Hvor ofte ammer dere nå?

Mona32

Flørter med forumet
Nå som man skal være godt i gang med grøt- hvor mange amminger har dere i løpet av et døgn?
 
4, tenker jeg. Når han våkner, når han skal sove for kvelden og et par ganger i løpet av dagen. Kommer an på om jeg er hjemme eller ikke. Hvis jeg er hjemme hele dagen ammer jeg nok et par ganger til.
 
Vi kommer ikke ordentlig i gang med spising, han nekter plutselig :-( Så ammer vel sikkert 10-12 ganger i døgnet :/
 
Har ikke begynt med grøt og gir kun smaksprøver så fullammer enda her;)
 
På dagtid ammer jeg kanskje 5-6 ganger, så ammer jeg 4-5 ganger om natta.
Begynte jobbe igår så spent på hvordan det blir med melka framover.
 
Hvordan gikk det med dere i går?
Det gikk forsåvidt greit. Hun ville ikke sove natt til igår (kanskje hun merket på meg at noe skulle skje), så kl.05.10 sto mannen opp med henne så jeg fikk sovet 1,5 time. Holdt på å forsove meg, så rakk ikke amme før jeg dro. Hun fikk grøt rett før 10 og drakk _litt_ vann til, nekta ta flaska med melk og sovnet 10.40. Våknet 11.40, fikk en fruktmos kl.12 så kom jeg hjem kl.14 (fikk gå litt før, for siste timen snakka jeg bare om babyen min og sjekka telefon).
Jeg syns det var vanskelig å være på jobb, og hadde hodet/tankene mine mer hjemme enn på pasientene mine, men hjemme hadde alt gått supert, og hun var helt vanlig når jeg kom. Hverken sur eller overlykkelig. Som om jeg bare hadde vært på do :)
Har hatt fri idag og har fri i morgen for jeg har arbeidshelg. Men siden det gikk så bra hjemme igår, blir det nok lettere for meg å gå på jobb på torsdag :)
 
3 ganger på dagen og 2-3 ganger på natten. Vært litt mer på de varmeste dagene, da han ikke ville ha mat
 
Det gikk forsåvidt greit. Hun ville ikke sove natt til igår (kanskje hun merket på meg at noe skulle skje), så kl.05.10 sto mannen opp med henne så jeg fikk sovet 1,5 time. Holdt på å forsove meg, så rakk ikke amme før jeg dro. Hun fikk grøt rett før 10 og drakk _litt_ vann til, nekta ta flaska med melk og sovnet 10.40. Våknet 11.40, fikk en fruktmos kl.12 så kom jeg hjem kl.14 (fikk gå litt før, for siste timen snakka jeg bare om babyen min og sjekka telefon).
Jeg syns det var vanskelig å være på jobb, og hadde hodet/tankene mine mer hjemme enn på pasientene mine, men hjemme hadde alt gått supert, og hun var helt vanlig når jeg kom. Hverken sur eller overlykkelig. Som om jeg bare hadde vært på do :)
Har hatt fri idag og har fri i morgen for jeg har arbeidshelg. Men siden det gikk så bra hjemme igår, blir det nok lettere for meg å gå på jobb på torsdag :)
Så flott å høre! Da går det seg nok til:)
Og har hun det bra, får vel du det bra etterhvert også:)
 
Blir gjerne 5-6 ganger på dagen og 1-2 på natta. Men fortsatt ingen rutiner på spisingen :)
 
3-4 ganger og da må jeg nesten tvinge han og bare på dagtid siden han sover hele natten uten pupp, begynner nesten å bli redd for å miste melken snart siden han ikke virker intressert i det hele tatt lengre :(
 
Han tar verken flaske eller kopp så all væske han får i seg er fra puppen. Nå som det har vært så varmt har jeg ammet hver andre time.. Ellers så er det vel 5-6 ganger i løpet av dagen. Han har tre måltider med fast føde, dog små porsjoner enda.
 
Ammer nesten like ofte som før vi begynte med fast føde. Ca hver andre til tredje time. Ca en amming på natta, etter 5-9 timers sammenhengende søvn, og sover videre til hun har sovet ca tolv timer. Hun får frukt til lunsj, middag (gulrot og søtpotetpure m litt Leverpostei, eller pølse eller fisk eller kjøttboller i. Og så er det most banan og grøt til kvelds. Ammer som sagt likevel til alle måltider, men ikke alltid begge sider nå da. Hun får også smake mais og hirsesnack innimellom. Ser ut som ostepopp. Det er poppis :-D
 
Back
Topp