Hvor ofte ammer dere?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Var inne på April 14 og snoket, der er det flere som ammer alt fra annenhver til hver 6. Time. Ble så nysgjerrig på hvor ofte mai-barna legges til brystet..?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hver tredje time på dagen og hver fjerde på natta. Også er det unntak hvor han krever mat oftere. Gjerne på kveldstid :)

Når lillesnupp er sulten. Alt fra hver time til 4-5 timers mellomrom (de lange soveperiodene har til nå hvert om natten!)
Lurer på om hun er litt vond i magen sin på kveldstid, maser masse enten hun er i halvsovne, vil ikke sove, når hun er hos meg så søker hun desperat etter mer mat, men hos pappaen er hun rolig, men litt ukomfortabel. Fikk tips om at hun kanskje har litt vondt og tolker det som sulten.

Siden jeg del-ammer, faller jeg vel litt utenfor dette innlegget, men jeg "mater" henne når hun skriker, og det er vanligvis hver 3-4 time:)

Hele tiden?:-p

Jeg har fått beskjed at det ikke skal gå mer en 4 timer på dagtid.

Her går det alt fra 1 time til 3.5 på dagen. På natten varierer det også, men stort sett går det 4-5 timer til første ammetid, og så 2-3 timer til neste.

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Det varierer mye. Han får mat når han vil ha og det kan variere fra 1 til 3 timer på dagen. Om natten har det gått opp til 5 timer.

Alt fra 1-4 timer mellom hver amming på dagtid. Virker som om han spiser seg opp for natta om kvelden og kan da henge i en god stund;) om natta blir det ca hver 3. time. Men alt varierer veldig her. Ingen døgn er like.

Her er det hver 3,5-4. Time på dagen. Om nettene går det 5 timer. Jeg og lillegutt sovnet på sofaen i kveld og har derfor klusset til den fine rytmen vår for natten.. Vært veldig heldige til nå :)

Her har jeg helst guttungen hengende i puppen(e) lenge om gangen, hvis vi ikke gjør det så vil han ha mat hver eneste time, og blir utrolig grinete pga han da ikke sover.. :p han regulerer veldig fint selv, men han er så innmari våken også så må nesten gjøre det sånn har jg funnet ut av :p da får han sovet i 3-4 timer også ammer vi og koser igjen etter det :)
Så alt ifra 1 gang hver time til pauser på 3-4 timer, noen ganger lenger om natta :) skal sies at babyen min er supersulten, og det var visst både jeg og faren hans også så da spiser han lenge ja :p

På dagtid vekker jeg han hver 3 time for mat om han ikke har våknet av seg selv..Har en bedagelig kar som vil sove omtrent hele tiden..Han har ikke gått opp så mye i vekt siden fødsel så helsesøster ville vi skulle gjøre det sånn inntil videre.
Om natten kan det variere fra 3-5 timer mellom måltid.

Rundt regnet annenhver time, men varierer veldig fra dag til dag og time til time. Alt fra 1 til 3,5t mellomrom pp dagen, ca 4 t til første amming om natta, så hver 2-3 time natta igjennom. Men noen ganger lenger :)

Akkurat nå føles det som hele tiden. Legger han til brystet når han viser tegn til sult og der ligger han en god stund, og så er det kanskje en times pause før det er påan igjen. Da vi ga tillegg gikk det 3-4 timer, men nå er det bare pupp som gjelder

Det varierer veldig, om dagen fra 1-3 timer, om natten rundt 3-4 timer :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Varierer. Alt fra 1, 5 time mellom til hver 3titime. Om natta er det ca hver 3 time.

Frøkna spiser ca 3-4 time på dagen. Har hatt to netter ser hun sov 5 timer men da vekket jeg henne pga spreng.
Hun har ikke tatt smokk enda- må ut og kjøpe noen nye typer å prøve med så vil jo helst sovne med puppen i munnen. Litt dumt siden jeg er så sår..

Back
Topp