Hvor ofte ammer dere om natten?

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Her ammes det senest 2 1/2dre time og i natt var det hver eneste time. I tillegg har vi antakeligvis litt kollikk så han er jo generelt mye urolig pga. det stakkar.

Jeg er ganske sliten nå og vurderer å prøve mme i flaske på kvelden for å se om det kan gjøre så han sover tyngre.
Tror dere det kan fungere? Eller er det dumt..?
Skal uansett forhøre meg på 6 ukerskontrollen før jeg gjør noe.

Ammer i ni tiden på kvelden, i tre tiden og i seks tiden, så er d morgen i åtte-ni tiden.

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Her ammes det senest 2 1/2dre time og i natt var det hver eneste time. I tillegg har vi antakeligvis litt kollikk så han er jo generelt mye urolig pga. det stakkar.

Jeg er ganske sliten nå og vurderer å prøve mme i flaske på kvelden for å se om det kan gjøre så han sover tyngre.
Tror dere det kan fungere? Eller er det dumt..?
Skal uansett forhøre meg på 6 ukerskontrollen før jeg gjør noe.
Vi har det på samme måte som deg. Prøvde flaske to kvelder. Den første natten sov han 5(!!!!) timer. Neste natt sov han bare de to timene han bruker og var våken resten av natten.. så er ikke sikkert mme gjør det bedre, men vi fikk hvilt oss ut den ene natten:)
For oss ser det ut som redningen er fennikkel te, gir 20ml iløpet av et døgn, spredd på måltidene:) har du prøvd det?
Vi har prøvd alt; minifom, kuttet ut alt fra maten min som var mulig, magemasasje, massering på romperingen, kontroll hos lege og i dag skal vi til osteopat.
Men de to siste nettene har han sovet. Kun vært våken for å spise ca hver 2.time:) det er ny rekord her:)

-------------------------
Therese 5. april 2009
Trym 17. juli 2013

For oss ser det ut som redningen er fennikkel te, gir 20ml iløpet av et døgn, spredd på måltidene:) har du prøvd det?

Therese 5. april 2009

Trym 17. juli 2013

Nei, hvordan gjør man det holdt jeg på å si? ;)

Nei, hvordan gjør man det holdt jeg på å si? ;)
Gikk på helsekost og kjøpte fennikkel te. Bruker en pose på 5dl vann. Kok opp vann. La det stå til den blir ca 70grader, ha i teposen. La den stå og trekke i minst 10min. Oppbevares i kjøleskapet. Jeg bruker sprøyter for å gi det (kjøpes på apoteket).gir ca 2,5ml pr. måltid:)
Han her blir litt sint når han kjenner hva det er, men går fort over når han får pupp etter:) må brukes i noen dager før man merker virkningen.. anbefales å prøve:)

Therese 5. april 2009
Trym 17. juli 2013

Sovner i elleve-tolvtida, våkner igjen ca 04.00 for mat, neste gang mellom 07.00 og 07.30

Gutt 2006 - Jente 2008 - Jente 7.Juli 2013

Takk for tips. :)
Det skal jeg prøve!

Har laget masse ammete i dag og satt i kjøleskapet. Dama på apoteket sa at om jeg drakk MASSE så ville det ha samme effekt som miniform.

Takk for tips. :)
Det skal jeg prøve!

Har laget masse ammete i dag og satt i kjøleskapet. Dama på apoteket sa at om jeg drakk MASSE så ville det ha samme effekt som miniform.
Jeg glemte å si at den gies lunket, så vi legger sprøyta i mikroen i ca 5sek:)
Har du prøvd kiropraktor eller noe?
Vi var til osteopat på fredag. Han har spenninger i bekkenet og magen. Fikk øvelser vi skal gjøre hjemme, og skal inn igjen på onsdag:) håper det gir varig virkning:)
----------------------
Trym 17. juli 2013
Therese 05. april 2009

Jeg glemte å si at den gies lunket, så vi legger sprøyta i mikroen i ca 5sek:)

Har du prøvd kiropraktor eller noe?

Vi var til osteopat på fredag. Han har spenninger i bekkenet og magen. Fikk øvelser vi skal gjøre hjemme, og skal inn igjen på onsdag:) håper det gir varig virkning:)

----------------------

Trym 17. juli 2013

Therese 05. april 2009

Ja, vi har vært hos kiropraktor 2 ganger og jeg vet fra forrige gang hvor jeg kan massere og trykke på magen for å hjelpe han litt. I dag har det vært veldig effektivt og han har fått ut masse luft stakkar. Jeg har også laget masse ammete som jeg drikker og håper det hjelper litt også.

Skal bestille en ny kiropraktortime til uka tenker jeg.

Back
Topp