Hvor ofte avføring??

Caressa

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Hvor ofte bæsjer babyene som får kun morsmelk? Snuppa vår hadde infeksjon i magen på sukehuset første to dager etter fødsel, høy Crp, de trodde det var pga fostervannet. Gikk over av seg selv. Men hun slet med å få ut barnebeket, de måtte bruke termometer på dag 4.. da kom masse seigt og slimete. Så fikk hun ikke sin første ordentlige avføring før hu var en uke gammel. Måtte bruke termometeret da og. Og siden da går det 2 dager mellom hver gang, og hun virker mye plaget med magen. Når hun endelig da får ett par fulle bleier er hun sååååå tilfreds. Men skjønner ikkr at hu skal slite med dette når hun får bare pupp??
Åssen er det hos dere? Leste at de skal ha avføring flere ganger daglig :confused:

Må legge til at hun legger fint på seg og er nå 2 uker gammel. :)
Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Bæsj i bleia opptil flere ganger hver dag her..

Her er det flere bleier om dagen. Er vel det som er mest vanlig, men helsesøster sa at det også er dem som går flere dager mellom bleiene og det var helt greit så lenge de hadde 4-5 tunge tissebleier hver dag. Du kan jo gjerne ta en prat med helsesøster evt. fastlegen?

Jeg har hørt at når man ammer så er alt fra hver dag til 1 gang i uka vanlig, men hvis det er erstatning må det komme hver dag.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Mange tissebleier :) HS sa at malt i MM kunne gjøre vondt verre?:confused: i dag har hun så å si ikke sovet, bare utilpass.. og full hyling i kveld :( Spiser jo nesten ikke heller når hu plages, strir og sovner av utmattelse om hverandre ved puppen.. Nå er jeg sliten, sukk.

Veldig varierende her, men minst et par gang om dagen. Jeg ville forhørt meg med legen....

I går kveld natt skrek hun fra rundt 8-9 til 4 på natten :confused::(:confused: prøvde sukkervann uten hell.. men hun bæsja da:) litt over ett døgn siden sist da. Hun hadde sååå vondt i magen stakkar, hylskrek, helt utslitt etter ikke å ha sovet.. får helt vondt inni meg :(

Har tenkt kolikktanken ja, storebror hadde jo kolikk :( men det er vel luftsmerter mest? Celina ser ut til å slite med å få ut avføringen, men mulig det er luft som sliter og. I går spiste hun nesten ikkr hele kveld/natt da hu fikk så mageknip under ammingen at hu ikkr klarte suge.. første gang det har vært så ille..
Så sovnet hun til slutt mellom 4 og 5 og sov i nesten 7 timer!! Så bittelitt mat og sovet i 2 t til nå:s tenker at jeg må bare vekke henne nå for mat, hun er jo så utslitt stakkar..

Lurer på legen ja sphynx om det blir flere slike netter.. hun får jo ikke i seg mat..

Det kan ikke være noe du spiser som hun ikke tåler da? Prøvd å kutte ut ting som melk, løk, kål osv?

Storesøster kunne skrike hele natten dersom var jeg så uheldig å få i meg den minste bit med løk.

Tenkte også matvarer. En baby som får morsmelk blir ikke forstoppet.

Full sjekk i dag av lege, og heldigvis ingen infeksjon igjen:-)

Hun sa at systemet Hennes kanskje var litt umodent enda, og at det mest sannsynlig var kolikk..

Kjempeglad for at hun er frisk og ikke infeksjon igjen, men må si at jeg er litt lei meg over at jeg har fått enda ett barn med kolikk, stakkars lille :(

Vet ikke hvordan det er å ha spedbarn uten kolikk engang, hadde aldri trodd at hun og skulle få det. :( Håper det gir seg fort.. spedbarnstiden blir så slitsom og mye av kosen forsvinner når de har så mye vondt.. men bare å gjøre det beste ut av det..:) kjøpe meg bæresjal iallfall, for arma er helt utslitt :p

Det kan ikke være noe du spiser som hun ikke tåler da? Prøvd å kutte ut ting som melk, løk, kål osv?

Storesøster kunne skrike hele natten dersom var jeg så uheldig å få i meg den minste bit med løk.
Kuttet løk nå, og tenkte prøve kutte melk og:)

Back
Topp