Hvor ny er jordbær?

*lykkeligst*

Forumet er livet
Dersom de er nyplukket?
Det står jo folk over alt og selger nyplukket jordbær nå. Men hvor lenge kan de kalle de nyplukket syns du? Dersom de ble plukket i går og solgt i dag, er de da nyplukket f.eks.?

Nyplukket tilsier jo egentlig at de kommer direkte fra åkeren, i butikken er de ganske mye eldre. Folk ville nok fått sjokk om de visste hvor lang tid frukt og grønt bruker på å komme ut i butikkene ;p

Da er de nyplukket. Altså de ble plukket og pakket å kjørt ut. Når jeg solgte jordbær fikk jeg ny ferske bær klokken ti, da hadde de plukket siden 0400. Men du må ikke stole på alle jordbærselgere, det er mye "reklame!"

De som står ute og selger, skal ha bær som er plukket samme dagen. Dvs fra tiiiiiiiidlig om morran.

Da jeg jobbet på Rema så hadde vi ferske bær plukket samme dagen. Da fikk vi de i 10-12 tida engang(og vi ble fort utsolgt). Så man får ferske bær på butikken.

Peppa gris skrev:
De som står ute og selger, skal ha bær som er plukket samme dagen. Dvs fra tiiiiiiiidlig om morran.

Da jeg jobbet på Rema så hadde vi ferske bær plukket samme dagen. Da fikk vi de i 10-12 tida engang(og vi ble fort utsolgt). Så man får ferske bær på butikken.

Jepp, stemmer det. For maaaaange år siden plukket jeg jordbær en sommer, og vi begynte senest kl. 05:00. Bærene ble kjørt ut til selgere og butikker når vi hadde plukket nok. Første tur gikk helst før kl. 9:00. Det ble fyllt på ved behov utover dagen (i hvert fallså lenge det var bær igjen hos bonden).

Mortania skrev:
Nyplukket tilsier jo egentlig at de kommer direkte fra åkeren, i butikken er de ganske mye eldre. Folk ville nok fått sjokk om de visste hvor lang tid frukt og grønt bruker på å komme ut i butikkene ;p

De norske jordbærene vi har i butikken er veldig nyplukka.
De kommer rett fra jorda og vi får faktisk flere ganger per dag, så det du sier stemmer ikke..

De importerte er det selvsagt litt annerledes med, men de er jo heller ikke nyplukket :P

Back
Topp