Hvor ofte ammer dere?

Miss Independent

Elsker forumet

Jeg lurer på om jeg skal gå etter klokken? For her kan det gå 1-1,5 time i mellom. Noe ganger 2 timer. Litt for ofte syns jeg...

Om nettene kaver han så mye pga mageknipe at han ikke finner roen, så det virker som det eneste som hjelper er enten pupp eller byssing (han tar ikke smokk). Da hender det at jeg ammer hver time. 

Noe tips/råd?

Jeg ammer absolutt ikke etter klokken og gir etter behov. 
Han tar smokk da, men vi prøver å ikke bruke den for mye, pluss at han gir tydelig tegn på om det ikke er smokken han vil ha, men puppen.
De siste dagene har det vært amming ganske ofte. Det går sjelden mer enn to timer, noen ganger har det gått endel kortere, og en sjelden gang 3 timer 
HAr hatt to urolige netter nå og da blir det endel amming. 
Tenker at det kan være både pga mageknip og at babyen har økedøgn - da er det veldig dumt å ikke følge babyens signaler slik at det kan gå utover melkeproduksjonen.

Jeg ammer hver 2-3.time eller ved behov:-) på natta er hun så trett og sovner fort under måltidet så da blir detgjerne hver 2.time! Fikk tips fra helsestasjonen om ikke å gi så ofte mat når hun har mageknip for det kan gjøre vondt verre...så da byssa vi og ga karvete i stedet. Tror nok jeg ville fortsatt å gi mat når babyen vil ha mat og ikkefølge klokka! Har du nok melk og spiser han lenge nok hver gang?

Følger ikkje kl eg heller :) Men på dagtid vil ho ha pupp ca kvar 2-4time. På natta ca 5-6time. Er super heldig for har ein rolig og snill baby, sjelden mageknip og :)) Kanskje ammar eg forlite? Var på hs på fredag og da hadde ho gått opp 550gr på ei veke, så ho fr nok.. Og alt tyder på at ho er fornøgd og så.. :))

Jeg har lest at hvis man ammer for ofte så kan det forverre mageknipet(??). Men så langt har jeg ammet/ammer etter behov - vil ikke gå etter kl heller men det er så slitsomt å drive å amme nesten hver time, spesielt om nettene. Men han sovner ved puppen så han får ikke spist seg skikkelig mett heller, så kanskje ikke så rart at han blir sulten etter så kort tid?

Nei, jeg vet ikke. Vet bare at jeg trenger søvn!! 

Med storebror husker jeg at jeg måtte gradvis øke lengden mellom ammingene da det var alt for ofte. I begynnelsen var  det omtrent hver time på timen, så jobbet jeg det gradvis opp til 1,5 time mellom og til slutt 2 timer i mellom.
Daniel varierer mellom 1,5 - 3 timer i mellom på dagtid. Som oftest 1,5-2 timer. Om kvelden derimot kan det gå 20-40 minutter mellom hver amming.. men til gjengjeld så sover han meget godt om natta for tiden. Har hatt to netter på rad nå hvor han sover 5 timer i strekk. Det gjorde storebror også, og han også hang i puppen på kveldene.

Ammer når han vil ha! Sover som regel fra 23.00-04.30 på natta, vi samsover. Noen netter våkner han hver andre time, og da får han pupp, så sovner vi begge igjen! Han bruker ikke smokk! Nekter plant og ta den. Har prøvd all verdens smokker...

Ammer når han vil ha! Sover som regel fra 23.00-04.30 på natta, vi samsover. Noen netter våkner han hver andre time, og da får han pupp, så sovner vi begge igjen! Han bruker ikke smokk! Nekter plant og ta den. Har prøvd all verdens smokker...

Ammingen har gått noe ned på dagtid, og enda hyppigere på kveldstid. På natten kan det være alt fra hver time til to timer i mellom. En sjelden gang sover hun tre timer i strekk på natten, men da har hun kanskje vært våken til over midnatt. Blir gal av for lite søvn selv, for jeg sliter med å få sove på dagtid når hun tar seg en lur. Når jeg endelig klarer å sovne, så våkner hun...

Hali skrev:

Jeg har lest at hvis man ammer for ofte så kan det forverre mageknipet(??). Men så langt har jeg ammet/ammer etter behov - vil ikke gå etter kl heller men det er så slitsomt å drive å amme nesten hver time, spesielt om nettene. Men han sovner ved puppen så han får ikke spist seg skikkelig mett heller, så kanskje ikke så rart at han blir sulten etter så kort tid?

Nei, jeg vet ikke. Vet bare at jeg trenger søvn!! 

jeg måtte vekke lillemor underveis i måltidene da hun var mindre fordi hun sovna og spiste seg ikke mett. Kledde litt av henne, skifta bleie og ruska i henne. Massasje i hendene i på ryggen underveis i måltidet hjalp også å holde henne våken så hun spiste seg mett og sov i 3 timer ;-)

Hei :) Vi har hatt det samme "problemet" helt til for et par dager siden. Amalie har villet ha mat annenhver time - noen ganger også oftere enn det. Jeg var også litt fortvilet fordi hun spiste på ofte, og fordi helsesøster sa at jeg måtte gi mat sjeldnere. Det er IKKE lett når babyen hylte helt til hun fikk puppen. Men jeg fortsatte å gi henne mat hver gang hun ba om det, og nå ser det ut som at hun plutselig ikke trenger mat så ofte lenger :) Er glad for at jeg ikke nektet henne mat, for de regulerer dette så bra selv!

Det er nettopp det at de regulerer det selv, og jeg kjenner veldig godt at Lillebror har klart å øke melkemengden ved å spise så hyppig som han gjorde sist helg. 
Og det var nok nettopp poenget med den hyppige sultfølelsen hans og =) 
Nå går det lenger tid i mellom og det hender faktisk at det holder å gi ett bryst også, fordi der rekker å fylle seg skikkelig opp (Men han foretrekker fortsatt som regel begge to før han er fornøyd :-p)!

Her ammer vi hver andre time og noen ganger oftere også uansett dag eller natt.Følger ikke klokka,men behovet hennes.Men det er slitsomt spesielt på natta å bli vekt hver andre time,så jeg håper hun kan redusere seg snart slik at vi kan få en litt lengre periode med søvn. ;)
Skal på 6-ukers kontroll til uka så da får vi se hvor stor hun har blitt.

Back
Topp