver kveld. Men har ikke funnet noe enda. Sist så gjorde jeg det på samme måte. Men etter UL så var det ikke så viktig leger. Da kunne det fort gå et par uker mellom..

Har ikke prøvd enda. Brukte den sjelden med gullet også, og etterhvert så må man huske på at den gir "falsk" trygghet,selv om dere finner hjertelyd er det ikke sikkert alt er bra. MYE viktigere å følge med på spark, og lære seg babyens sparkemønster. Mitt gull var i fullfart fra uke 19, de siste dagene før fødsel var han roligere til seg å være, men han sparket 10 spark på 2 min. Noe som i følge sparkeekspertene er kjempebra og tegn på at alt er bra. MEN alt var slettes ikke bra, jeg reagerte på at han var mye roligere til seg å være,kom inn på ul og måtte settes igang øyeblikkelig, han hadde ikke mer fostervann.

Utrolig viktig å være oppmerksom på babyens sparkemønster, ikke stol for mye på doppler.

Back
Topp