Hvor ofte bader dere barna deres?

Vi prøvde å bade hver kveld som en del av kveldsrutinen, men da skrek han noe innmari helt frem til han sovnet . Bader nå i løpet av dagen i stedet og da et han i knall humør! Bader 3 ganger i løpet av uken her:-)

Jeg bader henne 2 -3 ganger i uken også prøver jeg å få dusjet henne litt mellom eller vasket henne godt enten morgen eller kveld :)

Vi dusjer vi :) tar henne i dusjen sammen med meg når jeg er ferdig dusjet... Annenhver dag..

Sent from my HTC One V using BV Forum mobile app

Blir et par ganger i uka, eller et bad og et par dusjinger i uka... Nå når det var så varmt og vi måtte ha på solkrem bada ho hver kveld... Hun eeeelsker å bade da! Plasker som en gal!

Vi dusjer vi :) tar henne i dusjen sammen med meg når jeg er ferdig dusjet... Annenhver dag..

Sent from my HTC One V using BV Forum mobile app
Her også er mini med i dysjen. Ikke så ofte som annenhver dag, men ca 1-2 ganger i uken fast + når det ellers trengs (eks ved mye gulping, ekstremt varmt) skal kjøpe en badebalje men har ikke kommet så langt enda... Prøver å holde oss unna såpe så lenge det er mulig, og har litt babyolje i hvis hun blir tørr i huden. Synes hver dag blir for mye her, men en god morgenvask og ellers holde rent er viktig! Babyen skal jo lukte godt og være velstelt :) så om en bader to ganger til dagen eller en gang i måneden så tror jeg det går fint så lenge baby er ren og pen, alle har sine rutiner :)

Bader ca 2 ganger i uka og vasker ellers ansikt og fingre hver dag, og vasker rumpa under springen ved bleieskift.

vi bør sikkert bli ennå flinkere med og bade han, men vasker han godt morgen og kveld da:)
Ikke stress :) bading skal være kos, så ta det som det passer og trengs! Der er ingen fasit på hvor ofte babyene måå bades, bare mange ulike meninger ;) er sikker på at mini er like ren og pen som om dere hadde badet hver dag

Her også er mini med i dysjen. Ikke så ofte som annenhver dag, men ca 1-2 ganger i uken fast + når det ellers trengs (eks ved mye gulping, ekstremt varmt) skal kjøpe en badebalje men har ikke kommet så langt enda... Prøver å holde oss unna såpe så lenge det er mulig, og har litt babyolje i hvis hun blir tørr i huden. Synes hver dag blir for mye her, men en god morgenvask og ellers holde rent er viktig! Babyen skal jo lukte godt og være velstelt :) så om en bader to ganger til dagen eller en gang i måneden så tror jeg det går fint så lenge baby er ren og pen, alle har sine rutiner :)
Helt enig :-)

2-7 ganger i uka. Tar det litt som det passer.

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3

Her bader vi 2+ ganger i uka. Som nevnt tidligere ser vi ann behovet :) Har badekar, og vesla elsker å bade så da er det jo ekstra moro. Pleier å ta det på dagen.

CCmil, så du skrev at du bruker solkrem på lille. Skal ikke komme å belære, men mener barn under 1 år aller helst ikke skal ha solkrem, men bare skånes for sola av klær og skygge. Hvis du ikke allerede har gjort det kan du jo spørre i apoteket eller HS :)

Her bader vi 2+ ganger i uka. Som nevnt tidligere ser vi ann behovet :) Har badekar, og vesla elsker å bade så da er det jo ekstra moro. Pleier å ta det på dagen.

CCmil, så du skrev at du bruker solkrem på lille. Skal ikke komme å belære, men mener barn under 1 år aller helst ikke skal ha solkrem, men bare skånes for sola av klær og skygge. Hvis du ikke allerede har gjort det kan du jo spørre i apoteket eller HS :)

Det visste jeg ikke...Vi hadde henne i skyggen hele tiden og brukte solhatt,men hadde solkrem på hender og i ansiktet i tilfelle hun fikk sol på seg når vi forflyttet oss, men da vet jeg det :) er vel uansett lenge til neste runde med sol på nordvestlandet tenker jeg, sist sommer hadde jeg ikke med meg kjeledressen hjem fra jobb en gang, kun datoen og ikke temperaturen som gjorde at jeg ikke brukte den :P

En gang skader jo heller ikke :)
Haha! Ja, ER det juli så er det sommer! Uansett temp ;)

Du var heldig som ikke jobba bort årets sommer da ;)

Jeg trodde den med sånn filter eller hva det nå er var ok?

Jeg bader lille stort sett bare en gang i uka jeg. (Sliter med bekkenløsning enda, og har bare mulighet til å bade i en balje stående på knærne på gulvet... Får litt andre muligheter nå fremover da, har skaffet en annet type badekar.) Men synes det går greit å holde tulla ren med god vask på andre måter, så jeg stresser ikke med det! De anbefalte jo på sykehuset også, at 1-2 ganger i uka var nok. Heller mindre enn mer, er rådet jeg har fått av flere. Mindre vann = mindre sannsynlighet for eksem og uttørking av huden! Men nå har vi litt eksem i familien også da, så jeg skal ikke si hva andre skal gjøre :happy090

Back
Topp