Hvor ofte bruker dere doppleren? :)

Ønskegull

Glad i forumet
Januarlykke 2020
Hei alle! :) sniker fra desember jeg, da det er flere her som har fått høre hjertelyden en på des enda :) lurer på hvor ofte dere tør å bruke doppleren, og hvor lenge av gangen ca? Har ikke doppler selv, men søster'n har, og jeg er hos henne denne uka, å har lyst å høre baby'en min hele tiden :D <3 men har lest at det muligens ikke er bra for ofte og lenge da doppleren avgir varme ned til babyen med lydstrålene, å babyen syns det er ubehagelig.? Bruker angelsound :)

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Gratulerer så masse :) vi bruker vår maks en gang i uken nå som jeg kjenner litt spark innimellom. Før jeg kjente bevegelse hørte vi ca 2-3 ganger i uken, men aldri lengre enn maks 5 min om gangen. :)

Brukte min 2-3 ganger i uka på det meste - men det var bare i 2-3 uker også :) Etter jeg begynte å kjenne liv daglig har jeg vel brukt den 1 gang, og det er ca 2,5 uke siden ;) Har også lest at man ikke skal bruke den for ofte, og ikke mer enn ti minutter om gangen. Leste at det kan være ubehaglig for babyen og man ikke vet hvilken virkning det kan ha på hørsel, siden det er høyfrekvente lydbølger.

Har brukt min tre ganger siden jeg ble gravid, nå kjenner jeg spark hver dag, så nå er den pensjonert :)

Har kanskje brukt den 3 ganger i uka, maks to minutter. Skulle jo egentlig ikke ha sånn :p men sprakk etter at fastlegen ikke fant hjertelyd på 12 ukers kontroll (noe som er helt vanlig), men jeg fant og nå er den både enklere å finne og tydeligere :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Tusen takk for svar alle sammen :) har brukt den såvidt i dag også, men i max 3 min :) å i morgen drar jeg hjem så da "slipper" jeg og tenke på det :D haha.. Er en så herlig og vakker lyd <3

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Har kun brukt den nokre ganger. Er ikkje flink å finne hjertelyden sjølv, så ektemannen tar det ansvaret, og han har vel funnet hjertelyden ca 3-4 ganger :) Er i dag veke 19.

Har brukt min max 2-3 ganger i uka. Sliter med angst etter SA tidligere så godt med bekreftelse på at hjertet fremdeles slår. <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp