hvor nøye..

langlifrøken

Forumet er livet
er dere på hva dere spiser?

i forrige svangerskap spiste jeg både litt salami og litt spekeskinke, selv om
man egentlig ikke skal ha det.
vet ikke helt hvordan det blir denne gangen ennå, har igrunn vært flink hittil[:)]

jeg kommer nok til å følge "reglene" på hva man ikke bør spise...

tørr ikke ta noen sjanser[;)]

Jeg kommer nok til å spise spekemat når jeg vil det, og salami! Salami sier de jo er greit, så lenge pakken ikke har vært åpna så altfor lenge... Det er jo så sjeldent jeg spiser spekemat uansett! Og jeg gjorde det samme med Julia, og det gikk bra[:)] Alt med måte[:)]

Eneste jeg avstår fullstendig er alkohol[:D]

ORIGINAL: Julia09

Jeg kommer nok til å spise spekemat når jeg vil det, og salami! Salami sier de jo er greit, så lenge pakken ikke har vært åpna så altfor lenge... Det er jo så sjeldent jeg spiser spekemat uansett! Og jeg gjorde det samme med Julia, og det gikk bra[:)] Alt med måte[:)]

akkurat det samme her[;)]

Der er jeg beinseriøs! Spiser ikke en smule med noe som ikke skal spiser av gravide... Vil ikke ha den på samvittigheten om det skjer noe (sånn som det kanskje gjør nå...). Går det galt, skal det i alle fall ikke være min feil[;)]

(og, ja, det går bra for de aller fleste, men det er utrolig kjipt for de få det ikke går bra for...)

ORIGINAL: *lillemus*

Der er jeg beinseriøs! Spiser ikke en smule med noe som ikke skal spiser av gravide... Vil ikke ha den på samvittigheten om det skjer noe (sånn som det kanskje gjør nå...). Går det galt, skal det i alle fall ikke være min feil[;)]

(og, ja, det går bra for de aller fleste, men det er utrolig kjipt for de få det ikke går bra for...)

Det skjønner jeg egentlig veldig godt!![:)] Er jo ingen vits å ta sjanser sånn egentlig[:)]

Man skal være forsiktig med alt.. men så lenge man bruker sunn fornuft. Bruker rene redskaper, vasker grønnsaker og bær.. og bruker nyåpna kjøtt o.l. går det nok bra. Fisk som kan inneholde kvikksølv o.l. holder jeg meg unna.
Ellers alt med måte[:)]

ORIGINAL: *lillemus*

Det skjønner jeg egentlig veldig godt!![:)] Er jo ingen vits å ta sjanser sånn egentlig[:)]

Ikke sant? Og så er det ikke sånn at jeg på død og liv må spise spekemat og rosa lammekjøtt i akkurat disse ni månedene, når jeg så godt som aldri gjør det ellers heller[;)] Et tap jeg for all del kan leve med når man tenker på hvordan ting kan gå hvis man er max uheldig...

er veldig veldig nøye med hva jeg putter i munnen. var også når jeg ikke gikk gravid veldig nøye med hva jeg serverte andre gravide også som var på besøk.

jeg vasker nøye all frukt og grønnt, om jeg vil kose meg med spekemat så fryses det ned minst 24timer først samme gjorde jeg faktisk med salamien også. Alkohol er null tolleranse ingen ting kommer innabords her å heller ikke røyk, men jeg er helt anti røyk fra før da. takkler heller ikke at folk røyker i nærheten av meg på gaten får helt vondt av å puste da så da holder jeg heller pusten :p

samme her[:)]

Jeg holder meg nok unna det man ikke bør spise, er ikke noe stort problem for meg egentlig, forguder ingen av de matsortene anyways [:)] MEN, tror muligens jeg har spist noe salami før jeg fant ut at jeg er gravid. Men er jo ikke stort jeg kan få gjort noe med nå da [:)]

jeg prøver å være veldig nøye med hva jeg spiser og det gjorde jeg sist også. Men da spiste jeg salami de første 3 mnd. Da visste jeg ikke at jeg helst ikke skulle spise det. Men spiste ingenting etter d. Syns d var verst i julen. Hadde sååå lyst på fenalår[:D] Jeg er nok mer av den hysteriske typen, men det kan også gå litt for langt synes jeg... Tror egentlig alt med måte. Spiste mye egg forrige svangerskap og fikk ei med eggallergi.. Så skal ikke spise så mye egg denne gangen.

For meg er det en selvfølge å holde meg unna de matvarene som kan være farlig for fosteret. Jeg er veldig glad i spekemat og all slags oster, men jeg elsker den nye babyen mer

ORIGINAL: kobberø

jeg kommer nok til å følge "reglene" på hva man ikke bør spise...

tørr ikke ta noen sjanser[;)]

Samme her [:)]

Back
Topp