Hvor ofte ammer dere?

En liten hemmelighet

Blir kjent med forumet
Hvor ofte ammer dere. Min lille frøken skal bare ligge med puppen når hun er våken...Så hun henger på puppen hele dagen.... Hver 3-4 time på natta heldigvis:)gir dere når dem ønsker det, eller gir dere fast hver 3 time?

Gir når hun ber om.. Hver 3.- 5. time og en lur på 6-8 timer på natta.. Så lenge hun legger på seg og virker fornøyd stresser jeg ikke med å mate oftere.. Prøvde å legge til oftere for å få opp produksjonen, men hun er ikke interessert før hun sier fra:-P

Gir når han ønsker. Føles som det er konstant, men kan vel gå en time eller to mellom på dagtid, og 3, max 4, timer på natta.

Hver 2-3 time på dagen. Sover hun godt kan det gå 4 timer på dagtid. På natta har det vært etter 6 timer første del og etter 4 timer neste gang (da står vi som regel opp)... Men i natt sov hun 9 timer og nå har hun sovet 3,5 timer allerede og tror ikke hun våkner med det første så vi får se...

her ammes det så ofte lillegull vil. ofte hver 2-3 time, om natten hver 4-5 time :) av og til kan det gå lengre, hvis hun sover skikkelig godt!

Jeg ammer når lillesnuppa selv vil, er veldig ofte på dagtid, men kun 1 gang på natta, da går 5/6 timer fra vi legger oss til hun vil ha mat igjen :)

Hver 1.-2. time på dagtid og ca hver 3. på natta. Mot morgenen blir det litt oftere. Så vi har det ganske likt ja. Han får når han vil ha. Ganske nøye på det for å opprettholde melkeproduksjon og få økt produksjonen når det er det han jobber for.

Føler jeg ammer konstant. Jenta mi er 11 dager. Går mellom 5 min- 1 time mellom hver amming. Hun sover lite på dagen.... Veldig slitsomt. Håper det snart går seg til.

Ksolbu: vær oppmerksom på at sugebehovet øker ved smerte/ubehag. Kan være verdt å prøve å kutte noen matvarer for å se om det hjelper. Er hun mer urolig om dagen ville jeg sett på hva jeg spiser til frokost/lunch. Juice, kaffe, bær, grønnsaker, melk.. Mn det behøver selvfølgelig ikke være det. Min første var svært urolig, uten å gråte hysterisk liksom, da jeg tok sanasol(1ss om dagen). Det viste seg at den inneholdt sitronsyre noe han reagerte på.

Ah, takk fot tips. Drikker litt appelsinjuice hver dag. Skal kutte ut det å se om det hjelper:)

Så godt å se at jeg ikke er alene! Trodde jeg kanskje måtte gjøre noe snart... Min frøken skal også amme veeldig ofte på dagen, noen dager nesten konstant. Ca en time mellom, og en halv time av gangen... Men premien min er at hun sover 8-9 timer hver natt nå :happy119. Litt fornøyd med det ja!!! Noen dager kan det gå mer mellom ammingene også da, men da er hun oftest såpass urolig at vi må bære henne. Sjelden hun sover lenge på dagen, kanskje 3 timer i strekk hver 3. dag. Bortsett fra på morgenen da. Hun sovner gjerne kl ett på natta, sover til kl 9, får mat og sover til kl 12. Men så er hun våken sånn jevnt over konstant til kl ett igjen... Så vi er flere i samme amme-boble ! :talk020

i går skrev jeg ned hver gang jeg måtte frem med puppen..
0300
0630
0920
1210
1305
1400
1640
1745
1830
1910
og 2130

tenkte jeg skulle høre med helsesøster når hun kommer på hjemmebesøk.. men det høres jo ut som om dette kan være ganske normalt da..?! :)

i går skrev jeg ned hver gang jeg måtte frem med puppen..
0300
0630
0920
1210
1305
1400
1640
1745
1830
1910
og 2130

tenkte jeg skulle høre med helsesøster når hun kommer på hjemmebesøk.. men det høres jo ut som om dette kan være ganske normalt da..?! :)
Ser ganske normalt ut, ja.. 8-12 ganger i døgnet mente jeg at jeg leste et sted.. Her ammes det 5-6 ganger.. Det er ikke normalt:-P Men så lenge de vokser og trives er jo det det viktigste;-)

Back
Topp