Hvor ofte ammer du?

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Her kan han på kvelden ligge til puppen omtrent kontinuerlig. Mens på dagen nå kan jeg få til 1-2 timers pause mellom amming. Legger dere til hver gang baby gråter, eller tenker dere at h*n gråter pga mageknip og trøster i stede avogtil?

Jeg legger til hver gang hun vil ha. Men om jeg ser hun kaver under amming og virker utilpass så er det mageknip og da dunker jeg på ryggen og jobber ut lufta. Jeg har erfart at å pøse på med pupp under mageknip gjør vondt verre. Selv om barnet søker etter puppen. Vi har en smokk vi bruker for å roe ned under de verste rundene med knip. Hjelper av og til og av og til ikke hehe. Man må bare prøve seg frem[emoji173] Men legg til hver gang barnet søker for de regulerer selv hvor mye melk de trenger.

Last edited:
Bruker smokk ved mageknip, men legger baby til puppen hvis ikke jeg er ganske sikker på at det er magen som er problemet. Varierer veldig hvor ofte jeg ammer. Noen dager er det nesten hele tiden, andre dager kan det gå 3-4 timer mellom økter. Kommer veldig an på hva vi gjør og magen til babyen.

Hovedregelen er vel tilbud om pupp, og det stemmer jo 95% av gangene, men ser også ganske fort de gangene det ikke stemmer... Jeg må si at jeg glemmer å i det hele tatt se på klokka, men kan neppe gå mer enn 2 timer i mellom også er det lengre perioder hvor vi bare sitter og bytter side.

Nå er ikke denne babyen kommet enda, men forrige gang ammet jeg veldig ofte.

La han til hver gang han gråt i starten. På kveldene kunne jeg sitte med han på puppen stortsett fra kl 17-22. Var bare til å sitte komfortabelt og få mannen til å finne mat og drikke :p

På dagtid kan det gå opptil 3 (ei sjelden gang 4) timer mellom hver runde, men fra ca kl 20 og fram til 05 tida så skal hun ha mat med alt fra 2 timersintervall til hvert 30.minutt på det tetteste. Pga noe dårlig melkeproduksjon hos meg så får hun pumpemelk i tillegg til amming på natt, men jeg prøver å legge henne hyppig til for å stimulere produksjonen likevel. Gruer meg til mannen begynner på jobb igjen i morgen, da er det slutt å at han kan ta koppmatingen og noen bleieskift på natt så jeg får sove en time og to..

Ammer hver 2 til 3 time på dagen, og på natten sover hun 4-6 timer, så blir mindre da. Mistenker at hun får i seg mye på dagtid :)

Legger hu til når hu smatter mye, og da vil hu alltid ha.. Leggwr hu til hver gang hu søker og, men da hender det jeg har tolka det litt fort som søking så da vil hu ikke alltid ha, noen ganger flytter hu på seg når hu jobber med å få fylt bleia[emoji23] men veldig lett å se om hu ikke vil ha for hu lukker munn og snurper leppene sammen når jeg prøver å gi pupp [emoji38] men sånn ca hver dag er det hvertfall 2timer mellom om dagen... Men begynt å mase mye på pupp på kvelden så da blir det oftere, føler jeg kunne ha limt hu til puppen fra 21 de siste kveldene.. .. Men når hu endelig sovner på natta er det fort 4 timer litt mat og nye 3timer før vi må stå opp...

Nå er ikke denne babyen kommet enda, men forrige gang ammet jeg veldig ofte.

La han til hver gang han gråt i starten. På kveldene kunne jeg sitte med han på puppen stortsett fra kl 17-22. Var bare til å sitte komfortabelt og få mannen til å finne mat og drikke :p
Sånn er det her mannen løper for alt mulig mens jeg sitter stuck :P

Ammer hun nok 1 gang i timen minst, hun sliter med magevondt, så ammingen blir en trøst for henne også, ikke bare mat.

Hender det kan gå 3 timer mellom også, men kun dersom noen andre går og bysser på henne.

Back
Topp