hvor ofte bærsjer deres som får mme

bebi

Elsker forumet
lille har ikke bærsja siden i går...får litt malt i hver flaske.hvor myr har dere i en flaske med ca.135ml melk?

Huff, jeg var VELDIG stressa når hun begynte å få mme, fordi hun gikk fra å bæsje sikkert 10 ganger om dagen, og plutselig kunne det gå opp til 2 dager mellom hver gang[&:]
Men det kommer! Var på sykehuset med hun i natt, (ikke pga avføringen) og da spurte samboeren min barnelege om hvor lang tid det kunne gå i mellom. Hun sa at det kan gå noen dager i mellom, og det er sjeldent at de får forstoppelse når de bare får melk.
Det var visst mer vanlig når man begynner med fast føde!

Hun her er 4 uker gammel i dag og får det samme som din pr måltid.
Da får hun 1/2 ts. malt til frokost, midt på dagen og til kvelden. Så da blir det mellom 1 og 1 1/2 ts. pr dag.[:)]

Har du gitt mme hele tiden?

ja fått det nesten fra starten...bærsja akkuratt da[:)]han drikker alt fra 60-105ml til måltidene..er fortsatt litt usikker om jeg skal telle timan fra han begynner å eta,eller fra når han e ferdig..virker som han vil ha mat når det har gått 3tima fra når han begynte et,men da er det jo egentlig bare 2-2,5time siden han var ferdig eta...

jeg har en dært malt i hver flaske...kanskje det er for mye....men er ikke hard,og ikke veldig løs i magen..er litt fast..og gult...

Jeg leste en plass at de skal spise ca 15% av kroppsvekta si, men det er jo ikke noen fasit på akkurat det, men vi har regnet litt på det når vi synes hun har fått i seg litt lite, og da stemmer det faktisk ganske så bra[:)]

Og så lenge han våkner fordi han er sulten er jo det kjempebra[:D] ?
Bedre med lite mat litt oftere enn omvendt!

Hun her var litt hardere i magen med en gang vi begynte å gi mme, men nå har det blitt bedre...

Tror det er 1-2ts. pr dag som er anbefalt med malt, det er visst mange som opplever å ha motsatt effekt med malt også[8|]

Hvordan type mme bruker du? Her får hun hipp, prøvde med litt andre merker også collett blan annet, men liker hipp best[:)]
Også har vi med sånne ferdig lagde kjøpepakker med nan på tur, for det er så enkelt[:)]

ORIGINAL: LindaH84

Min sin bæsjer alt fra 6-10 ganger i døgnet til å ikke bæsje på et par dager.Har fått kun MME stort sett helt siden vi kom hjem fra sykehuset. Amma litt i tillegg de første dagene, men fikk tillegg da også, siden det ikke var mye melk som kom fra meg. Bruker NAN

Ikke meningen å kuppe tråden, men gulper din av nan?
pplever det de få gangene hun har fått det, at hun gulper ganske mye, og hun gulper ellers svært lite[:-]

her bæsjes d minimum 1 gang pr dag, kan å kom flere bleia om dagen. han får kun mme- nan, og han drikk mellom 135-200 ml pr måltid, som regel bli d 200 ml før han e fornøyd og han bli 4 uka på onsdagen. ska å sies at han va over 4 kg når han kom så e ingen liten gutt æ har, mn ikke nå spesielt tjukk da, han e laang, og han hat vokse my sia han kom ut å.  Gulpe lite, kun en å anna gangen. gir ikke malt i flaska æ da for har dårlig erfaring me d, storebroren fikk d, og han ble bare verre i magen av d, både meir luft og dårlig mage. Så her har æ fenikkel te i skapet ved behov mn har ikke trengt nå enda, og håpe vi slæpp d å. 

hvordan regner man ut om ikke  det da??min veide 4200 når han ble født.er en uke å 2dager idag..så sikkert 4,5kg nå,tom ikke litt mer..skal veie han i morra..litt blond..kan noen regne ut for meg[8D][:)]

jenta mi får morsmelkerstatning.. Måtte bytte flere merker fordi hu reagerte en del på det, fikk magevondt og ble helt forstoppet. Hun har tidligere brukt både Nan og Hipp. Hun fikk så vondt av disse at hu lå og gråt hele tiden og fikk ikke noe avføring.

