hvor ofte ammer dere?

Medea

Elsker forumet
Hei[:)]

Talina er 9 uker, og får ca 2-3 flasker med mme i døgnet, ellers får hun morsmelk enten fra flaske eller bryst.
Spørsmålet mitt er hvor ofte ammer dere?
Veslejenta mi vil gjerne ligge ved puppen hver time hvis det er opp til henne...og det er det jo [;)] men jeg mistenker henne for å bruke puppen som smokk, for ekte smokk gidder hun ikke ta. Et par sutt på smokken så er den ute igjen [;)]

Kan det være at jeg har litt lite melk tru??
Hun er jo egentlig småspist av seg. Får hun en 135ml flaske kan det godt være 40ml igjen, så jeg vet ikke....????

Hun er jo veldig snill, og klager lite, så hun vil kanskje bare ha den kosen med mammaen sin?? [:)]

Uff, dette ble visst litt langt, men det hadde jo vært fint å visst om flere har det som meg? [:)]

Jenta mi er 12 uker på mandag og hun spiser ca 80-100ml per måltid. Noen ganger kan det gå 5 timer mellom og plutselig er hun sulten etter 2 timer. Jeg la hun regulere litt selv ettersom hun legger fint på seg.

De siste 14 dagene har hun kun fått mme

Her går det i pupp hele dagen. Stine vil puppe hele tiden hvis hun får lov. Jeg lar henne regulere det der selv. Så lenge natte søvnen ikke ryker. Hun sover nå fra kl 22.00 til 05.00 og det er jo ganske bra, så da får hun lov å styre det hele på dagtid. Selv om det til tider kan bli litt vel heftig. Så lenge de får pupp så tror jeg det er ganske så vanlig å være litt mer hyppig med måltider. Det er jo drikken deres også. Kanskje de ikke alltid er sluten, men faktisk bare litt tørst? Og muligens blir jeg brukt litt som smokk også. Men, så lenge det er kos lar jeg henne få lov. Den dagen det blir mer strev enn kos da er det stopp!!!

Eskil spiser ca hver 3.-4. time på dagtid. Om kvelden synes jeg det er litt vanskeligere med å vite hvor mye han får i seg, for da kan han spise hele tiden.... Det aller beste er å ligge ved puppen. Tror nok den blir brukt litt som sutt her også, ja. Han har ofte grine-beiter på kveldene og da er det puppen som redder.[8D]
Dersom han får flaske, (nan eller at jeg har pumpa meg), går det fort 140ml. Et skikkelig matvrak han her[:)]

Linnea får pupp ca hver tredje time hun. Døgnet rundt. Aner ikke hvor mye hun drikker siden jeg ammer [&:]

Thea våkner i 05-06 tiden på morgenen, får pupp, sover i et par timer ca. Ny runde med pupp, før vi gårtur og hun sover i ca 4 timer. På kvelden er det sort sett pupp hele tiden, mye av det er nok kos og amokking, men hun småsover litt hele kvelden, så det er vanskelig å vite hvor mye hun får i seg.
Aner ikke hvor mye hun spiser da jeg ammer.Hun hadde en økedag på fredag og da hadde ikke jeg nok melk, så får å få sove på natta fikk hun mme, og da drakk hun 125ml, og pupp både før og etter!!

Tusen takk for svar alle sammen [:)]

Da er det ikke bare jeg som blir brukt som smokk.[;)]
Talina får alltid en NAN flaske i 20-20:30 tiden, og legger seg rundt kl 21. Da sover hun som regel til kl.06:30, får puppen, og sover videre 1-2timer.
Legger jo merke til at det helst er sein ettermiddag/kveld før hun ikke er så veldig fornøyd, og det er jo normalt.

Så lenge hun har våte bleier, så er vel alt greit??[:)]

Back
Topp