Hvor ofte ammer du babyen din?

Arktis

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Baby blir to måneder i morgen, og han spiser fortsatt hver 1,5 time–2.time. Hele døgnet :P Hadde kanskje trodd han skulle klare lengre strekk uten mat nå, men er bare unntaksvis (et par ganger i uka?) at han klarer rundt 3 timer før han må spise igjen. Begynner å bli litt sliten av at han krever seg så ofte! Han spiser på begge bryst hvert måltid, 10–15 minutter på hvert. Slipper brystet selv når han er ferdig og virker da fornøyd.
Han fikk en flaske mme i går kveld for at jeg skulle få sove litt uforstyrret, og da sov han i 5 (!!!) timer! Synes det i utgangspunktet er fint og flott å amme, men akkurat i dag er det slitsomt og jeg er så leeeei :(

Baby blir to måneder i morgen, og han spiser fortsatt hver 1,5 time–2.time. Hele døgnet :p Hadde kanskje trodd han skulle klare lengre strekk uten mat nå, men er bare unntaksvis (et par ganger i uka?) at han klarer rundt 3 timer før han må spise igjen. Begynner å bli litt sliten av at han krever seg så ofte! Han spiser på begge bryst hvert måltid, 10–15 minutter på hvert. Slipper brystet selv når han er ferdig og virker da fornøyd.
Han fikk en flaske mme i går kveld for at jeg skulle få sove litt uforstyrret, og da sov han i 5 (!!!) timer! Synes det i utgangspunktet er fint og flott å amme, men akkurat i dag er det slitsomt og jeg er så leeeei :(

Sånn er det her også :wacky: Min blir 6 uker i morgen. Frem til forrige uke holdt ett bryst, men så fikk jeg brystbetennelse og nå virker det som melken har stabilisert seg etter han. Hadde veldig mye melk frem til betennelsen.

Kan også kjenne på at det er slitsomt såpass ofte, men det er verst/mest slitsomt på natten. Da vil jeg jo sove :p Og så liker jeg ikke amme foran folk, så da blir jeg litt alene hvis vi er sammen med noen (som ikke har vært mer enn to ganger pga corona:confused:)

Min er 7 uker, spiser hver 2 time ca. Det siste døgnet har han spist kanskje hver 3/4 time, men lengre måltider. Om det er unntaket eller at det endrer seg gjenstår å finne ut av :p

Hva slags ammestillinger foretrekker dere? Syntes det er vanskelig å finne komfortable stillinger også vokser han ut av diverse teknikker og stillinger jeg tidligere brukte.

Mi spiser hver andre-tredje time om dagen. Sover fem timer i strekk før spising på natten, så sover hun videre to-tre timer, så kan vi amme oss til et par timer til på morgenen jeg har alt for mye melk. Pumper og kaster 250 ml i døgnet. Vurderer å melde meg som donor hvis mengden ikke går ned snart

Her ammes det hvert 45. min-2. time på formiddag. Så har han en lengre hvil på 3-5 timer, før det er påan igjen på kvelden. Fra ca. 23 tar han natt og våkner to ganger for mat før det er morgen igjen :happy:

Men var på seksukerskontroll i dag og fikk konstatert feil sugetak. Så er spent på om det har innvirkning på ammingen og hvor ofte han vil legges til. HS har en liten hypotese om at han får i seg mye formelk hvis han ikke dier effektivt og vil legges til så ofte. Og da blir han fortere sulten igjen siden formelken ikke metter like mye.

Her ammes det hvert 45. min-2. time på formiddag. Så har han en lengre hvil på 3-5 timer, før det er påan igjen på kvelden. Fra ca. 23 tar han natt og våkner to ganger for mat før det er morgen igjen :happy:

Men var på seksukerskontroll i dag og fikk konstatert feil sugetak. Så er spent på om det har innvirkning på ammingen og hvor ofte han vil legges til. HS har en liten hypotese om at han får i seg mye formelk hvis han ikke dier effektivt og vil legges til så ofte. Og da blir han fortere sulten igjen siden formelken ikke metter like mye.
Har lurt på om noe lignende kan være tilfellet her, altså at han ikke spiser effektivt... Han virker jo fornøyd når han slipper puppen, men synes ofte han ligger og chiller med puppen I munnen og ikke egentlig spiser. Har også til tider grønn bæsj, noe som jeg vet kan være tegn på mye formelk. Kanskje jeg bør få sjekket hvor effektivt han dier?

Spiser ca hver 2-3 time på dagtid. Om natten har han en lengre soveperiode på ca 4-5 timer første del av natten (dette er noe han har begynt med nylig), etter dette er det hver 2. time.

Her går det sjelden mer enn 1,5 time fra vi starter én amming og til starten på neste... Samtidig har hun fra fødsel, med unntak av to netter, sovet fra ca kl 22 til 04.30 hver eneste natt. Og de fleste dagene fra 08.30 til 11...

Baby blir to måneder i morgen, og han spiser fortsatt hver 1,5 time–2.time. Hele døgnet :p Hadde kanskje trodd han skulle klare lengre strekk uten mat nå, men er bare unntaksvis (et par ganger i uka?) at han klarer rundt 3 timer før han må spise igjen. Begynner å bli litt sliten av at han krever seg så ofte! Han spiser på begge bryst hvert måltid, 10–15 minutter på hvert. Slipper brystet selv når han er ferdig og virker da fornøyd.
Kjenner meg igjen ❤️ Føler jeg ammer hele tiden! Som oftest er det amming, så stopp, så kommer en liten rap etterhvert og da er det på an igjen. Om nettene sover hun natten igjennom uten mat, men kjenner det er litt slitsomt til tider selv. Når begynner de å spise sjeldnere igjen?