Jeg er laktoseintolerant, så hadde mistanke om det samme med henne. Så nå går hu på den laktosefrie melkeerstatningen profylac og hu er en helt annen. Er veldig rolig og har avføring mange ganger om dagen. Er tydelig at hun har det bedre nå. =)

Mi si tulle liker ikke malt..da gulper hun ekstra mye. Noen tips om hva jeg kan bruke istede?
Så har hun nok endel vondt i magen... stønner og lager diverse grimaser som tilsier at hun har lyst til å bæsje, men får det ikke til...
Jeg gir henne bare NAN, og hun gulper endel..kan det ha noe med nan melken å gjøre?
Hvilke mme gir dere og hvorfor?

Mye spørsmål, men det er første gang med flaskebarn, så dette er relativt nytt for meg...

ORIGINAL: Julianne81

Mi si tulle liker ikke malt..da gulper hun ekstra mye. Noen tips om hva jeg kan bruke istede?
Så har hun nok endel vondt i magen... stønner og lager diverse grimaser som tilsier at hun har lyst til å bæsje, men får det ikke til...
Jeg gir henne bare NAN, og hun gulper endel..kan det ha noe med nan melken å gjøre?

Mye spørsmål, men det er første gang med flaskebarn, så dette er relativt nytt for meg...

Det har jeg har fått beskjed om er at det tar litt tid før de vender seg til morsmelkerstatningen. Men de skal jo etter hvert bli bedre. Jeg begynte med Nan men gikk egentlig ganske kjapt over til noe annet fordi jeg ikke syns NAN er noe bra. Hun gulpet en del av den og fikk vondt i magen. Vet om flere som brukte Nan først hvor barnet ble urolig men så fort de byttet ble det bedre. Det kan hende at det er det som fører til at datteren din ikke får til å bæsje. Jenta mi klarte ikke å bæsje hu heller, selv etter at jeg hadde byttet merke. hvis hu klarte å få ut litt var det harde klomper. og sånn skal det ikke være. Hu ble en del urolig også. jeg var nødt til å bytte til laktosefrierstatning og nå er hu kjempe fin. Får bæsja og har ikke vondt i magen. Så hvis du ser at datteren din plages ville jeg vurdert å bytte merke til noe annet. For ofte er det faktisk det som skal til for at det skal bli bedre. =) Håper uansett at du finner en løsning som passer for deg og henne=)

ORIGINAL: Elisabeth_N

Det har jeg har fått beskjed om er at det tar litt tid før de vender seg til morsmelkerstatningen. Men de skal jo etter hvert bli bedre. Jeg begynte med Nan men gikk egentlig ganske kjapt over til noe annet fordi jeg ikke syns NAN er noe bra. Hun gulpet en del av den og fikk vondt i magen. Vet om flere som brukte Nan først hvor barnet ble urolig men så fort de byttet ble det bedre. Det kan hende at det er det som fører til at datteren din ikke får til å bæsje. Jenta mi klarte ikke å bæsje hu heller, selv etter at jeg hadde byttet merke. hvis hu klarte å få ut litt var det harde klomper. og sånn skal det ikke være. Hu ble en del urolig også. jeg var nødt til å bytte til laktosefrierstatning og nå er hu kjempe fin. Får bæsja og har ikke vondt i magen. Så hvis du ser at datteren din plages ville jeg vurdert å bytte merke til noe annet. For ofte er det faktisk det som skal til for at det skal bli bedre. =) Håper uansett at du finner en løsning som passer for deg og henne=)

Hvilket merke byttet du til?

ORIGINAL: Elisabeth_N

Hvilket merke byttet du til?

Jeg byttet til Profylac. Det er ganske dyrt, men også verdt det syns jeg. Hu skal testes snart for om hu har laktoseallergi sånn som meg. og har hu det får man det på blå resept, i tillegg får man etterbetalt det man har lagt ut for maten. Men det finnes rimeligere alternativer også som er laktoseredusert. nutramigen tror jeg er en annen.

Back
Topp