Hvor ofte ammer dere?

snute

Glad i forumet
Virker som så mange av dere allerede har kommet inn i en slags rutine. Det kan jeg ikke si at vi har, babyen er 4 uker i morgen.

Ammer dere til faste tidspunkt både om dagen og om natten? 

Her pleier babyen å sovne sånn i 21-22 tiden, har en kurv hun sover i i stuen, og bærer henne bare i den inn på soverommet. Da sover hun som regel 3-4 timer, før mat igjen. Resten av døgnet går det alt mellom 1-3 timer mellom hver amming. Vi har egentlig ikke begynt med noe fast kveldstell enda heller, syns det er vanskelig å finne et tidspunkt hun er våken på hver dag, det varrierer sånn fra dag til dag. Husker ikke hvordan vi gjorde det em førstemann, men tror bare det gikk seg til av seg selv sånn litt etter litt. 
 
Ammer ca 7-8 ganger i døgnet.

Vi er heller ikke kommet i¨gang med rutiner enda, men det blir vel snart :)

Men hun er i seng innen 21.30:p
 
Oi det varierer veldig. Noen dager er det ca 2-3 timer mellm amminga. Men sånn som i dag har han omtrent ikke gjort annet enn spist og spist, jeg har hatt han ved brystet fra vi stod opp kl 8 til 17:30. Vi har ikke noen faste leggetider, det varierer veldig når han sover på dagen... Men som regel legger vi oss ved 22, men det er sjelden han sovner før tolv fordi han vil ha mat. Lillen blir fire uker i morgen
 
Hun vil ha mat ca. annehver time på dagen, men kan også gå 3-4 timer imellom. Om natten er det noen ganger 3-5 timer i mellom, men mest 2 timer da også :)

Vi prøvde å legge henne tidligere på kvelden, siden det virket som hun bare sov den tiden uansett, men det gikk bare en kveld. Kvelden etter var hun lys våken, så hun legger seg samtidig som oss, i halv tolv tiden :)

Med første kom soverutinene rundt to-tre månedsalderen :)
 
Babyen min er rett over 4 uker og vi er ikke kommet i noe rutine. Her sitter jeg med puppen mer ute enn inne. På dagtid ammer jeg ca 1 gang i tiden. Jeg sliter med at han sover og klarer ikke å vekke han. Så legger jeg han i fra meg og da går det max en halv time før det er på an igjen. Når kvelden kommer blir det mer avslappende og han sover lengre om kvelden. Da kan det gå opp til 2-3 timer mellom matingen. Her legger jeg babyen når jeg legger meg selv, det er mest fordi vi tar den siste ammingen i sengen før vi sover. Fordi han bare våkner igjen hvis jeg ammer nede og bærer han opp.
 
Babyen vår er rett over 6 uker, og kommet mer og mer i rutine. Ammer ca 8 ganger i døgnet, hun legger GODT på seg og virker fornøyd. Av og til serieamming på ettermiddag/kveld.. Litt mindre melk i puppene da, men hun roer seg mellom 19 og 20, tar natta og sover til rundt midnatt, så er det ca 03-04 og igjen kl 06-07. Sover hvis vi kan videre til ca 10 før vi pupper og står opp... Men skal jeg levere bara i bhg. må vi opp kl 07.00. Da har hun 3 dupper på dagtid, men hvis vi sover lenge blir det bare 2 dupper på dagtid. Sover mellom 1 og 3 timer på duppene sine:)
Men skikkelige rutiner blir det ikke her i huset, det er fullamming og selvregulering som gjelder - blir lettere når de begynner med fast føde har jeg erfart:)
 
Det er veldig individuelt! Noen ganger vil han ha mer melk enn andre ganger. Av og til drikker han, raper og drikker igjen!!! Han kan falle i dyp søvn og da kan han sove hele 4-5 t uten mat! Men da igjen spiser han hver time. Så det er forskjellig fra dag til dag. Har egentlig ikke tenkt over hvor mange ganger jeg gir i døgnet, men alt fra 7 til 10 kansje!
 
nei tror ikke vi har non fast ammetid, gjør det når det passer, når hun er sulten og før jeg skal noe, hente i barnehagen, gå tur o.l. ammer sikkert fra 6-12 ganger
 
Å hjelpes, det er mange!!! Vet ikke egentlig, men vil jo tro 12 ganger iallefall. Ingen mønster på noenting, men så vidt jeg har fått med meg er natt natt. Altså har han ikke et par timers våkenstund på natta lenger, da våkner han, spiser, og sovner igjen. Han blir snart åtte uker.
 
Her har vi relativt god rutine (han er 8 uker i dag). Får mat (ca.) 7, 9, 12, 15, 18, 20 og 21.30. Noen ganger litt før eller litt etter avhengig av når han våkner om morgen og fra duppene sine. Han legger seg klokken 22, samtidig som oss.
 
Her varierer det fra dag til dag. Det varierer fra time til time, I løpet av dagen sitter jeg å ammer annen hver time. Jeg har et søvning barn som sovner ved amming og klarer ikke å vekke ham. Men når jeg legger han fra meg da våkner han. så her er ingen rutine. Det eneste er når vi går for å legge oss om kvelden da sover han som oftes minst 2 timer før han våkner. Så da får jeg sove litt om natten
 
Back
Topp