Hvor ofte ammer dere?

Lisee

Elsker forumet
Her syns jeg det går litt over stokk og stein med amminga nå...[;)]
Eskil sover ofte fra 10 til rundt 13-14 på ettermiddagen. Etter det skal han stort sett ha mat fram til han skal legge seg på kvelden. (ca kl 20)
Han vil helst ligge ved puppen hele tida, og etter et måltid (som kan vare 1 time) går det ca 1/2 time, så forlanger han mer mat....
Slik går hele ettermiddagen/kvelden.
Har dere noe tips om hva jeg skal gjøre for å få han litt mer vekk fra puppen? [:D]

Heia!   I perioder er d bare sånn med amminga.[:)]Bare gi han den tida han trenger,så roer d seg etterhvert.Trøst deg med d[:D]

jonas har aldri vært sånn... hvis han vil ha mer etter ammingen får han mme... da blir han fornøyd i 3-4timer...

Heisann:-)

Det er et slit! Vet akkuratt hvordan du har det!! MEN: vesla her sover så godt den første epoken av natta så hun "bonkrer" åpenbart opp for natta. Dessuten vil nok Eskil bli flinkere å suge etterhvert og da går ammetida "ned". Nå tømmer hun et bryst på 10-15minutter her - og før kunne hun ligge i 45-60 min... Dette med at ammetida har gått ned har skjedd nå i det siste og jeg fikk først panikk da jeg trodde hun fikk altfor lite, men det er hvist helt normalt:-). Helsesøstera mi mente at jeg burde få henne til å sove en epoke på ettermiddagen også, men det går KUN hvis vi triller tur.

Generellt sier de at en skal prøve å la det gå 3 timer mellom slik at de blir skikkelig sultne - ellers blir det bare småspising på dem, men det sies jo også at de skal ha hyppigere på ettermiddagen/kvelden. Blir ikke helt klok på det.... Enkelte dager synes jeg amming er noe dritt[;)]

ORIGINAL: fisken

Generellt sier de at en skal prøve å la det gå 3 timer mellom slik at de blir skikkelig sultne - ellers blir det bare småspising på dem, men det sies jo også at de skal ha hyppigere på ettermiddagen/kvelden. Blir ikke helt klok på det.... Enkelte dager synes jeg amming er noe dritt[;)]

Hehe, må si meg enig i det[:D] Men jeg vil jo amme også! Men å bruke hver ettermiddag/kveld på å sitte i sofaen kan gå litt utover både humør og andre ting (ryggen, foreksempel!). Får liksom litt klaus. Men for all del, jeg synes det er koselig med amming altså, det føles bare litt at jeg "kveles" av og til når det blir så mye.
Også lurer jeg på om dette varer helt til han får grøt eller om det kan roe seg før den tid.
Jeg prøver å dra ut tida før han får pupp igjen, men da hyler han. -og gir seg ikke før han ligger ved puppen igjen[;)] 
I kveld var vi hos mamma og da lå han lenge i fanget hennes og på et teppe uten at han maste etter mat. Men så såg han meg, og da begynte han å skrike med en gang..[:D] Han skal nok ha kosen også, ja...[8D]

Back
Topp