Hvor ofte ammer dere som ammer?

Håperpånr2<3

Glad i forumet
Jeg bare lurer på hvor for dere ammer? Er det slik at en må amme hver 3. Time hele dagen for å opprettholde produksjonen? Gutten min vil IKKE ha så ofte.. Er det fare for å miste melken helt da? Jg orker ikke å stresse så masse med ammingen, men jeg vil gjerne at han skal få noe morsmelk ila dagen fortsatt... Han er snaaart 6mnd (7.1.14)...

Jeg ammer ca 4 gngr pr dag, i tillegg til at han får grøt morgen og kveld. Også får han jo smake på noen ting av og til, frukt etc... Men jeg har fortsatt mye melk og sliter enda med melkespreng. Og i tillegg så er han en stor plugg:) han blir 6mnd 3.1.14

Ammer når hun vil ha jeg. Det varierer veldig på hvor lenge å kort det er imelllom. Nå har jeg ikke ammet siden kl 19 å hun kan sove til kl 7 i morgen. Stresser ikke med å amme hver tredje time. Hun er 5mnd i dag ;)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Ammer når hun vil ha jeg. Det varierer veldig på hvor lenge å kort det er imelllom. Nå har jeg ikke ammet siden kl 19 å hun kan sove til kl 7 i morgen. Stresser ikke med å amme hver tredje time. Hun er 5mnd i dag ;)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Jeg ammer heller ikke like ofte som da hun var helt liten. Hun får grøt morgen og kveld + frukt :) Hun får melk når hun vil ha :) Det varierer litt. Ca 5-6 time. Hun sover hele natten :) Hun er rund og god :) Det er helt vanlig at de vil ha litt mindre når de blir noen mnd. Frøkena mi er 5 mnd :)

Jeg ammer veldig ofte enda. Han er ikke noe særlig interessert i fast føde enda. Han er 6 mndr. på onsdag.

Jeg ammer veldig ofte enda. Han er ikke noe særlig interessert i fast føde enda. Han er 6 mndr. på onsdag.

Trives du med det eller føler du at det er stress om jeg kan spørre? Jeg klarte jo bare å amme i 3 mnd siden klumsen min ikke klarte det (blant annet pga nakke og at det kom for fort for han) men de 3 mndene hang han i puppen hele tiden og da hadde jeg konstant dårlig samvittighet pga elsdte jenta...

Ammer alt fra 6-8 ganger om dagen. Varierer litt på hvor lenge han ligger pr gang, men tilsammen fra ca 1 time til litt over 2 sammenlagt pr døgn (ja, nå for tiden spriket det masse!) Får grønt 1 gang pr dag (grønnsaker, evt frukt etterpå), grøt (pitteliten posjon) nesten hver dag....
Ikke slitsomt å amme (selvom han sliter litt med konsentrasjonen, spesielt når vi er ute på farten), tiden han ligger på puppen har gått ned fra tidligere, men antar at han suger mer effektivt!

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp