Hvor ofte ammer du?

LineMerethe

Gift med forumet
Jeg syntes ikke jeg gjør annet[:-] Det er hvertfall annenhver time når hun er våken.. Hun har litt gulsot, så hun skal jo ha ofte, men jeg håper jeg får til hver tredje time etterhvert. Føler meg som en melkedispenser[8D]

2-3 timer mellom hver gang. [:)] Det varierer.

Noen ganger føles det som hele dagen. Hun sovner så ofte til puppen og så fort legger henne ned så våkner hun, begynner å grine og vil ha mere mat....

Når han er våken vil han gjerne spise litt hver 30. min. Men så sover han 3-4-5 timer i strekk, før han har en sånn våken-periode med hyppis spising igjen. Heldigvis er disse våkenperiodene foreløbig bare på formiddag og ettermiddag. Sover godt gjennom natten. [:D]

her har det vært mye småspising, så i dag har jeg prøvd å utsette litt og da har hun spist GODT annenhver time. i går følte jeg at puppene var helt tomme[&:]
så var deilig å få fyllt opp litt mellom øktene[:D]

når jeg har to timer ledig i strekk er det masse tid til storebror mellom slaga[:)]

ORIGINAL: Grete71

2-3 timer mellom hver gang. [:)] Det varierer.

Er det ikke det som er mest normalt når de er så små og kun får mm?

husker jeg gjorde det samme med min sønn

her går det 4 timer mellom hver gang.. men spiser veldig godt når han får pupp[:)]

3 timer er vanlig her [:)] Er vi ute og triller sover han lenger, rundt 4 timer, og hender det går 5 timer om natten, men det har ikke skjedd så ofte...

Jeg synes hun spiser hele tiden, kan gå så lite som 5-10 min mellom og sv og til så mye som to-tre timer. Gulper mye, så må liksom spise mange ganger. Prøver litt smokk for at hun skal få sugebehovet tilfredsstilt av den og ikke bruke meg som smokk, men vil stort sett ikke ha den når jeg tilbyr, hun vet at det finnes bedre alternativ her. Pappan klarer å gi henne smokken av og til, men hører hun stemmen min går den rett ut i rakettfart.

Det kan vere lurt å kle av dei litt når dei skal ha pupp slik at dei blir litt "kaldare" (mindre varme) (ikkje kaldkald altså!) då sovnar dei ikkje så lett med puppen og et seg ferdige, slik at dei søv lenger :)

Back
Topp