Kjenner meg igjen ❤️ Føler jeg ammer hele tiden! Som oftest er det amming, så stopp, så kommer en liten rap etterhvert og da er det på an igjen. Om nettene sover hun natten igjennom uten mat, men kjenner det er litt slitsomt til tider selv. Når begynner de å spise sjeldnere igjen?

Oi! Sover natten gjennom uten mat allerede - og det på mm - wow! :eek:

Nå skal jeg prøve å ikke høres bitter ut, for jeg har sovet dårlig i natt, men du er i alle fall heldig som får sove hele natten! Høres ut som din lille "spiser seg opp" på dagtid og derfor har tanket opp til natten :) Min gjør ikke det, haha.

Lille snuppa her er 9 uker og starter dagen med å amme hver 1,5-2 time, og kan gå lengre tide utover dagen.
Helt til natturoen starter og da vil hun helst amme hvert 5 min. Så vi går og går for å få lang nok tid imellom for å unngå prosjektilspy.
På natten er det 3-6 timer mellom ammingene.

Nå skal jeg prøve å ikke høres bitter ut, for jeg har sovet dårlig i natt, men du er i alle fall heldig som får sove hele natten! Høres ut som din lille "spiser seg opp" på dagtid og derfor har tanket opp til natten :) Min gjør ikke det, haha.
Hehe. Jeg vet jeg er heldig med nattesøvnen altså og skal ikke klage, men ryggen er utslitt fra å amme så sinnsykt mye også soves det så og si ikke på dagtid :facepalm::angelic:

Hehe. Jeg vet jeg er heldig med nattesøvnen altså og skal ikke klage, men ryggen er utslitt fra å amme så sinnsykt mye også soves det så og si ikke på dagtid :facepalm::angelic:
Har du ammepute? Jeg har bbhugme (den store). Elsker den. Den gir god id støtte i ryggen, jeg trenger ikke holde baby og babyen sover kjempegodt. Så noen formiddager der jeg ikke har noen planer sitter jeg like godt i ammepute i tre timer mens baby dier og sover, og jeg leser, strikker og surfer og tar det som hviletid.

Har du ammepute? Jeg har bbhugme (den store). Elsker den. Den gir god id støtte i ryggen, jeg trenger ikke holde baby og babyen sover kjempegodt. Så noen formiddager der jeg ikke har noen planer sitter jeg like godt i ammepute i tre timer mens baby dier og sover, og jeg leser, strikker og surfer og tar det som hviletid.

Høres deilig ut! Min sovner ikke på den måten dessverre (har denne).

Ja, men må likevel bøye meg ned på en måte når jeg ammer så får vondt i ryggen. Sove på den var et godt tips, skal prøve det i morgen ❤️

Ja, men må likevel bøye meg ned på en måte når jeg ammer så får vondt i ryggen. Sove på den var et godt tips, skal prøve det i morgen ❤️
Ja jeg har ganske big boobs så er bare å slenge den ut her. Så jeg er helt avhengig av puta for jeg klarer ikke å holde både pupp og baby samtidig.

Mini her ammer 1 gang i timen på snitt, 9 uker :eek: heldigvis mindre på natt. Da har han ett strekk på 3 timer og ett på 2. men skjønte på både lege og helsesøster at det var normalt for han, da det krevde mye å fø en med så høy fødselsvekt. Han veier nå 7,3kg :hilarious: men håper d bedrer seg snart, for syns d er litt heftig

Mini her ammer 1 gang i timen på snitt, 9 uker :eek: heldigvis mindre på natt. Da har han ett strekk på 3 timer og ett på 2. men skjønte på både lege og helsesøster at det var normalt for han, da det krevde mye å fø en med så høy fødselsvekt. Han veier nå 7,3kg :hilarious: men håper d bedrer seg snart, for syns d er litt heftig
Godt å høre at det er noen andre som har det sånn, enig i at det kan bli litt heftig til tider :P

Min veide 3375g da han ble født og 5 kilo på 6 ukers-kontroll, så ikke så voldsomt høy vekt her. Men kanskje han satser hardt på å nå idealvekta si med hyppig spising :D

Godt å høre at det er noen andre som har det sånn, enig i at det kan bli litt heftig til tider :p

Min veide 3375g da han ble født og 5 kilo på 6 ukers-kontroll, så ikke så voldsomt høy vekt her. Men kanskje han satser hardt på å nå idealvekta si med hyppig spising :D
Det er heller ikke sikkert du noen gang får 3 timer mellom amming. Første barn her var 3595 fødselsvekt og ammet med 2 timer mellom hele ammeperioden. «Mini» nå var 4,7 :playful: da det er mye som spiller inn, mors lagringskapasitet i brystene, hvor stort barnet var ved fødsel, og hvor effektiv barnet er på å amme. Så bare stol på deg selv hele veien med amming, for ingen er like :) ❤️ Og ikke minst så ammer noen babyer mer pga kos, trygghet og nærhet også. Så spiser kanskje mindre men oftere :)

Back
Topp